Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Hva har dere som jobber med grafisk design som lønn, hvor mange år har dere jobbet som dette?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Ca. 360 000 i året, jobber som selvstendig næringsdrivende/frilanser, og har jobbet i fire år.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 jeg fikk 264 000 da jeg begynte, 300 000 ved lønnsjustering nå (etter 8 mnd) og har avtale om at jeg skal opp i 325 000 fra neste år. Jeg har typisk 8-16 jobb, og sikker på at jeg får den lønnen hver mnd. noe som er en fordel med familie.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 300 000. Er nyutdannet og nylig begynt i jobben.
Gjest julia R Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 hei Har et annet spørsmål angående grafisk design. Hvordan er mulighetene for å få seg jobb etter utdannelse ? noe som vet? Hvem skoler er får jeg best utbytte av når jeg skal begynne å søke jobber. Er realfag viktg når du jobber som grafisk designer? Er det få eller store jobbmuligheter i lille norge? Håper på et godt svar på spørsmålene mine. Håer jeg formulerte meg slik at spørsmålene var lett å lese. Takk på forhånd. Julia R.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Grafiske designere i Aftenposten kan etter noen år tjene over en million.
Ce'Nedra Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Kommer jo veldig an på hva slags firma man er tilknyttet eller om man har eget. Sambo har eget firma og fakturerer for 350 kroner (tror jeg) timen. Pluss pluss. Han har jobbet i tre år.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 Kommer jo veldig an på hva slags firma man er tilknyttet eller om man har eget. Sambo har eget firma og fakturerer for 350 kroner (tror jeg) timen. Pluss pluss. Han har jobbet i tre år. Det var da lite. Meg bekjent er 500 (eksl moms) vanlig, og det er for nyutdannede, altså minstepris.
Gjest Gjest_Cecilie_* Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Jeg jobber som grafisk designer i en nordnorsk avis, jeg har jobbet her i 6 år og har 400.000 i grunnlønn, og 100% overtid. Jeg ble tilbydd jobb i Oslo med begynnerlønn på 560.000 men måtte takke nei. Når det gjelder skoler vil jeg anbefale Westerdahls - absolutt den beste. MI vil jeg iKKE anbefale - får du jobb etter å ha gått der er du enten jævlig god, eller jævlig heldig. Det finnes selvfølgelig unntak, men her i bedriften er ikke MI noe imponerende å ha på CV'n hvertfall. Det aller aller viktigste er hvor flink du er, og hva du kan vise frem i portfolioen din. Mange tror de er flinke, men kan rett og slett ikke farger, eller skjønner seg ikke på typografi. Dette er ofte de som tror de er geniale selv...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå