Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte ny laptop for halvannen måned siden ca, og den har Windows Vista. Har hatt problemer siden dag èn. Etter at pc'en har vært påslått i en times tid så går det ikke å høyreklikke lenger. Jeg kan ikke åpne nye vinduer i Explorer. Jeg kan ikke bruke Firefox fordi sidene hopper opp og ned - ja de dirrer faktisk! Derfor er jeg nødt til å bruke Explorer, som jeg egentlig ikke er så fan av. Jeg kan ikke åpne mapper, det går ikke å dobbeltklikke for å åpne noe i det hele tatt. Da kan jeg heller ikke slå av pc'en. Start menyen lar seg ikke åpne, derfor må jeg restarte eller slå av ved å holde av-knappen inne, og det er jo ikke så bra for pc'en da. Pluss, ca hvert tiende minutt så popper det opp et vindu hvor jeg blir bedt om å registrere pc'en. Jeg har tre valg, "registrere nå", "minn meg på senere" eller "minn meg aldri igjen". Jeg har prøvd alle tre valgene, men dette vinduet popper opp hvert 10 minutt uansett.

det er SÅ irriterende!! Nå begynner jeg å bli veldig lei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært på internett når du har prøvd å validere pc'en? Den må være på nett når du prøver, siden det skal registreres på en server hos Microsoft. Hvis du ikke kommer på nett, så kan du ringe et telefonnummer og registrere det over telefon i stedet. Du må gjøre dette innen 30 dager. Synd at det ikke har "gått gjennom". Hvis du ringer og forklarer problemet, så burde det gå greit.

Har du et antivirusprogram på maskinen din? Og er det tilpasset Vista? Hva med brannmur? Og har du skrudd av UAC, som er det som gjør at du ikke kjører med fulle administratorrettigheter hele tiden.

Jeg har kjørt Vista siden jul, og har ikke opplevd de problemene som du beskriver. Jeg lurer på om du har fått noe rusk i maskinen din ganske tidlig. Jeg tror egentlig jeg ville ha reinstallert boksen med Vista igjen, få inn antivirus, skru på brannmur og ikke skru av UAC, hvis du har gjort det. Flytt alle filene dine over på en annen harddisk før du begynner (kan også være mp3-spiller), formater harddisken din og gjør en ren installasjon.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny laptop selv, med vista. Synes det er litt kronglete siden jeg har brukt XP i alle år (siden det kom :P),

men foreløpig har jeg ikke opplevd noe av de problemene du beskriver.

Men jeg hadde ringt og spurt hva det evnt kan være, og hvis ikke noen av de rådene hjelper, formater hele pc'n og pass på hva du innstallerer...

Skrevet
Etter at pc'en har vært påslått i en times tid så går det ikke å høyreklikke lenger. Jeg kan ikke åpne nye vinduer i Explorer. Jeg kan ikke bruke Firefox fordi sidene hopper opp og ned - ja de dirrer faktisk! Derfor er jeg nødt til å bruke Explorer, som jeg egentlig ikke er så fan av. Jeg kan ikke åpne mapper, det går ikke å dobbeltklikke for å åpne noe i det hele tatt. Da kan jeg heller ikke slå av pc'en. Start menyen lar seg ikke åpne, derfor må jeg restarte eller slå av ved å holde av-knappen inne, og det er jo ikke så bra for pc'en da. Pluss, ca hvert tiende minutt så popper det opp et vindu hvor jeg blir bedt om å registrere pc'en. Jeg har tre valg, "registrere nå", "minn meg på senere" eller "minn meg aldri igjen". Jeg har prøvd alle tre valgene, men dette vinduet popper opp hvert 10 minutt uansett.

Firefox hadde problemer med Vista i begynnelsen. Burde vaere fikset i nyeste versjon (2.0.0.4).

Hvis du ikke faar til registering paa internett av en eller annen grunn foreslaar jeg, som andre foer meg, at du aktiverer vha telefonen. Da faar du snakket med en (som oftest) hyggelig person som hjelper deg. Hvis du er i slaget kan du jo ogsaa sporre om noen av de andre problemene...

De andre problemene kan komme av saa mangt, men aa satse paa en fresh install av Vista kan komme godt med, samt et godt antivirus-program. Jeg vil anbefale NOD 32.

Om dette er relevant vet jeg lite eller ingenting om, men fant dette: Om treig hoyreklikking. Du kan jo se paa det.

- kjaeresten til messy :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...