Gå til innhold

Liktorn


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en liktorn i veldig lang tid nå, husker ikke hvor lenge. Men jeg kjøpte for et par uker siden sånn liktorn plaster fra scholl. Det var 9 stk og jeg bytta plaster på morgenen etter jeg dusjet og hadde dem på til jeg dusjet morgenen etter. Av og til filte jeg foten under. Men nå er det kanskje 2-3 uker siden jeg var ferdig med plasterene og jeg tror ikke den har gått vekk. Det var et "hull" der etter behandligen og jeg tenkte at nå skulle det bare gro sammen. Var en liten skorpe der med jeg pelte den vekk. Nå tror jeg liktornen er der igjen, men jeg trodde det plasteret skulle ta den vekk. Er det noe jeg må gjøre annerledes og hvordan jeg få den vekk?

Mvh TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DyneTryne

Kjipt problem, slet med det samme selv. Mine var under føttene iallfall fra ungdomskolen, og i fjor sommer fant jeg ut av at de ikke går vekk av seg selv så prøvde å behandle. Det ville ikke vekk, men nå plutselig i februar, uten behandling på et halvt år, var de søkk borte! kanskje du også får dem bort hvis du bare lar dem være en stund?

Det var ikke noe morsomt å ligge og sole ryggen på stranda i alle disse årene, skjule føttene i sanda og jeg vet ikke hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, kjenner igjen den. Må alltid passe på skjule dem og det er så stress. Jeg husker faktisk ikke når jeg fikk den, men den er heldigvis under foten på hælen. Men hva gjør de hos fotpleier? Tror jeg skal ta turen der siden jeg har fått lønning og det er jo deilig å få stelt føttene for sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimse

Fotpleieren kutter bort i alle fall selve den harde delen av liktornen, den som stikker innover i beinet, men jeg vet ikke om du kanskje må gjøre noe selv i etterkant, gå med liktornplaster eller lignende. Det er skikkelig deilig å gå til fotpleier, ikke koster det allverdens heller, 2-300 kroner. Og beina blir skikkelig fine etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot
Jeg har hatt en liktorn i veldig lang tid nå, husker ikke hvor lenge. Men jeg kjøpte for et par uker siden sånn liktorn plaster fra scholl. Det var 9 stk og jeg bytta plaster på morgenen etter jeg dusjet og hadde dem på til jeg dusjet morgenen etter. Av og til filte jeg foten under. Men nå er det kanskje 2-3 uker siden jeg var ferdig med plasterene og jeg tror ikke den har gått vekk. Det var et "hull" der etter behandligen og jeg tenkte at nå skulle det bare gro sammen. Var en liten skorpe der med jeg pelte den vekk. Nå tror jeg liktornen er der igjen, men jeg trodde det plasteret skulle ta den vekk. Er det noe jeg må gjøre annerledes og hvordan jeg få den vekk?

Mvh TS

Gå til legen, eller en fotpleier. Det kan være fotvorter, men en lege kan gi deg svar på dette. En fotpleier vil nekte å brenne de bort, men vil effektivt gi deg råd. Og du får god behandling, som gjør bra for føttene.

Vet jo ikke hva du har, men alle tenker liktorn, også kan det vise seg at det er noe annet.

Endret av vimselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...