Gå til innhold

Skusla's dagbok...

Skusla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å fytti katta så idiot jeg er av og til...

I dag bestemte jeg meg for å kaste ut jula, da treet dryssa noe inni granskauen og jeg var lei at kattene klatra i det.

Så jeg begynte, og sluttet pokker meg ikke før jeg hadde vaska ned hele leiligheta. Med det resultat at jeg lå å kasta opp og brakk meg i en time over Hr. Porselen. :o

Jeg VET jo hva som skjer når jeg gjør sånne ting, jeg VET jo at jeg blir hundreogørten ganger værre bare jeg støvsuger, men stoppa jeg??? Neeeheeeei... :x

Så jeg tok to sm.stillende å la meg i badekaret, som alltid hjelper litt..

Har sittet med varmeflaske på magen og spist appelsiner i hele kveld.

Sambo kom hjem med verdens fineste blomster og verdens herligste kort hvor det sto: Til verdens beste kjæreste. Du er så utrolig sterk og god, å du bare imponerer meg mer og mer for hver dag som går. Elsker deg for alltid pusen min. Din xxxxxxxx.. :hjerte::hjerte::hjerte:

Ahhh, så godt det er å vær forelska! :sjarmor:

Fikk videoen Endometriosis- the inside story i dag også. Det var en utrolig sterk film, som beskrev meg og mine problemer på en prikk. Satt her å stor gråt når jeg så den. Sambo var rimelig blank i øynene han også. Den burde alle sett... :(

Ellers lite å berette. Skal til dyrlegen med bofse i morra, og håper hun er kvitt betennelsen i foten sin.. Det er vanskelig å få bukt med sa dyrlegen, så vi er ganske nervøse og krysser fingrene for at det er positive nyheter i morra.

Kattene skal også være med, for de skal få vaksinen sin, så det blir stor dag hos Dr. Dyregod i morra.. :wink:

Nå venter senga... Ble en AAAAALTFOR sen kveld IGJEN som vanlig... Men men..

Takk for koselige hilsner alle sammen

Setter pris på dere!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig full av respekt for deg som lever et fullverdig liv og klarer å fungere som bare rakkern, til tross for en alvorlig sykdom.

Du er sterk, tøff og modig, jenta mi!!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei igjen alle sammen

lmari- tusen takk for utrolig koselig hilsen.. Ble så rørt og glad når jeg leste det fine du skrev.

Sku gjerne ha gitt dere alle sammen en svær klem jeg!!! Men det går dessverre ikke så dere får en klem smiley i stedet. :klem2:

Okey, hva har jeg gjort siden Mandag...

I går var vi hos dyrlegen med hele bønsjen. Kattene fikk vaksina si, og vofse fikk sjekka foten.

Den var bedre, men fremdeles ikke bra, så hun må dessverre stå på medisin i to hele mnd'er til.. :cry:

Det vil også si at vi må være veldig forsiktig, å bare gå miniturer med henne.

Men vi klarer da det, selv om det er trist for henne. Hun er så hyper og vil så gjerne.

Middis; Dere skal få dere Kooiker vettu, pass på lek med andre hunder. Det er der hun har fått det- og det er uhyre vanskelig å få bukt med det.

Åhlêns har jo kommet til Ålesund, så i går var vi å kjøpte nye middagstallerkner der.

Vi kjøpte seks sånne firkanta, hvite tallerkener- kjempe stilig.

Må ha noen til hverdagsbruk også vet dere... :wink:

Så var jeg en tur på HM å kjøpte meg en grønn, glitrende tubetopp, og en grønn pusete cardigan. Så kjøpte jeg meg en pinstripe dressjakke.

I dag kom pakke fra Victoria's Secret også å der var en sort dressjakke, så nå har jeg plutselig to.

Hadde helt glemt jeg bestilte den jeg men..

De var billige begge to, og det er ett supert plagg.. Kult til dongeri bla.

Var å hentet resept på medisin, og så dro vi hjem.

