Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heia.. jeg lurer på et par ting ang. plastikk kirurgi, håper noen som kan svare meg..

jeg har to barn og planlegger ikke flere.

magen min ser helt forferdelig ut, jeg er rimelig slank ellers, men magen henger og dingler som et forkle, som jeg må stuffe nedi klærene mine, dette er forferdelig slitsomt, og jeg bli fysisk kvalm når mannen min tar på magen min, eller jeg ser meg selv naken..

er det sånn at det er mulig å få dette dekket? evt. hvordan går man fram?

er det evt. noe egenandel da?

hvor lenge etter fødselen bør jeg vente til å få utfør inngrepet, nå er det bare 7 uker siden jeg fødte, så går ut i fra at jeg må vente en stund...

og sist, men IKKE MINST.. noen som har noe peiling på klinikker ved vestlandet?

hørt noe bra eller dårlig ved de ulike plassene???

hva er normal pris på sånne inngrep??

takker for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om dette, men har ei venninne som fikk dette inngrepet dekket. Hun gikk gjennom fastlegen sin. Hun hadde hatt en annen fastlege som ikke hadde brydd seg først, men hun byttet. Han forstod hvor ille det var for henne, og anbefalte videre inngrep. Jeg er dessverre ikke sikker på hvor lenge hun ventet eller om hun betalte egenandel. Slik jeg forstod det, virket det som hun fikk alt dekket eller med en minimal egenandel.

Skrevet

Jeg gikk til fastlegen som henviste meg videre til regionssykehuset for vurdering. Det ble innvilget under tvil. Gikk ca ett halvt år før jeg fikk opperasjonen, men det vil komme alt ann på hvor du ønsker å få det utført.

Gjest Gjest
Skrevet
Heia.. jeg lurer på et par ting ang. plastikk kirurgi, håper noen som kan svare meg..

jeg har to barn og planlegger ikke flere.

magen min ser helt forferdelig ut, jeg er rimelig slank ellers, men magen henger og dingler som et forkle, som jeg må stuffe nedi klærene mine, dette er forferdelig slitsomt, og jeg bli fysisk kvalm når mannen min tar på magen min, eller jeg ser meg selv naken..

er det sånn at det er mulig å få dette dekket? evt. hvordan går man fram?

Dette er ikke noe du får dekket, eller synes du dette er viktigere enn livreddene operasjoner?

Skrevet

Det skal ikke veldig mange cm til før man får en slik operasjon dekket faktisk.Tror det er 3 eller 5 cm overheng eller noe slikt. (Husker ikke helt).

Men du bør nok vente endelmnd til enda. Såpass nærme fødsel kommer huden enda til å trekke seg endel sammen :)

Lykke til.

Skrevet
Dette er ikke noe du får dekket, eller synes du dette er viktigere enn livreddene operasjoner?

Hvem har sagt at det er viktigere enn livreddende operasjoner? Ingen. Sålenge man følger de reglene som staten har satt for hva man får dekket eller ikke -skal man da la være å motta operasjonen fordi at noen mener det ikke er viktig nok? Hva sker da? Du går rundt å føler deg like jævlig mens noen andre som ikke bryr seg tar din plass i køen...

Å gå rundt å føle seg uvell med sin egen kropp tærer på psyken og er slettes ikke sundt. Noen bryr seg ikke og det er flott - men det er også flott at de som plages kan få hjelpom de ønsker det.

Skrevet

enig.. bra svart..

noen tenker ikke lengre enn sin egen nesetipp.......

er ikke snakk om å ta fra noen andre noen plass, eller noe.. men å få hjelp til å få en bedre hverdag, og det er dyre oprasjoner.. jeg var selv slik før, kunne ikke skjønne hvorfor noen måtte operere seg for å se bedre ut..

men det er ikke det det er snakk om engang.. det er snakk om å kunne føle seg vell nok til gå ut i det hele tatt...

blir provosert når folk svarer på sånt, når de åpenlyst ikke har noe innsikt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...