Gå til innhold

Cerazette vs. hormonspiral?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt hormonspiral, forsåvidt fornøyd siden mensen så og si forsvant, men måtte fjerne den da jeg tilslutt fikk kjempemasse utflod hele tiden. Hjalp ikke å skifte spiral heller.

Lurer nå på å begynne med Cerazette, kan ikke bruke vanlig p-pille o.l.

Har noen erfaringer med om mensen vil forsvinne med denne også, siden den gjorde det med hormonspiral?

Hva med pms, har den positiv innvirkning på dette?

Ellers noen med erfaringer fra begge disse prevansjonsmidlene? -eller Cerazette? (Har sett noen andre tråder, men ikke funnet svar på akkurat dette).. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt mensen siden jeg begynte med Cerazette og kun et par dager med litt spotting.

PMS har jeg aldri vært plaget med, så der kan jeg nok ikke gi et ordentlig svar.

Skrevet

Jeg har ikke mensen med Creazette men om jeg glemmer en pille og det går mer enn 12 timer før jeg får tatt den så begynner jeg å blø, og det veldig i ca en uke.

Gjest Agathe
Skrevet (endret)

Det finnes et tredje alternativ, nemlig p-staven.

Endret av Agathe
Gjest Gjest
Skrevet
Har hatt hormonspiral, forsåvidt fornøyd siden mensen så og si forsvant, men måtte fjerne den da jeg tilslutt fikk kjempemasse utflod hele tiden. Hjalp ikke å skifte spiral heller.

Lurer nå på å begynne med Cerazette, kan ikke bruke vanlig p-pille o.l.

Har noen erfaringer med om mensen vil forsvinne med denne også, siden den gjorde det med hormonspiral?

Hva med pms, har den positiv innvirkning på dette?

Ellers noen med erfaringer fra begge disse prevansjonsmidlene? -eller Cerazette? (Har sett noen andre tråder, men ikke funnet svar på akkurat dette).. :sjenert:

For meg har mensen forsvunnet med Cerazette - har ikke blødd på flere år nå, men jeg vet at mange sliter med spotting og småblødninger på disse pillene. Ang. pms så er det et rungende JA der og. Jeg har vel aldri vært så "stabil" som jeg har vært etter at jeg begynte på Cerazette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...