Gjest vimselot Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Har lest J. Carr, og husker den. Men nå har jeg planlagt i flere år å slutte å røyke, har minsket forbruket men blir stresset av å minske fordi tanken på slutte helt sitter der, eller minske betraktelig (ikke hele tiden, men daglig nesten). Så det ender med at jeg røyker mer. Sette en dato er også vanskelig, hvis det f.eks. ikke er noe jeg bare bestemmer meg for som ikke er for langt fram i tid. Men bør gå til legen først og få noe å sove på i f.eks. starten (ikke daglig, men er blitt mer og mer storrøyker, og det hender jeg våkner opp på natta og bare må ha meg en røyk...) Noen råd? Har prøvd omtrent alt, men er ikke motivert, bortsett fra av helsemessige grunner. Og det burde være nok, siden jeg har hjerte og karsykdommer på begge sider av genmaterialet. Og for å slippe den sure lukta av røyk... Er det noen som bare har bestemt seg for at fra i morgen eller torsdag, er det over med røyken? Har dere sigaretter liggende hjemme da (jeg må nesten ha det, for å unngå å løpe på kiosk og kjøpe). Dvs har jeg sigaretter liggende (har prøvd røykestopp før, så har jeg ikke stresset i alle fall med at jeg ikke har noe, og nå er alt stengt bortsett fra Seven Eleven, og løper og kjøper) Noe jeg bestemmer meg for, kan jeg angre på, men har jeg sigaretter og har bestemt meg, har jeg et valg. ER det litt dumt? Jeg har hørt at noen ikke har klart å slutte, hvis de ikke har hatt en pakke sigaretter liggende...men har også hørt det motsatte. Dvs. de som ikke hadde, har alltid begynt å røyke igjen, mens andre er blitt røykfrie. Noen pastiller jeg kan ta, og mat jeg bør unngå (vet alkohol)? Hvordan skal jeg klare det, er en såkalt selskapsrøyker men også stressrøyker. Var mer selskapsrøyker før, gått mer over i stress etter alle de reklamene over hvor usunt det er osv. Vil ikke lage røykeslutt-tråd, dette må jeg klare, kanskje med hjelp av legen men vil ikke ha røykeplaster, tror jeg. Vet om par som har klart det ved hjelp av det også, til og med før h*n skulle ferie. Og er ennå røykfri etter fem år. Tips? Ikke for mange gode råd på en gang, da blir jeg stresset og må ha røyk. Er jo som regel alltid mer eller mindre stressa, og det passer aldri å slutte å røyke, for det er alltid noe...
Lola83 Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Har lest J. Carr, og husker den. Men nå har jeg planlagt i flere år å slutte å røyke, har minsket forbruket men blir stresset av å minske fordi tanken på slutte helt sitter der, eller minske betraktelig (ikke hele tiden, men daglig nesten). Så det ender med at jeg røyker mer. Sette en dato er også vanskelig, hvis det f.eks. ikke er noe jeg bare bestemmer meg for som ikke er for langt fram i tid. Men bør gå til legen først og få noe å sove på i f.eks. starten (ikke daglig, men er blitt mer og mer storrøyker, og det hender jeg våkner opp på natta og bare må ha meg en røyk...) Noen råd? Har prøvd omtrent alt, men er ikke motivert, bortsett fra av helsemessige grunner. Og det burde være nok, siden jeg har hjerte og karsykdommer på begge sider av genmaterialet. Og for å slippe den sure lukta av røyk... Er det noen som bare har bestemt seg for at fra i morgen eller torsdag, er det over med røyken? Har dere sigaretter liggende hjemme da (jeg må nesten ha det, for å unngå å løpe på kiosk og kjøpe). Dvs har jeg sigaretter liggende (har prøvd røykestopp før, så har jeg ikke stresset i alle fall med at jeg ikke har noe, og nå er alt stengt bortsett fra Seven Eleven, og løper og kjøper) Noe jeg bestemmer meg for, kan jeg angre på, men har jeg sigaretter og har bestemt meg, har jeg et valg. ER det litt dumt? Jeg har hørt at noen ikke har klart å slutte, hvis de ikke har hatt en pakke sigaretter liggende...men har også hørt det motsatte. Dvs. de som ikke hadde, har alltid begynt å røyke igjen, mens andre er blitt røykfrie. Noen pastiller jeg kan ta, og mat jeg bør unngå (vet alkohol)? Hvordan skal jeg klare det, er en såkalt selskapsrøyker men også stressrøyker. Var mer selskapsrøyker før, gått mer over i stress etter alle de reklamene over hvor usunt det er osv. Vil ikke lage røykeslutt-tråd, dette må jeg klare, kanskje med hjelp av legen men vil ikke ha røykeplaster, tror jeg. Vet om par som har klart det ved hjelp av det også, til og med før h*n skulle ferie. Og er ennå røykfri etter fem år. Tips? Ikke for mange gode råd på en gang, da blir jeg stresset og må ha røyk. Er jo som regel alltid mer eller mindre stressa, og det passer aldri å slutte å røyke, for det er alltid noe... Jeg har selv vært røyker i mange,mange år.. Nylig kjøpte jeg meg en pakke med nikotintyggis og ble helt hektet. Jeg hadde ikke lyst på røyk lengre ! Jeg anbefaler deg på det sterkeste og prøve de, om du virkelig vil slutte og røyke da, litt må du gjøre selv også.. Målet mitt er nå og bli kvitt tyggisene også. Røyk er jo bare teit. Æsj. Ingen burde røyke kroppen sin
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Har anbefalt det for en stund siden også, sjekk en annen tråd. Men det har nå kommet et røykeavvenningsmiddel på apoteket som heter Champix. Vet om mange som har god erfaring med det. Lite/ingen bivirkninger, du får rett og slett ikke lyst på røyk.....Dette er på resept, så kom deg til legen og spør. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå