Gå til innhold

Er lebestift flytende?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Hawaii_*
Skrevet

Lurer på om lebestift må ligge i egnet pose på flyplassen slik som hårspray, brus osv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Praksis varierer, så derfor putter jeg i hvertfall leppepomaden i stiftform i posen. It's better to be safe than sorry.

Gjest Jytte
Skrevet

Hvis ikke du plukker ut leppestiften, så gjør flyplasspersonalet det. Første gang jeg fløy etter de nye reglene kom så hadde jeg ikke gjort det - noe som medførte at damen gikk gjennom hele kosmetikkvesken min og fjernet omtrent alt derfra.

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, takk for svar :) Da legger jeg hele sminkeveska i kofferten.. Like greit det.

Gjest Lanyah
Skrevet

I januar, da kom jeg igjennom med bodylotion og drikke, er det mulig at noen er snillere på det enn andre? Jeg bare glemte at jeg hadde det oppi vesken min, men det gikk jo helt greitt...! :klø:

Skrevet

Eg har ein liten sminkepung - og då eg spurte dei på flyplassen om lebestift osv måtte leggjast i plastposen, sa dei ja. Eg spurte om eg like godt kunne leggje heile sminkepungen i plastopsen, og det var visst IKKJE lov.

Gjest tulin
Skrevet
Eg har ein liten sminkepung - og då eg spurte dei på flyplassen om lebestift osv måtte leggjast i plastposen, sa dei ja. Eg spurte om eg like godt kunne leggje heile sminkepungen i plastopsen, og det var visst IKKJE lov.

Posen er gjennomsiktig så personalet skal kunne se hva du har i den. Om du putter oppi en sminkepung så kan de jo ikke se hva som er oppi uten å måtte åpne opp og styre og stelle.

Reglene for hva som er lov og ikke varierer veldig fra sted til sted, og fra hvem som står i kontrollen ser det ut til. Jeg har en venninne som både på Gardermoen og i Berlin opplevde at de kastet linsevæsken hennes rett i bosset, til tross for at den egenlig skal regnes som medisin, og derfor ikke trenger være i posen. Kjempegøy, særlig med tanke på at hun er allergisk mot stort sett nesten alt som finnes av linsevæsker, og hittil bare har funnet dette ene merket hun tåler. Selv reiseflaskene er større enn 100 ml, og det er jo ikke sikkert de selger samme merket dit hun skal.

Skrevet

Med de nye reglene er det like greit å legge sminkepungen i bagasjen. Behøver en å sminke seg, kan en jo gjøre det rett etter en har landet og fått bagasjen. Det er vel ikke så mange som bruker flytoalettet for å legge sminke?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har en venninne som både på Gardermoen og i Berlin opplevde at de kastet linsevæsken hennes rett i bosset, til tross for at den egenlig skal regnes som medisin, og derfor ikke trenger være i posen.

Du kan ta med:

* Flytende medisin som er nødvendig for bruk på reisen.

(www.flypassasjer.no - min understrekning)

Det er lov å ha med væske i linseetui, som jo er det som er nødvendig for bruk på reisen, men det er nok lurest å pakke selve flasken med linsevæske i bagasjen.

Gjest Vampyra
Skrevet
(www.flypassasjer.no - min understrekning)

Det er lov å ha med væske i linseetui, som jo er det som er nødvendig for bruk på reisen, men det er nok lurest å pakke selve flasken med linsevæske i bagasjen.

Ja og dersom man trenger mer linsevæske på en lengre flytur kan man kjøpe tomme plastbeholdere mange steder som man kan fylle på.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja og dersom man trenger mer linsevæske på en lengre flytur kan man kjøpe tomme plastbeholdere mange steder som man kan fylle på.

Linsevæske skal jo være i en steril beholder, så å fylle den over på en annen flaske er vel ikke så lurt? Til vanlig skal man jo alltid ha korken igjen på flasken, og ikke være borti selve tuten for at det ikke skal komme bakterier nedi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...