Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Dere vet hvilke jeg mener, ja? Det er hullene der håret "kommer fra" som synes, etter barbering.. Ikke pent ! hva kan jeg gjøre for å forhindre dette, eller skjule det? Hjelper ikke med selvbruning..
Gjest Svar Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Jeg vet akkurat hva du snakker om.. Det skyldes at bakterier går inn i hårrøttene, og det blir en hevelse som er rød og ser ut som en nuppe. Bruk etterbarberingsvann. Det gjør at bakteriene ikke legger seg i porene.
ashera Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Jeg smører meg alltid inn med aloe vera etter barbering. Gjør jeg det ikke, får jeg nupper en dag eller to.
LilleLy Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Det skjer bare ved bikinilinjen min, men jeg bruker en antibakteriell geleaktig greie, som funker helt supert! Husker ikke hva den heter, og den er kjøpt på kondomeriet eller noe sånt.. egentlig beregnet på andre ting, men fikk anbefalt den til nettopp "after-shave"..
Ce'Nedra Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Bytt høvel ofte, ikke la den ligge i dusjen, test ut den desinfeksjonen du får kjøpt på Kondomeriet som LilleLy foreslår. Intimrens heter den vel.
Gjest Frysepulver Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 I følge min Kondomeri-ansatte kusine er vibratorrens tingen. Det er visst det samme som den de sier er før røde nupper, men selges bare under et annet navn
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Det er en histaminreaksjon som oppstår fordi hårfolikkelen blir irritert. Enten bare av friksjonen som oppstår eller bakterier som også noen her nevner. Bruk noe beroligende og rensende på huden. Som nevnt av andre
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Tusen takk for svar, skal prøves ! Det er ikke nupper jeg snakker om da (men har det også), det er røde prikker som ikke buler ut av huden.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 Må bare legge til at det vises med en gang jeg har barbert av hårene, ikke en time etter eller dagen etter liksom.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 Tusen takk for svar, skal prøves ! Det er ikke nupper jeg snakker om da (men har det også), det er røde prikker som ikke buler ut av huden. Jeg skjønner. Jeg har det selv. Men de er der hele tiden. Uuuuutrolig irriterende!!!!
T__|:)|__S Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 de kommer som regel hvis du "tørrbarberer"... Bruker du rikelig med skum når du barberer?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 Ja. Jeg har prøvd balsam også, funker ikke ; )
T__|:)|__S Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Ja. Jeg har prøvd balsam også, funker ikke ; )
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #14 Skrevet 5. juni 2007 Disse "hullene" i huden får jeg også. De er der uansett om jeg barberer vekk hårene, eller fjerner de med hårfjerningskrem. Det er ikke pent og irriterer meg noe helt fryktelig. Kan laserbehandling hjelpe tro? Da fjernes jo alt hår og da slipper man vel at hårsekken synes så godt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå