ehv61 Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 (endret) ??????????????????????????????????????????????????????????????? Innlegg endret, tegn er tatt bort pga forumbredden. vimse-mod Endret 8. juni 2007 av vimse
Gjest Eugene Onegin Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 kommer vel ann på om det er varmt så trenger man mer vann en når det er kaldt. men 2-3 liter og om det er veldig varmt vil jeg nok tro at det burde være kanskje 5-6 liter
T.S Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 kommer vel ann på om det er varmt så trenger man mer vann en når det er kaldt. men 2-3 liter og om det er veldig varmt vil jeg nok tro at det burde være kanskje 5-6 liter Det er ikke bra å drikke for mye! Riktig mengde er ca 2-2,5 liter. Man ser at man har drukket nok når urinen er lys. Merk at den ikke skal være blank...
Gjest Frk. Grønn Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Et voksent menneske trenger 30 ml vann per dag. En person på 65kg trenger da (65 x 0,03) 1,95l vann. Men selvsagt mer dersom det er varmt eller man er i fysisk aktivitet
-Fisken- Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Noe av væsken får man i seg også gjennom maten man spiser.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 En grei regel jeg har hørt er minimum en halv ounce vann (14 gram) pr pound (453 gram) kroppsvekt. Grovt regnet 30 gram vann pr kg kroppsvekt. Veier 85-90 kg selv, og drikker rundt 3-5 liter nå i varmen, og 2-4 til vanlig. Varierer etter hva jeg spiser og hvor aktiv jeg er.
T.S Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 En grei regel jeg har hørt er minimum en halv ounce vann (14 gram) pr pound (453 gram) kroppsvekt. Grovt regnet 30 gram vann pr kg kroppsvekt. Veier 85-90 kg selv, og drikker rundt 3-5 liter nå i varmen, og 2-4 til vanlig. Varierer etter hva jeg spiser og hvor aktiv jeg er. I følge legen er jo det litt mye men. Se min link.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #10 Skrevet 12. juni 2007 I følge legen er jo det litt mye men. Se min link. Det er mulig den legen mener så, men for meg om min kropp er det et nivå jeg fungerer optimalt på. Har heller ikke fått noen reaksjoner på at jeg drikker for mye, annet enn at om jeg føler jeg må drikke 5-6 liter uavhengig av vær og andre forhold så bør jeg testes for diabetes igjen.
T.S Skrevet 12. juni 2007 #11 Skrevet 12. juni 2007 og du _vet_ at det ikke er slitsomt for nyrene? Dessuten er det ikke _den_ legen. Det er den mengden det er anbefalt å drikke.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #12 Skrevet 12. juni 2007 Nei, det vet jeg ikke. Så vidt jeg vet så har ikke nyrene mine blitt undersøkt med tanke på om at jeg kan slite på de med å drikke for mye vann. Det jeg vet er at jeg har fått gjentatte UVI om jeg går under 2 liter over lengre tid, blir sliten, og er i generelt elendig form. Det er heller ikke noe som går over etter en stund, med tanke på at jeg var slik i flere år før jeg det ble satt i sammenheng med at jeg sannsynligvis drakk for lite.
AlmaCity Skrevet 16. juni 2007 #13 Skrevet 16. juni 2007 Dette er kanskje et dumt spm. Men hvilke fordeler har man egentlig av å drikke så mye vann? Jeg drikker svært lite vann, er så og si aldri tørst...
MJee Skrevet 18. juni 2007 #15 Skrevet 18. juni 2007 Dette er kanskje et dumt spm. Men hvilke fordeler har man egentlig av å drikke så mye vann? Jeg drikker svært lite vann, er så og si aldri tørst... Hvorfor drikke vann? Den sunneste og mest naturlige væsken kroppen kan tilføres er vann. 1. Vann motvirker slapphet 2. Vann er kroppens drivstoff 3. Vann renser kroppen 4. Vann motvirker enkelte typer hodepine 5. Vann gir deg bedre hår, hud og negler 6. Ved økt aktivitetsnivå må væsketilførselen økes 7. Vann ivaretar kroppens funksjoner 8. Tilfør kroppen mye vann når du er syk, så hindrer du uttørking og du blir raskere frisk Hentet fra www.elixia.no
Tabris Skrevet 18. juni 2007 #16 Skrevet 18. juni 2007 Så det å drikke for mye vann kan slite på nyrene? Det visste jeg faktisk ikke. Det kan gå med flere liter på de varmeste dagene, men da føler jeg at jeg virkelig trenger det - tegn nr. 1 er at jeg kan drikke mye uten å gå på do.
T.S Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 urinen skal ikke være helt gul. Da drikker man for lite.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #18 Skrevet 18. juni 2007 Så det å drikke for mye vann kan slite på nyrene? Det visste jeg faktisk ikke. Det kan gå med flere liter på de varmeste dagene, men da føler jeg at jeg virkelig trenger det - tegn nr. 1 er at jeg kan drikke mye uten å gå på do. Vet ikke noe om at det visstnok kan slite på nyrene, men det kan føre til for lite av enkelte mineraler og salter i kroppen pga at det “skyller det ut”. Hvor mye det skal til før det er et problem vet jeg ikke, men når jeg har begynnende UVI og drikker mye vann så er jeg litt obs på å få i meg salter samtidig.
Rainbow Brite Skrevet 21. juni 2007 #19 Skrevet 21. juni 2007 bare les linkene mine.... Det står jo ingenting i linken din om at det er farlig å drikke for mye vann!! Jeg drikker mengder med vann! I følge den utregningsdingsen skal jeg visstnok kun drikke 1,5 liter vann om dagen, men da ville jeg følt meg som en ørken. Jeg stoler mer på de signalene kroppen min gir meg, enn på et mattestykke og en populærartikkel.
T.S Skrevet 21. juni 2007 #20 Skrevet 21. juni 2007 (endret) Det står jo ingenting i linken din om at det er farlig å drikke for mye vann!! Jeg drikker mengder med vann! I følge den utregningsdingsen skal jeg visstnok kun drikke 1,5 liter vann om dagen, men da ville jeg følt meg som en ørken. Jeg stoler mer på de signalene kroppen min gir meg, enn på et mattestykke og en populærartikkel. Populærartikkel? Vel, mer faglig tyngde skal du lete etter på nett da.. de har jo intervjuet ernæringsfysiolog Vibeke Landaas ved Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet... "Mattestykket" er bygd på hvordan kroppen faktisk fungerer. Det var ei jente som døde for ikke lenge siden. Hun var med i en konkurranse der de skulle drikke van. Hun drakk for mye. Viktig med salter og elektrolytter når en drikker mye. Men alle må jo bare gjøre som de vil: er et fritt land! Endret 21. juni 2007 av T.S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå