Brukernavn Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Vi er en liten familie på tre som ennå ikke har planlagt sommerens ferieuke. Jeg ønsker spennende, anderledes, tradisjonelle, morsomme, interessante og fascinerende ferietips både i inn- og utland. Vi har et feriebudsjett som ikke kan overstiges, og det er på kr 10 000 alt inkludert (Og da mener jeg alt: reisen dit, overnatting, souvernirer, mat, drikke, ja ALT) Noen gode forslag? (Barnet er for øvrig 6 år)
Grønt blad Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 (endret) Gå en tur i fjellet. Det trenger absolutt ikke bli dyrt. Dere får flotte naturopplevelser og møter mange hyggelig mennesker. Turistforeningen har mange forslag til hvor dere kan gå. Endret 4. juni 2007 av Grønt blad
Gjest Alou Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Sørlandet er et super plass om sommeren. Ikke noen spesielt spennende ting jeg vil anbefale, men jeg kan anbefale noen avslappende dager ved sjøen med båt og turer til Dyreparken og til andre småbyer rundt der dere bor. Lillesand/Kr. sand/Mandal er det mest sentrale og der finnes det mange fine og nokså billige små-hs/hytter å leie. Båt kan leies de fleste steder og her er mange fine strender og skogsområder å være ute i. Skagen er også et kjempe fint sted. Ikke så veldig dyrt med båt og heller ikke så dyrt med en liten leilighet med flott beliggenhet(med mindre det er ikke toppsesongen, kanskje). Mye fint å se på. Badeland til barna.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Finn en restplass til 900 kr så har dere 7000 i lommepenger
Brukernavn Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2007 Takk for tips så langt. To av oss skal allerede på tur til syden, og for tredje er det helt uaktuelt, så det blir ikke. Både sørlandet og Skagen er interessant. Vi har forresten campingvogn, da, det glemte jeg å nevne. Flere gode tips mottas med takk
Gjest Skya Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 Den siste uka i juli er det i Østersund i Sverige det foregår. På den såkalte Yranveckan, der er det tilstelninger hele uka. http://www.yran.se/ Østersund er en veldig koselig by og i den uka er det masse å gjøre der, både for store og små. Bortsett fra det som Yranveckan har å by på har de både dyrepark og badeland der. Det kommer jo litt an på hvor i landet man bor, om det blir for langt å kjøre. Men Østersund har flere campingplasser som ikke er svindyre, så en slik ferie trenger ikke å bli så dyr.
Gjest Tweek Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 Takk for tips så langt. To av oss skal allerede på tur til syden, og for tredje er det helt uaktuelt, så det blir ikke. Både sørlandet og Skagen er interessant. Vi har forresten campingvogn, da, det glemte jeg å nevne. Flere gode tips mottas med takk Dere kan jo ta biltur med campingvogn til sørlandet. På dvergsnestangen er det camping muligheter. Der er det også strand, krabbefiske, basseng rutsjebaner, kiosk og kort avstand til dyreparken m.m
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå