Gå til innhold

Lette Fjellsko


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Noen som har anbefalinger?

max 2000kr.

Lette sko med støtte til variert bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har et par lette fjellsko fra Crispi UTEN gore-tex som er veldig gode på min brede fot. Selv synes jeg sko med gore-tex er smalere og har dårligere passform for brede føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har et par fjellstøvler i skinn med ganske høy og stiv vrist av merket ..hm, det er slitt bort, men noe på V- og gult merke under sålen. De er noen år gamle, så modellen finnes sikkert ikke lengre. De er heller garantert ikke de letteste skoene på markedet, men de er kjempegode, gir veldig bra støtte i bratt terreng og er 100% vanntette om man passer på å smøre dem. Jeg har også brukt dem som vanlige vintersko i perioder... Ville absolutt vurdert litt høyere modeller enn "fjelljoggeskoene" dersom du har tenkt å gå i bratt terreng type Jotunheimen o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har også høy rist og bred fot. Jeg kjøpte et par lette sko på felleskjøpet av merket Gronell. Var ikke særlig dyre heller 900 kr. Disse bruker jeg på turer i marka og litt mer ulendt terreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest antigartner

Jeg har også brede føtter med høye vrister. På mine føtter passer Alfa Walk queen godt. De har gore-tex-membran, og koster litt under 2000 kr.

Sålen på disse skoene er litt hard å gå på, synes jeg. Jeg har løst det ved å kjøpe meg et ekstra par såler av typen Sorbothane (en slags gele-såle som demper godt). Alt i alt er jeg veldig fornøyd med skoene. De er slitesterke og sitter godt på foten.

Det gule merket under sålen, som ble nevnt lenger oppe, er trolig ikke skomerket, men et "Vibram"-merke. Det er et materiale som brukes i veldig mange såler til fjellsko og jaktstøvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske føtter typisk brede så Alfa eller Crispi er sikkert gode merker.

De italienske produsentene Scarpa og Asolo lager knallbra støvler, men de er tilpasset Sør-Europeiske føtter, type smal....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Du har sikkert funnet deg sko nå, men...

Jeg har samme problemet - bred fot og høy vrist. Har også tendenser til vrikke foten lett, så støtte rundt ankelen var viktig. Jeg dro rundt på leting i går og fant tilslutt et par som jeg endte opp med å kjøpe - Crispi Besseggen Lady. Har i ettertid lest om de på nettet og de har visst kommet bra ut i noen tester, bl.a. Forbrukerportalens(2003):

http://forbrukerportalen.no/test/fjellstovler

Jeg kjøpe de hos Coop Sport i Trondheim for 1300 kr, men ser man må ut med rundt 1800-2000 kr hos diverse nettbutikker for de samme skoene. Et bra kjøp - håper jeg, får testa de skikkelig til helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

hei

sko ble innkjøpt ja. glemte helt p skrive om det her. sorry

kjøpte crispi bessegen på obs sport trondheim

betalte 1800kr for de med forsterket tupp, det var enemli et must.

det sto mellom alfa og crispi skoene, de koste like mye. men synes alfa skone var ekkelt å gå i og de hadde ikke forsterket tupp. sålen var liksom så hard at når jag satt hælen nedi bikka resten av foten ned med et brak. fikk merkeli gange av de. åsså synes jeg gummi tupp er et must, blir jo oppskrapet etter en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...