I dag så klarte jeg ikke stå opp av sengen før klokka var nærmere 13.00. :o

Har hatt sånne kramper jeg har bare lagt å vridd meg. Å hver gang jeg prøvde stå opp, så tok de tak og det føltes ut som om noen sto å stakk flere kniver inni underlivet mitt.

Det er sånn jeg har egentlig ganske ofte, men ikke så ille som nå. Det kan vel ha noe med at jeg hadde mensen forrige måned. Helvetes lege på sykehuset som starta den igjen uten grunn. Ble jo mye værre da.

Krampene er sånn at de kommer plutselig, og kan vare fra 3-4 sekund til mange minutter. De er faktisk sammenlignet med rier, som man har når man føder. Å det kan jeg meget gjerne forstå.

Det er derfor jeg nesten aldri kjører bil feks. fordi jeg vet aldri når de kommer. Å kommer de når jeg er midt i trafikken så er jeg ille ute. Det har sjedd to ganger, og begge gangene har jeg vært heldig at det ikke har vært mye trafikk, og jeg har ikke befunnet meg på motorveien eller noe. Så jeg har bare kunnet stoppe..

Uansett, sto opp og heiv meg i klærne ( veeeel, heiv og heiv fru blom.. :ler: ), før sambo ( som hadde fri i dag :lol: ) kjørte meg inn på skolen. Der hentet jeg studielånet mitt og dro rett i banken for å sette det inn.

De 16000 kr kom godt med.

Ja jeg vet at jeg har permisjon, men dette halvåret kan det hende jeg skal ta en praksisperiode + at jeg MÅ ta en eksamen, så da må jeg prøve å få vært litt på skolen- følge undervisningen til de som går 2. året.

Akkurat nå lurer jeg veldig på hvordan jeg skal klare å jobbe i 2 mnd'er i hjemmesykepleien da men.. Tenker masse på dette, og hvordan jeg skal klare det. Så jeg håper skolen er behjelpelig. Kanskje jeg kan dra den ut litt. Sånn at i stedet for to intense måneder, så tar jeg kanskje 4 eller noe.. Da kan jeg skvise inn fridager inni mellom- å kanskje ha en sjans til å klare det.

Men når man knapt klarer stå oppreist uten medisin, så lurer jeg fælt på akkurat dette..

Men men, den tid den sorg. Skal til legen på tirsdag å høre hva han sier.

I dag har jeg faktisk kjeda meg noe innmari.. Har vært uhorvelig rastløs.

Så jeg bakte loff, som ble mørkebrun utenpå, enda jeg fulgte oppskriften til prikke. Tror det er ovnen det er noe feil med, for de skulle stekes på 200 grader i 40 min, og etter 15 min så var de ganske så mørke allerede.

Men men, de smakte hvertfall godt. Så vi spiste det med kongekrabbe på.. Nyyyyydelig.

Så var vi å kjørte tur på fjellstua. Det var kost det. Satt å nøt utsikten ove hele byen, så romantisk.

Ellers så skal jeg til Bergen i Mars.

Da skal endometrioseforreningen holde landsmøte, og der har jeg tenkt å være.

Det blir veldig spennende og forhåpentligvis lærerikt.

Sambo skal være med.. Er litt pysete sånn sett, så jeg vil helst ha han med.

Har to gode venninner som bor der, så da slår jeg to fluer i en smekk og besøker de samtidig.

Nei, nå skal jeg gå å se om det er noe spennende på tv. Jeg finnes ikke trøtt, og jeg vet pga krampene at jeg ikke får sove likevel. ENDA jeg har skiftet på sengen og greier... :roll: :x

Takker igjen for alle koselige hilsner dere.. Lover å ta bedre vare på meg selv... :wink:

Natta da til dere som skal legge dere/ har lagt dere. Sov godt.

Stor klem fra Skusla! :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :)

Håper du fikk sove til slutt... Godt å ha noe å sysle med i allefall, om man er ute av lage og ikke får sove.

Krysser fingrene for at du er bedre i dag :D

Håper vi får anledning til å møtes etterhvert,- jeg gleder meg allerede i allefall :hoppe:

Skal ta en titt på linken jeg fikk av deg og se om jeg finner invitasjoner etc. Er såå nysgjerrig!

