Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 15. september 2007 #21 Skrevet 15. september 2007 Hei! Å frakte hund fra England til Norge er ganske enkelt men dyrt. Det er for det første IKKE krav om rabiesvaccinering. Hunden må ha pass, microchip og skal innen 10 dager før avreise ha en markkur som heter echinococcose. Det må gis og stemples i passet av veterinær og hunden må ha den samme kuren innen 7 dager etter innførsel til Norge, det må også gjøres av veterinær. (Jeg tror ikke de trenger vaccinasjon) Hunder kan kun sendes som cargo (flygfrakt) fra England med SAS. Ta derfor kontakt med SAS Cargo for mer informasjon om priser. Her finner du mer nyttig informasjon: www.mattilsynet.no Se også tollvesenets sider for hva det koster i toll og avgifter for å føre inn hund som flyttegods. Lykke til!
la Flaca Skrevet 16. september 2007 #22 Skrevet 16. september 2007 Hva med import av valp fra England? Får man inn en hund som er under 3 mndr. gammel?
Gjest Gjest_LIz_* Skrevet 27. november 2007 #23 Skrevet 27. november 2007 England er strenge pga rabiesfrykten, men de er enda verre på import enn eksport. Pass, microchip og rabiesvaksine + ormekur er noe alle voksne dyr må ha for å kunne importeres til Norge (untatt Sverige, men det er lurt å ha likevel i tilfelle det blir spørsmål om dyret kommer fra et tredjeland). Disse papirene skal også alle pensjonistene som tar med bikkja til Spania ha, men mange av disse smugler bikkjene inn/ut og bryter altså reglene. Angående transportselskap fra England så ta kontakt med flyselskapene. England har strenge regler rundt transport pga rabiesfrykten, men det er ikke umulig. Hei. Nei fra England trenger man ikke rabiesvaksine!! Men man må ha Eu-pass på hunden samt de vanlige vaksinene og at hunden må være id merket i form av chip eller tatovering.
Gjest Gjest_christina_* Skrevet 6. januar 2008 #24 Skrevet 6. januar 2008 (endret) hei jeg lurte på om noen av dere vet åssen man inpoterer hunder til norge fra irland og hvor mye det koster og sånt. eller om noen har noen tips til meg om en side eller no så hadde det vært fint om dere sente en e-post til meg som er ... for jeg pleier ikke å være her inne men fnt om noen kunne svare fortest mulig klem fra meg E-postadresse fjernet i hht KG's regler. Tabby, mod Endret 6. januar 2008 av Tabby
Gjest Gjest_baremeg_* Skrevet 1. juli 2008 #25 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har akkurat fått en liten valp:), og i løpet av to-tre år flytter jeg til Irland. Hunden blir selvfølgelig med. Men jeg kommer jo til å ville reise hjem inni mellom, som f.eks til jul og i sommerferien. Ut ifra det jeg har lest her høres det ut som jeg/hunden må gjennom en god del. Rabiesvaksinen; er det noe som bare gis en gang, eller før og etter hver reise? Leste at det var relativt greit å få hunden ut av irland, men å få den tilbake var litt værre. Noen som vet hvem jeg kan snakke med om dette når det nærmer seg? Jeg skal ta master grad der og reiser hjem igjen etter et år. Det er ingen her hjemme som kan passe valpen, så å la den være igjen i Norge er ikke noe alternativ..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå