Gå til innhold

Frisør i Bergen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Hei! Er det noen som vet om en flink frisør i Bergensområdet? Hva er det vanlig å betale for brudeoppsetting? Ringt litt rundt, ligger på ca 2700-3000. Er dette normalt? Hva bør inngå i denne prisen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ringte også litt rundt i forkant, og fikk priser på 2400 og 3000 til jeg ringte dit jeg skal nå, hun skal ha 1700. Hun er ikke med i noe kjede, og er alene, og dermed tror jeg det er mulig å få det litt rimeligere. Har ikke vært hos henne før, men kan gi tilbakemelding når jeg har vært der. Når gifter du deg?

Gjest Pesto
Skrevet

Hei, jeg har sjekket en del rundt dette, det ligger fra 2400,- og opp til 3500,- på salongene i Bergen sentrum. Noen brudesalonger (Kleopatra) har dette i en bryllupspakke hvis du kjøper kjolen der. De skulle ha rundt 3000,- for både hår og sminke sånn som jeg husker.

Andre salonger har egne opplegg med masasje og sånt først (hvis du vil) fordi de ligger i nærheten av/i samme bygg som velvære salonger. Har sjekket et sånt sted og de skulle ha 2400,- for bare brudepynt uten noe ekstra og 550,- for sminke. Har også hørt med bare rene frisørsalonger som Ramsvik, de skulle ha 3000,- for bare hår.

Når er du skal gifte deg og hvor er kirken, sikkert litt lurt å være litt i nærheten hvis det er mulig. :rosasmil:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo helt sprøtt. Jeg bor litt utenfor Bergen, og skal betale 500,- for en enkel brudeoppsetning. Bare håret, altså.

Jeg forstår det er dyrere i byene, men jeg visste ikke at forskjellen var så stor.

Skrevet

Flink frisør? Morten og Stig på Max Milan. Mener det er Stig som tar seg av brudene og jeg har sett et par nydelige bruder gå ut av lokalet.

Selv bruker jeg morten og ingen andre får røre håret mitt. Pris er jeg ikke sikker på.

Skrevet

Undersøkt i Bergen jeg og. Ligger rundt 3000kr. Ble tipset om Jan Arthur Hårstudio i Marken. De tar faktisk timepris fordi de mener det er mer rettferdig. 600kr timen. For min del regnet de med at det blir ca 2500,- for å sette opp håret+sminke. To av frisørene som pynter bruder. En mann og en dame.

Jeg skal ikke gifte meg før 6.oktober, så jeg tar gjerne i mot råd og tips etter hvert som dere får erfaring...

Gjest Stien
Skrevet

Hei alle :) Takk for tips og svar! Jeg skal også gifte meg 6.oktober BrudBergen ;) Kjekt å se noen andre med samme dato. Hører gjerne fra deg Lillebrud når du har vært hos den "billige" frisøren. Når gifter du deg?

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet
Hei alle :) Takk for tips og svar! Jeg skal også gifte meg 6.oktober BrudBergen ;) Kjekt å se noen andre med samme dato. Hører gjerne fra deg Lillebrud når du har vært hos den "billige" frisøren. Når gifter du deg?

Fra Stine ;)

Gjest Pesto
Skrevet
Det er jo helt sprøtt. Jeg bor litt utenfor Bergen, og skal betale 500,- for en enkel brudeoppsetning. Bare håret, altså.

Jeg forstår det er dyrere i byene, men jeg visste ikke at forskjellen var så stor.

Det er helt sykt, jeg er helt enig med deg. Men de som ligger midt i bykjernen er mye dyrere enn de litt utenfor naturlig nok. Jeg har tatt kontakt med noen som ligger ut mot skuteviksbodene og de var nesten 1000,- dyrere enn de midt i byen. Det gjelder å reise litt :)

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Hei Pesto :) Høres interessant ut med litt massasje før frisør. Hvor var dette isåfall? :)

Skrevet

Jeg gifter meg 7juli.. Så det nærmer seg! Skal gi rapport jeg;)

Gjest Pesto
Skrevet
Hei Pesto :) Høres interessant ut med litt massasje før frisør. Hvor var dette isåfall? :)

Hei, dette er en frisørsalong som intill nylig lå ute i Skuteviksbodene. Nå har selve salongen flyttet til sentrum, men brudepyntingen skulle de fortsatt ha i lokalene der ute. I underetasjen så ligger det en velværesalong med masasje og boblebad. Der kunne man, hvis man fikk tid, ta en behandling tidlig på dagen. Husker ikke helt hva det heter, har ikke "oppslagsverket" mitt her nå, men det var noe med Atmosfere eller noe sånt. Tror det kommer opp hvis du søker på "brudepynt" på gule sider med Bergen som sted. :)

Gjest Pesto
Skrevet
Jeg gifter meg 7juli.. Så det nærmer seg! Skal gi rapport jeg;)

Det hadde vært fint med en rapport, hvordan går det med planleggingen da, to hjul i svingene? :-D

Skrevet
Hei, dette er en frisørsalong som intill nylig lå ute i Skuteviksbodene. Nå har selve salongen flyttet til sentrum, men brudepyntingen skulle de fortsatt ha i lokalene der ute. I underetasjen så ligger det en velværesalong med masasje og boblebad. Der kunne man, hvis man fikk tid, ta en behandling tidlig på dagen. Husker ikke helt hva det heter, har ikke "oppslagsverket" mitt her nå, men det var noe med Atmosfere eller noe sånt. Tror det kommer opp hvis du søker på "brudepynt" på gule sider med Bergen som sted. :)

Det er Atmosphere. Jeg tar bussen forbi to ganger hver eneste hverdag. ;)

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Ok, da sjekker jeg ut stedet :) Takk for svar!

Gjest BrudBergen
Skrevet

Første jeg hører om som skal gifte seg i oktober, og i tillegg I Bergen..:-) Hvor gifter du deg hen?

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet
Første jeg hører om som skal gifte seg i oktober, og i tillegg I Bergen..:-) Hvor gifter du deg hen?

Ja det var morsomt, ikke heller hørt om noen andre med denne dato ;) Skal gifte oss i Birkeland kirke. Du da? Hvor langt har du kommet i planlegging?

Gjest BrudBergen
Skrevet

Får håpe været blir like bra som i fjor.. Vi gifter oss i Mariakirken. Har ordnet kirke, lokale, kjole og fotograf, ellers er det mye som gjenstår... Holder på med invitasjonene nå. Har du kommet langt?

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet
Får håpe været blir like bra som i fjor.. Vi gifter oss i Mariakirken. Har ordnet kirke, lokale, kjole og fotograf, ellers er det mye som gjenstår... Holder på med invitasjonene nå. Har du kommet langt?

Samme som deg, kirke, lokale, kjole, fotograf :) Ikke kommet igang med invitasjonene enda men må snart komme igang for å få de ut etterhvert. Når sender du de ut? Svarfrist? Håper inderlig på fint vær ja :) Når på dagen gifter du deg?

Gjest Pesto
Skrevet

Morsomt, vi skal også gifte oss i Mariakirken, men 16.08.08. Har også ordnet kirke, lokale og fotograf, men ikke kjole. Håper også på fint vær, har bestilt på meterologisk institutt.

Jeg vurderer å bruke Atmosphere (som jeg nå fikk vite at den het..) Har vært og snakket med de, de virket ok. Kunne vistnok ha kjolen der fra dagen i forveien så man slipper å dra i brudesalongen eller hjem etter pynting for å få på seg den. Ikke alle salonger som vil ha ansvaret for kjolen sånn over natten har jeg hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...