Gå til innhold

The Devil wears Prada


Gjest Gjest_Vinga_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Vinga_*

Jeg fikk ikke med meg denne da den gikk på kino.

Er det en underholdende film?

Lurer på å leie el. kjøpe den på DVD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ikke med meg denne da den gikk på kino.

Er det en underholdende film?

Lurer på å leie el. kjøpe den på DVD...

Jeg anbefaler den. Kul jentefilm med litt moral og mye stilige klær. Killer soundtrack også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Jeg syns den var morsom, og Meryl Streep er rå i den filmen, jeg syns egentlig hun gjør hele filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Den er ok om du vil ha en film som er så og si 100% forutsigbar =D

Grei nok til å kaste bort litt tid på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig jentefilm som er veldig forutsigbar. Ikke en veldig bra film, men likevel verdt å se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig tidtrøyte. Forutsigbar, men en sånn typisk "i dag skal jeg kose meg på sofaen uten å tenke så mye" film

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brukt penger på å kjøpe den for å si det sånn - å se den en gang holder. Men grei og underholdende chick flick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Nå som det er billigere å kjøpe en film enn å betale to billetter på kino har det ofte blitt sånn at filmer jeg bare har sånn passe lyst til å se, de kjøper jeg, og filmer som jeg virkelig vil få med meg går jeg på kino og ser.

Dette er en film jeg kunne tenke meg å kjøpe, den egner seg fiiint til tidtrøyte en kveld. I sin sjanger syns jeg den er veldig bra, men dyp og seriør er den ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Jeg har den liggende på pcen, tror jeg skal ta en titt på den i kveld etter å ha lest denne tråden :-)

Avogtil er det gøy med hjernedøde filmer, når man har hjernedøde regnversdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette er en film jeg kunne tenke meg å kjøpe, den egner seg fiiint til tidtrøyte en kveld. I sin sjanger syns jeg den er veldig bra, men dyp og seriøs er den ikke i det hele tatt.

Vet du hva? Det kommer helt an på personer som ser.

En dyp og seriøs person vil opplagt kunne se at filmen bak sitt overfladiske ytre har seriøse og større poeng. De som selv er overfladiske vil ikke legge merke til dette...

What is shallow can be profound. What is profound may be shallow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
What is shallow can be profound.
Joa, men sjelden i Hollywoodfilmer. De skal tjene penger og kommer med 'dype' meninger som alle er enig i.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes filmen var kjedelig og platt, og ble skuffet.

Hadde hørt at den var så bra, så det er tydeligvis en del som liker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva? Det kommer helt an på personer som ser.

En dyp og seriøs person vil opplagt kunne se at filmen bak sitt overfladiske ytre har seriøse og større poeng. De som selv er overfladiske vil ikke legge merke til dette...

What is shallow can be profound. What is profound may be shallow.

Alle slike filmer søker jo å ha et "dypere poeng". De forsøker ofte danne bilder av moral, meningen med livet, de vanskelge valg og at man kan miste seg selv. Men pakket inn i en Hollywood ramme blir disse overfladiske og forutsigbare og gankske lite "dype" likevel, mener nå jeg.

Men men, jeg er nok bare for lite dyp til å se den dypere mening tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Siri_*
Alle slike filmer søker jo å ha et "dypere poeng". De forsøker ofte danne bilder av moral, meningen med livet, de vanskelge valg og at man kan miste seg selv. Men pakket inn i en Hollywood ramme blir disse overfladiske og forutsigbare og gankske lite "dype" likevel, mener nå jeg.

Men men, jeg er nok bare for lite dyp til å se den dypere mening tenker jeg.

Eller rett og slett for lite reflekterende? Eller kanskej bare denne filmen ikke helt traff deg?

det finnes mange overfladiske filmer og de er ikke bare amerikanske, men norske også. Jeg har ennå til gode å se norske dype filmer. De gir seg ut for å være dype og seriøse men mangler fullstendig dybde - etter min mening.

Jeg er også uenig med deg i at denne filmen (og mange andre amerikanske filmer) er overfladiske og mangler seriøsitet og dype poeng.

Jeg tror det har noe med evne til å se og oppfatte.

Det er nok også en grunn til at mange nordmenn generelt mener amerikanske film er overfladisk...nordmenn flest oppfatter ikke kodene og kulturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også uenig med deg i at denne filmen (og mange andre amerikanske filmer) er overfladiske og mangler seriøsitet og dype poeng.

Eller bare at vi er uenige i hva som er et dypere poeng ;) Det er fullt mulig jeg ser hva som kan anntyde at filmen har et dypere poeng, men uenig i at dette er så dypt i utgangspunktet.

Endret av Gyngestol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest StockDama

Denne filmen har det samme moralske poenget som nesten alle hollydwood filmer har, når det gjelder kjærlighet, ofre seg og bladibladibla...man vet hva poenget er før de i det heletatt begynner =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tider morsom, men bedre som bok! :)

Det er helt sikkert!

Kommer igrunn ikke på noen filmer som har vært bedre enn boka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt boka, siden jeg digga filmen. Jeg synes den inneholder et par betraktninger om det å være med på et rotterace, at integritet er en fin ting, og at alle på et eller annet plan blir påvirket av mote. Synes Meryl Streep var veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...