Gå til innhold

Toscana i sommer


Gjest Gjest_Turisten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Turisten_*

Vi er en familie med to jenter, 7 og 8 år som har leid feriehus ved kysten i Toscana i sommer. Vi kjører bil. Vi er ikke så kjent i området og ønsker tips til hva vi bør få få med oss av severdigheter og aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsikke

Jeg og kjæresten reiste rundt i Toscana i 2 uker sist sommer. Av stedene vi besøkte var San Gimignano, Siena, Firenze, Cortona og Monteriggioni - og vi likte oss kjempegodt på alle stedene. Nå reiste jo ikke vi med barn da, så det blir vel sånn sett litt annerledes for dere, men jeg kommer nå med de tipsene jeg har allikevel :-)

Mine favoritter av stedene jeg har besøkt er helt klart Siena, Firenze, og mest av alt Cortona, som var en utrolig koselig landsby høyt oppe i fjellsiden, men den grenser nesten mot Umbria, så det blir jo et stykke å kjøre fra kysten. Siena og Firenze er noen utrolig vakre byer med SÅ mye å se - men kanskje ikke så mye spennende for barn. (?)

Vi var også noen dager i Cinque Terre området i Liguria, og siden det ikke er så langt fra Toscana kysten så vil jeg ihvertfall anbefale en tur der - masse flotte strender og vakker natur! Det er 5 byer som ligger langs kysten der, og du kan gå på en sti imellom de, ta båt eller tog. Toget tar bare et par minutt mellom hver by. Et helt utrolig vakkert område! (http://www.cinqueterre.it/)

Jeg har også hørt at Lucca skal være en veldig fin by, og har fått tips fra andre om å besøke øya Elba, og øya Giglio som ligger utenfor Toscana-kysten. Fikk dessverre ikke tid til å reise dit, men skal helt klart gjøre det når jeg har mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...