Gå til innhold

lage såpeboblevann selv

Anbefalte innlegg

Gjest Ragnhild
Skrevet

Har dere sett de boblene som du kan ta på uten at de sprekker? De er stilige. :P

Det er ikke spesielle bobler som ikke sprekker, det er at du må være fuktig på fingeren. Hvis du dypper hele hånden din i såpevann er du mer enn velkommer til å komme inn i boblen

• Liker 1
  • 9 måneder senere...
Skrevet

jeg brukte zalo og vann når jeg var liten. Funket fint det.

Det jeg bruker er å finne fram et krus ta vann i det. Ta zalo i det sånn at vannet blir nesten helt grønt. Etterpå tar man litt sukker ien eks. skål tar bittelitt varmtvann inn i skålen sånn at sukkere løser seg opp. hel det oppi. ta litt cirus spray og grønnsåpe det er mye besre enn glyserol

• 1 år senere...
Gjest Mr`Bunny
Skrevet

Oppskrift på såpebobler

0,5 dl Zalo

1 3/4 dl kaldt vann

5 dråper glyserol (glyserin), kjøpes på apoteket

bitte litt sukker

Du må kanskje tilsette et par dråper ekstra glyserol eller sukker for at såpeboblene skal bli seige. Såpeboblevannet virker best når det får stå noen timer, helst opptil noen dager.

Tips: Har du ståltrå kan du forme såpebobleformer, både store og små. Hvis du bøyer en kleshenger av ståltråd til en runding, får du gigastore bobler.

Skrevet

En spiseskje whisky tilsettes den rause oppskriften over. Tro det eller ei.

Skrevet

Jeg bruker lott zalo og litt palmolive hånd- eller dusjsåpe. Fungerer kjempefint. Og vann, naturligvis.

Skrevet

For øvrig, hvis man blåser bobler når det duskregner sprekker ikke boblene før de omtrent er ute av syne :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke spesielle bobler som ikke sprekker, det er at du må være fuktig på fingeren. Hvis du dypper hele hånden din i såpevann er du mer enn velkommer til å komme inn i boblen

Jeg har kjøpt usprekkelige bobler (virker som de er blandet med lim eller noe slikt) i Japan, men det er kanskje ikke det mest praktiske tipset :ler:

Anonym poster: 80df51233d87f47861974ee09963c0b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...