Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #1 Del Skrevet 31. mai 2007 Hva kan man gjøre for ikke å bli så nervøs når man har fremlegg for klassen (eller noe for jobben) ? Uansett om jeg egentlig ikke er nervøs, så blir jeg det "inni" meg. Stemmen skjelver og blir hakkete, kroppen skjelver osv. Det hjelper ikke å puste dypt og si til seg selv at det er ingenting å bli nervøs for osv, det hjelper ikke! Selvom jeg ikke er nervøs, så blir jeg et helt nervevrak. Det ødelegger mange fremføringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini_me Skrevet 31. mai 2007 #2 Del Skrevet 31. mai 2007 Det viktigste er å stille mest mulig forberedt. Dersom du allerede har øvd deg på hva du skal si, og kan det mest mulig utenatt, vil du være mye mer rolig. Det blir bedre med trening dersom det er en trøst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #3 Del Skrevet 31. mai 2007 Som regel føler man seg mye mer nervøs enn det som synes utenpå. Det har jee både opplevd selv og sett på andre. Selvsagt må du være forberedt, men du kan også være obs på en del andre småting: -stå mest mulig stille, å fikle med ting eller bevege seg mye røper nervøsitet. -kikk på nesene til dem i forsamlingen: da får de følelsen av at du ser på dem, uten at du får øyekontakt med deg. Å stirre på et punkt bakerst i rommet virker lite inspirerende. Og ellers gi litt F*** i hva andre måtte mene om deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå