Serene Skrevet 5. juni 2007 #1 Del Skrevet 5. juni 2007 Skal oversette en arbeidsattest, og da står jeg plutselig fast, en rekke ord jeg ikke så ofte kommer utfor i daglig tale på engelsk. Fint om noen kan oversette et eller flere av disse ordene, på forhånd tusen tusen takk! Sluttattest Deltidsansatt Butikkmedarbeider Arbeidsoppgaver Salg over disk Prising og eksponering av varer Kontorarbeid Arbeidsoppgavene har vært utført tilfredsstillende Lett for å lære Rutiner Pålitelig Punktlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 5. juni 2007 #2 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg har brukt Clue. Sluttattest: leaving certificate, references Deltidsansatt: engaged part-time, part-time employee, part-timer Butikkmedarbeider: shop assistant, salesperson. US: store clerk, salesperson Arbeidsoppgaver: responsibilities, duties, work tasks, job tasks Salg over disk: ? Prising og eksponering av varer: ? Kontorarbeid: office work, clerical work Arbeidsoppgavene har vært utført tilfredsstillende Lett for å lære: ? Rutiner: routines Pålitelig: responsible, reliable, dependable, trustworthy Punktlig: punctual En annen ting er jo at dersom du oversetter attesten din selv, er den ikke verdt papiret den er skrevet på. Du kan evt. oversette selv, men du må få arbeidsgiver til å attestere den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serene Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 5. juni 2007 Tusen takk skal du ha! Clue, er det en egen side på nett? Har hittill bare vært borti dårlige oversetter-sider. I dette tilfelle er det jeg som er arbeidsgiver, en litt lite språkkyndig sådan, skal oversette en attest for ei jente som skal til utlandet. Igjen, takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 5. juni 2007 #4 Del Skrevet 5. juni 2007 Clue er betal-ordbok på nettet. Veldig bra sådann. Kan testes ut gratis: http://www.clue-international.com/ Håper at du får oversatt hele attesten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serene Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 6. juni 2007 Takk for link! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå