Wildy Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Mao har du en helt normal BMI. Men den sier ingenting om din generelle helsetilstand eller kroppsammensetning.
Gjest Gjest_blondie_* Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Når man har BMI rundt 19 18 er man normalvektig. Over 20 er fortsatt normalvektig, men i øvre område. over 25 er begynnelse til fedme. Jeg har 17 :)
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 BMI på 20-25 er normalvekt. Det er når tallet nærmer seg 25 en er i øvre område for normalvekt, ikke over 20 som en annen luring skrev..
Wildy Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Når man har BMI rundt 19 18 er man normalvektig. Over 20 er fortsatt normalvektig, men i øvre område. over 25 er begynnelse til fedme. Jeg har 17 :) Under 18,5 er undervekt. 20-24,9 er normal 25-29,9 er overvekt 30-30,9 er krafig overvek over 40 er sykelig overvekt.
Gjest =tentacle= Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Når man har BMI rundt 19 18 er man normalvektig. Over 20 er fortsatt normalvektig, men i øvre område. over 25 er begynnelse til fedme. Jeg har 17 :) 20 er ikke i øvre område. 25-30 er overvekt, ikke fedme. Fedme begynner fra 30 og oppover. Kraftig muskelmasse kan gi store utslag på BMI, så man trenger ikke være fet eller usunn om man er godt over normalen.
Brunhilde Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Og om man har en bmi på 17 og en mening om at bmi på 20 er i "øvre område" har man sannsynligvis en spiseforstyrrelse!
Gjest Shayla Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 BMI på under 18,5 = undervektig. BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt. BMI på mellom 25 og 29,9 = overvektig. BMI på 30 og over = fedme. BMI på 35 - 39,9 = fedme, klasse II. BMI på 40 og over = fedme, klasse III (ekstrem fedme). Jeg hadde 23
Gjest Marillia Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 BMI tar ikke hensyn til muskelmasse eller kroppsbygning, kroppsbyggere hadde nok havnet i gruppen overvekt; selv om de har veldig lav fettprosent Forøvrig har jeg BMI på 23.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har BMI på 26 og er godt fornøyd med kroppen min slik den er i dag. Jeg har godt med muskler og er i god form.
neflossiel Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Når man har BMI rundt 19 18 er man normalvektig. Over 20 er fortsatt normalvektig, men i øvre område. over 25 er begynnelse til fedme. Jeg har 17 :) Henger meg på de andre og sier at du tar feil her ja. Mellom 18,5 og 24,9 er normal bmi.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #14 Skrevet 5. juni 2007 Henger meg på de andre og sier at du tar feil her ja. Mellom 18,5 og 24,9 er normal bmi. Nei, jeg tar ikke feil. Ja, mellom der er normal bmi ja, men en på 20 er mye slankere enn ei på 24, når man har BMI på 24 f.eks er man lubben. altså grense til overvekt hvis man tror man er slank og fin og ikke bør passe seg med vekten fordi man har "normal" BMI , så er dette feil. mange lar det bli en hvilepute fordi "bmi er jo normal" mange "normalvektige" er lubne,
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #15 Skrevet 5. juni 2007 og jeg hvertfall ville følt meg nesten overvektig med en BMI på 22. Men sånn er jeg Fint at andre er fornøyde med "normal" BMI, der er veldig fint. Men det jeg mente var at mange kunne faktisk ha godt av å ta av noen kilo, selv om man er i normalgrensene..
Fønix Skrevet 6. juni 2007 #16 Skrevet 6. juni 2007 Nei, jeg tar ikke feil. Ja, mellom der er normal bmi ja, men en på 20 er mye slankere enn ei på 24, når man har BMI på 24 f.eks er man lubben. altså grense til overvekt Jo, du tar feil. Trådstarters spørsmål var hva som er normal BMI. Det defineres av folk som har greie på faget, ikke av deg og meg på grunnlag av hva vi synes ser slankt ut. BMI på 24 er innenfor normalen. Hvis du påstår noe annet, tar du feil. hvis man tror man er slank og fin og ikke bør passe seg med vekten fordi man har "normal" BMI , så er dette feil. mange lar det bli en hvilepute fordi "bmi er jo normal" Selvfølgelig er det ikke dumt å passe vekten sin. Men spørsmålet til TS var hva som er innenfor normal BMI. mange "normalvektige" er lubne, Mange av dem er også veldig vakre og tiltrekkende. Og - ikke minst - sunne og friske folk som ikke behøver å bekymre seg for vekta si.
Gjest Shayla Skrevet 6. juni 2007 #17 Skrevet 6. juni 2007 Nei, jeg tar ikke feil. Ja, mellom der er normal bmi ja, men en på 20 er mye slankere enn ei på 24, når man har BMI på 24 f.eks er man lubben. altså grense til overvekt hvis man tror man er slank og fin og ikke bør passe seg med vekten fordi man har "normal" BMI , så er dette feil. mange lar det bli en hvilepute fordi "bmi er jo normal" mange "normalvektige" er lubne, De som har BMI på 24 er langt i fra på grensen til overvekt! Virker ikke helt som om du vet hva du snakker om. Hvis du mener at en BMI på 22 ville gjort at du følte deg overvektig.. kan det hende du har ett bitte lite problem... Men dette var jo litt off topic da.
T.S Skrevet 6. juni 2007 #18 Skrevet 6. juni 2007 Nei, jeg tar ikke feil. Ja, mellom der er normal bmi ja, men en på 20 er mye slankere enn ei på 24, når man har BMI på 24 f.eks er man lubben. altså grense til overvekt hvis man tror man er slank og fin og ikke bør passe seg med vekten fordi man har "normal" BMI , så er dette feil. mange lar det bli en hvilepute fordi "bmi er jo normal" mange "normalvektige" er lubne, Her kommer du med masse projisering gittt.... Dvs dine meninger som du prøver lage til en regel for alle. For det første defineres overvekt med å veie for mye. Man veier ikke _for mye_ før man veier for mye i forhold til noe. Og noe denne sammenheng blir jo helsen. For et andre definerer du ditt syn på "lubben" med noe negativt. For mange er det normalt og riktig å se slik ut. For mange er det feil å være tynnere, og synes ditt ideal ikke er pent. Videre er det normalt å bli tyngre med årene. Både 30-40-50 åringer legger normalt på seg pga at kjemien forandres i kroppen. Slikt syns som du forfekter og kringkaster kan være med på å skape spiseforstyrrelser hos de som er lettmotakelige og sårbare.
T.S Skrevet 6. juni 2007 #19 Skrevet 6. juni 2007 Nei, jeg tar ikke feil. Ja, mellom der er normal bmi ja, men en på 20 er mye slankere enn ei på 24, Det blir gjerne forskjell på ei på 20 og ei på 30 ja. men 20 og 24 går ut på det samme. 17 og 24 blir kanskje litt forskjell, men 20-og 24... Nei.
Hobgoblin Skrevet 6. juni 2007 #20 Skrevet 6. juni 2007 Tja, har ikke Gjest litt rett i at 24 er i hvert fall nærmere overvekt, da? Forskjellen mellom å ha BMI på 24,9 og 25 vil jo være tilnærmet usynlig for øyet. Så om ikke en BMI på 24 ER overvekt, så er det nærmere enn en BMI på 22.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå