Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Håper det finnes noen her som kan hjelpe meg til å finne ut hva slags problemer jeg har og hvor jeg kan få løst dem.

Tidligere i dag begynte PC'en min å slå seg av til en slags hvilemodus, uansett om jeg holdt på med noe eller ikke. Vet ikke om hvilemodus er rette ordet, da det ikke går an å få PC'en ut av moduset uten overstyring( holde inne påknappen)

Jeg prøvde å tilbakestille maskinen i tilfelle det var et eller annet utspekulert virus jeg hadde fått, men midt under forsøket på å tilbakestille.....maskinen går i "hvilemodus " igjen, det være seg i vanlig eller sikker modus.

Etter mange ulike forsøk på å få tilbakestilt, velger jeg å formatere harddisken, for så å legge inn operativsystemet på nytt(XP). Dette holder maskinen igang gjennom hele formateringen, men så snart reinstalleringen begynner....PC'en går i "hvilemodus" igjen.

Så nå er jeg ganske oppgitt og rådløs og tar gjerne imot noen "vettuge" råd fra noen der ute..... :hallo:

P.S. heldigvis har jeg også en bærbar sak:-)

Endret av Nita
Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Du har ikke sjekka om den står på automatisk hvilefunksjon inne på strøm settinga?

Skrevet
Du har ikke sjekka om den står på automatisk hvilefunksjon inne på strøm settinga?

Da skulle jo dette problemet ha oppstått tidligere....jeg har jo hatt og brukt PC'en en stund da :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje det er for varmt, slik at vifta ikke greier å holde det kjølig nok. Den kan oppføre seg som du sier hvis det skjer.

Skrevet
Kanskje det er for varmt, slik at vifta ikke greier å holde det kjølig nok. Den kan oppføre seg som du sier hvis det skjer.

Jeg har det jo ikke noe varmere her enn ellers, og inni maskinen er det en relativt ny vifte, den går som vanlig, det har jeg testet ut

Skrevet (endret)

-

Endret av Miros
  • 2 uker senere...
Skrevet
Det *kan* skje når det er varmere i været enn ellers, for eksempel på sommeren. Har du gått inn i BIOS og sett hva temperaturen er? Sjekk også om det er mye støv på vifta.

Dere hadde jommen meg rett :overrasket: det var dog ikke noe støv på vifta men varmen tok tydeligvis på flere enn oss mennesker :sol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...