Håper det går bra ellers med deg, din kjære, vovsen og puser.

Ha en god dag Skusla :D

Stor klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Sove er viktig, men ikke lett med smerter.

Huff, jeg ønsker virkelig at du skal få det bedre, så mye bedre. Det er fælt å lese om hvordan du har det, men i det minste innser jeg at jeg ikke har noen grunn til å klage da, i mitt liv. Jeg ønsker deg virkelig all mulig bedring, og hjelp av leger, skikkelige leger da! Jeg er ikke sånn overvettes imponert av helsefolka i Ålesund jeg. Sånn for folk som trenger dem litt mer enn meg mener jeg. For meg funket det greit å møte opp hos legen en gang i ået og få resept (men... jeg har lest at legen skal sjekke blodtrykket litt innimellom når han gir meg p-piller jeg, vel han testet det EN gang, det var da jeg ba om dem) men sånne som trenger litt mer... jeg kjenner til noen slike tilfeller i den byen, og er ikke imponert av behandlingen... Men det er en annen sak.

Velkommen hit til Bergen da, jeg skal legge inn en søknad om at det blir fint vær når du er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei vennen!

Bare en snartur innom. Leit å lese at du forsatt har smerter...og jeg syns det er merkelig at legen din satte i gang mensen hvis det eneste det resulterer i er at smertene dine blir enda mer uutholdelige...Men som jeg har sagt før - burde ikke bli overrasket over det legene på din kant av landet gjør... :roll: Håper bare du slipper å slite med dette så veldig mye lenger...

Leste om den ryddesjauen din - FY DEG! Skjønner at du vil gjøre saker og ting, men du MÅ ta vare på deg selv!

Ellers håper jeg det går i orden med den praksis-ordninga du har tenkt til å foreslå! Må jo være veldig fint for deg om det lar seg gjøre, sånn at du kan gjennomføre praksisen. Litt skummelt med det stipendet da, hvis du mot formodning ikke skulle gjennomføre - da blir vel alt gjort om til lån, og det er jo veldig kjedelig da...Håper skolen er medgjørlig!

Nå må jeg stikke, skal på SFO i dag!

Ha ei god helg, vennen! Mulig neste uke blir litt mindre stressende, så jeg kan ta en telefon til deg! Lenge siden sist!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Må bare fortelle en ting. På fredag ble Aicka vist fram til sambos familie. Hun er jo myyye større nå, men måtte jo ta noen av de bildene vi hadde. Nye bilder mottas med STOOOR takk! :D De var så nysgjerrige på hvordan rasen så ut og syntes Aicka var sååååååååååå fin. Og det er hun jo. Håper det var ok da, siden det var ok at vi hadde hun på nettsiden. :)

Ha en flott søndag.

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ok vennen!

Hun ER jo verdens vakreste. Å det sier jeg til henne heeeele tiden. Så så pass vet hun også... :P

Skal sende bilder- må bare se hva jeg har....

Vi har vært skrekkelig dårlig hva bildetaking angår i det siste.

*Klaps på lanken Skusla* :fy:

Meeeeeeeeeen, jeg skal gå gjennom vofsealbumet å se

Jeg snakka med oppdretteren her om dagen å nevnte dere. Fortalte henne hvor utrolig flotte mennesker dere er.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo vise fram et prakteksemplar vet du. Også viste vi fram bilder av oppdretter sine hunder, noen av dem.

Sa du det til henne? :ler: Så utrolig snilt av deg da. Vi står vel på lista som en av de to første nå. :) Håper at det går bra med den hun har parra nå i jula.

Forresten, er Aicka sånn at du får øyekontakt med henne? Håper hun er på bedringes vei og kan løpe fort og rase fra seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en stor klem til Skusla, med ønsker om en fin mandag :D

Åssen er formen i dag ?

