Gå til innhold

grilling av laksefileter


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ja, jeg lurer på hva som er lurest framgangsmåte for grilling av laksefilet.. Tenkte å legge folie under (ikke pakke inn), og kanskje ha oppi litt olje (eller marinere først), og ellers grille litt grønnsaker ved siden av.

Og hva med grilling av asparges? Kan jeg legge dem rett på grillen (vanlig trekullgrill), eller bør de ligge i folie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg lurer på hva som er lurest framgangsmåte for grilling av laksefilet.. Tenkte å legge folie under (ikke pakke inn), og kanskje ha oppi litt olje (eller marinere først), og ellers grille litt grønnsaker ved siden av.

Og hva med grilling av asparges? Kan jeg legge dem rett på grillen (vanlig trekullgrill), eller bør de ligge i folie?

Jeg ville lagt den "på" folie med skinnsiden ned og krydret godt med peppermix/sitronpepper og penslet med teryakisaus

Ville nok brukt folie på aspargesene også, pakk alle grønnsakene i en foliepakke, sammen med litt hvitløssmør og la de dampe litt uten å bli kokt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pulverheksa_*

Vi bruker å grille laks rett på rista i en slik fiskerist.

Syns det gior best grillresultat, på folie blir den mer som kokt, og får ikke den fine grillskorpen.

Det samme gjør jeg med asparges bare legger dem rett på rista, da får de fint mønster og blir veldig gode.

Så har vi heller på litt smeltet smør eller olivenolje og parmesanost ved servering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...