Gå til innhold

Velkommen medsøstre


Em@lie

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag registrert meg. Jeg ser fordelen med det idag med de nye sidene.

Jeg har vært masse inne på disse sidene med ulike navn.

Å gud, hvor sinte enkelte har vært og hvor uenig jeg har vært.

Men sli er det veldig fint å bruke dette forumet. Det jeg ikke liker er at folk går til personangrep og ikke holder seg til sak..

Jeg ser at enkelte skal ha rett og forventer at alle skal være enige. Det er en prinsippsak at jeg vil ikke vær enig i en sak for prinsippet sin skyld.

Det var jeg som kalte meg for 1957 modell tidligere og etterlyste en side for vi over 40. Ikke trodde jeg at det skulle skje så fort, men jeg takker og bukker.

Vi over 40 har mye og snakke om, familieprolemer som har hopet seg opp, unger som ikke vil det vi vil, noen har barnebarn, svigerbarn,overgangsalder som nærmer seg. Noen får sexproblemer, da særlig menn. Kvinnene er jo på topp i denne tiden.

Det er greit å diskutere med samme erfaring. Ser på andre sider at det ligger på fra 18-25 år og de har ikke de samme erfaringene og forutsettningene . Men nå heter jeg altså Em@lie.

Håper å høre fra dere alle sammen.

Gd helg til dere alle fra em@lie 1212[ Dette Innlegg er endret av: Em@lie den 2002-02-23 00:24 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Em@lie og velkommen i gjengen som registrert bruker icon_smile.gif

Har skjønt etterhvert at vi er endel her inne som er over 40, og da er det jo supert med en egen side "bare" for oss icon_biggrin.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 40+, dvs. 42.

Jeg har det ikke godt for tiden.....men når en er nede så kan det vel bare gå en vei.grine.gif

Jeg liker å utveklse erfaringer, ta imot råd og tips......og også å gi! Har vel egentlig vært en "gi-type" bestanding.....og har de senere årene skjønt at en også må tørre å "ta imot" av og til.

Etter at jeg oppdaget KG har jeg vært inne mange ganger........og det tror jeg at jeg vil fortsette med.

God helg til alle - også meg sjøl!vinke.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg bør fortelle alderen min ......

jeg er nemlig født i 1944 og det vil vel si at jeg blir 58 i løpet av dette året, årene går så fort at av og til kommer jeg ut av tellingen, trodde en stund at jeg var 59.

Jeg trivdes godt i det gamle forumet, trivdes med diskusjonene og det å kunne være annonym, samtidig som man ikke er det. Egentlig så kan man bli svært godt kjent her inne, i alle fall om man har faste nick.

Regner med at vi blir mer kjent med hverandre etterhvert. *sss*

_________________

hjerte.gif-lig

Netti *sss*1212[ Dette Innlegg er endret av: Netti den 2002-02-23 16:04 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Netti!

Du har helt rett i at vi blir "kjent" med hverandre her inne når vi bruker faste nick. Det er jo bare en fordel å registrere seg for da har du nicket ditt ifred, og ingen kan utgi seg for å være deg.

Ser for meg at vi blir en gjeng her inne, som skjønner hverandres gleder og problemer.

......og Netti: Alder??? Det er bare tall det icon_biggrin.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bria,

Alder er bare et tall....?

Her inne ja, men i virkelighetens verden så er det annerledes, uansett om vi ikke alltid vil vedkjenne oss det.

Det var nettopp et TV-program som fokuserte på atdet var vanskelig for folk over 50 å få seg jobb. Wesenlund var faktisk den som hadde brakt temaet på bane. Nå er dette ikke mitt problem, snarere tvert imot, ser faktisk fram til en tilværelse uten jobb en gang i fremtiden.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En leder i et stort oljeselskap sa på et møte

at vi må ta vare på de mellom 20 og 40. De andre har vi bare utgifer på.

