Gå til innhold

kjøpe bruktbil


GlamCat

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt å kjøpe bruktbil til ca. 100 000. Har tenkt på Volvo V40 stasjonsvong eller Volkswagen passat eller golf stasjonsvogn. Hvilken ville dere anbefalt? Sikkerhet er ganske viktig for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du får tak i en Ford Focus til den prisen har de god plass og god sikkerhet, brukbar annenhåndsverdi og god driftssikkerhet ifølge diverse undersøkelser. Og de er helt supre å kjøre om slikt er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke så mye peil på bil, men de volvo stasjonsvognene jeg har kjørt, lånt, brukt ( er alle av nyere dato) er ganske trange bakseter på, og generelt mindre bagasjeplass - noe som for meg er hele vitsen med å velge stasjonsv foran vanlig ... Og så er det en del som betaler litt extra for merket, noe som gir dyrere pris en tilsvarende Sikker bil av mindre prestisje/status merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også Volvo tilhenger, og vil neppe kjøpe noe annet når vi skifter bil. Har selv en 850 stv som er veldig god plass i og nydelig å kjøre. Vi hadde f.eks barnestol bak-fram i baksetet til barnet var 4 år, og h*n er lang for alderen.

Du får nok en 94-96 mod for 70-100 000.

V40 og Golf er jo noe mindre biler enn Passat, så det kommer vel litt an på hvor mye plass du trenger! Passat er vel størrelsesmessig mer sammenlignbar med Volvo 850 eller V70. Men alle er jo bra biler da, men når det gjelder kjørekomfort mener jeg Volvo er overlegen.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kommer aldri til å kjøpe noen annen bil enn Mercedes. Ja, kanskje du må kjøpe et par år eldre, men sikkerhenten, komforten og utstyrsnivået + kvaliteten er det ingen av de andre bilene ramset opp over som er i nærheten av. Men få med dere noen som har peil på det de snakker om når dere skal kjøpe, uansett hvilket merke dere velger. Ta kontakt med en bilklubb, f.eks. NAF-test er greit å ha, men den sier ingenting om annet enn hva som evt. er galt med bilen. Om det er et godt kjøp kan man ikke vite ut fra en NAF-test. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa har en passat som jeg har fått kjøre en del, (vel og merke er den helt ny)- en himmel å kjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har V40 og liker bilen godt, men synes bagasjerommet er for lite. Neste gang blir det noe mye større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota kommer best ut i brukertester gang på gang. de er meget driftssikre og vi er superfornøyde med vår avensis. Men de faller ganske sakte i verdi (fordi de er driftssikre) så jeg vet ikke hvor mye du får for 100.000,-

tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Toyota kommer best ut i brukertester gang på gang. de er meget driftssikre og vi er superfornøyde med vår avensis. Men de faller ganske sakte i verdi (fordi de er driftssikre) så jeg vet ikke hvor mye du får for 100.000,-

tingeling

Vil også anbefale Toyota!! Kjempebra biler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Passaten er jo større enn de andre, men V40en vil være mye mer kvalitetsbil i lengden. Volkswagen er kjekt å ha inntil garantien går ut...og bilen blir dyrt å eie.

Anonymkode: 035a7...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...