Samme selskap ansetter ikke personer over 35 år. Det blir ikke sagt, men praksis er slik.

Jeg mener at de over 35 og mye gamlere (over 40) er de mest stabile arbeidskraften. Ingen syke barn de må være hjemme til.

Det blir ingen graviditet.

Min erfaring på min arb.plass er at det er de yngste som er mest borte fra jobb. (sykemld.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Netti!

Det jeg mente med at alder bare var tall, var at vi ikke er eldre enn vi føler oss, og det kan jo variere, selvfølgelig.

Har endel venninner som er 50 og + det, og de har ofte mer overskudd enn jeg, siden (som de sier selv) barna deres er voksne og ferdig med tenårene, og de har mer tid til seg selv.

Når det gjelder alder mht å søke arbeid er jeg enig, for fordommene finnes enda, og endel firma vegrer seg for å ansette en som er passert 40.

Samtidig må jeg si at dette ikke gjelder innenfor min yrkesgruppe, som er helsevesenet, men det har jo med at vi er ettertraktet og meget mangelfulle, for det er dårlig rekruttering. Der ansetter vi folk i alle aldre.

Det er jo stor forskjell på de private og det offentlige arbeidsgiverne så Wesenlund hadde et aktualet poeng der12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei sann icon_smile.gif

Endelig har vi fått vårt furum,vi over 40.Godt at det ikke er menn som fant på navnet da hadde det blitt Ugleforum eller Røyforum.Nå kan vi skrive det vi vill uten å bli latterlig gjort.Takk for at vi fikk dette forumet for oss over 40.Jeg er en possitiv dame med mye humor håper å bli kjent med dere her inne.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Ja eg tittet innom her i dag og nå er eg her

Så fint å se at der en side for oss over førti.

Så nå er det bare for oss å se å få brukt dette så blir.jo alt positivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle.

Nå føler jeg meg hjemme blandt alle førtiårspensjonister.

Hva er så spes med oss??

Jo, det skal jeg si dere. For....før var vi "ung og vakker, nå er vi bare vakker".

Syns det er et herlig uttrykk som jeg hørte av min mormor da jeg var liten.

Jeg er ikke lengere midt i førtiåra, er snart i begynnelsen av femtiåra.(om 2 år)

Huff, høres skremmende ut, men vet at forskjellen er ubetydelig.

De fleste av oss har gjort sitt i forbindelse med små barn og vi har mer tid til å ta vare på oss selv og gjøre ting det var vanskelig å få til før.

Kanskje ikke alle var like tidlig ute som meg, for i alderen 28 var jeg gift, firebarnsmor med fulltidsjobb og engasjert i barnas fritidsaktiviteter og egne hobbyer. Og i tillegg en mann som etter hvert ble mitt femte barn. icon_smile.gif (kan ikke disse smiletegnene)

I dag skilt, fått ny mann og er jeg full av energi og har muligheter jeg aldri trodde jeg kunne få. Nyter min alder, føler meg atraktiv og på høyden med andre på min alder. Vi har mange muligheter, det er bare å se dem.

Jeg gjør så mange rare ting. Slalåm, vannski, kjører motorsykkel, min mann og jeg tar ofte på oss rulleskøyter når vi skal ut med hundene. Vi har derfor fått en del merkelig respons på dette. Enkelte mener at vi er for gamle til dette, vi burde finne andre ting å gjøre i vår alder.

Noen bare rister på hodet når jeg kler av meg hjelmen og de oppdager at jeg er kvinne.

Gamle kjerringa!!!!!

Da bare spør jeg: Hva er normalt og unormalt for alderen? Hva skal vi ikke gjøre når vi f.eks. er 45? Det samme gjelde klær, hår, sminke m.m. Jeg er da jammen ikke interessert i å se eldre ut enn jeg er.

Hadde vært moro å høre fra dere andre om jeg virkelig er så unormal.

Jeg har det i allefall hyggelig og moro.

---MARA---

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...