Håper vi snakkes snart vennen :)

Stor klem fra meg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte jo vise fram et prakteksemplar vet du

Hi hi, prakteksemplar ja!!! *Skusla stolt som en hane over barnet sitt* :ler:

Sa du det til henne? :ler: Så utrolig snilt av deg da. Vi står vel på lista som en av de to første nå. :) Håper at det går bra med den hun har parra nå i jula.

Måtte jo deeet da vettu.... :blunke: Det ble hun glad for, å jeg sa at dere syntes Aicka var så flott, å at dere virkelig ønsket dere en vofs snart.. Så hun håpa nå på at den ene vofsen var gravid! Det håper jeg også.

Forresten' date=' er Aicka sånn at du får øyekontakt med henne? Håper hun er på bedringes vei og kan løpe fort og rase fra seg snart.[/quote']

Ja vi får godt øyekontakt med henne vi.. mange hunder er vel sånn at de ikke liker det, og at de ser på dette som en trussel, men ikke vofsen vår.

Vi fikk veldig skryt av dyrlegen for hvor trygg hun virket, da de fleste Kooikere bruker å være veldig reservert for fremmede. Men vår FINNES jo ikke reservert. Han sa det var den første hunden han hadde sett som ble så glad at hun ikke bare vifter med halen, men hele rumpa går frem og tilbake.. :ler:

Det er så utrooolig komisk å se på når hun blir glad, den lille bakdelen hennes som vrikker på seg i ett..

Nei, gleeeeed dere. Det er så sinnsykt morsomt å kost å ha en hund at jeg kan ikke beskrive det.. Blir som ett lite barn!!!! :Hehe:

Har vært å kjøpt nytt digitalkamera i dag vi.. Det vi hadde fra før er jo egentlig salongen sitt, å vi var lei av at det ble utlånt hele tiden. Dvs vi hadde det jo her bortimot hele tiden, men så skulle den og den låne det, så da kjøpte vi ett.Dette canon IXUS 400 ble det. Lite og snertent med akkurat passe mye funksjoner og dippedutter.. :ler:

Ellers så var jeg på salg i dag. Kjøpte med en sånn fiskehatt lignende i ull, en sånn avlang veske uten reim- sånn man bærer i hånden, husker ikke hva de heter, Dior 5 shadows øyenskygge, Versace lipgloss ( for jeg har mista den forrige) og en bursdagsgave til en venninne. Til henne kjøpte jeg en sånn kortholder til minibankkort osv i stål som hun ønsket seg, + en pakke med Clinique produker som var nedsatt fra 595 til 200.. Tror hun blir glad for det! :D

Nå har sambo tatt etterveksten min så jeg sitter her å venter på at håret mitt skal tørke- det er som å vente på gresset skal gro. Det er jo så voldsomt langt nå at det tar sin tid. Å så er jeg for giddalaus til å finne fram føneren...

På Onsdag skal jeg stripe det. En av frisørene på salongen bruker å gjøre det, å hun eksprimenterer alltid- så det blir aldri det samme to ganger.. Hun er sinnsykt flink så jeg gleder meg virkelig.

Håret mitt holder ikke på farge, så det blir fort utvaska- å da blir stripene så dølle. Så nå gleder jeg meg til jeg skal få noe festlig oppi der igjen.

Har hatt meg en lang prat med bestevenninna mi i dag også. Det gjorde godt. Hun har hatt det travelt og ikke hatt det så godt i det siste. Problemet er at hun ikke er så flink å fortelle når hun ikke har det så godt, og selv om jeg hører det på henne så er det ikke lett å vite bestandig. Men i dag har vi fått pratet og alt går lettere der nede, og ingenting gjør meg gladere. Så vi har diskutert bryllup og baby.. :ler:

Nei da er det vel på tide og finne senga tenker jeg..

Sambo har lagt seg for lenge siden, men ligger å venter på meg. Stakkars han skal opp grytidlig i morra, og være i møte hele dagen, så han bøør sove snart- Skal gå å hjelpe han jeg nå! :sjarmor:

Natta alle dere som er innom boka mi!

Sov søtt!

Stor klem fra Skusla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mail og bilder, har jeg sagt det??

Skal skrive tilbake, men akkurat nå er jeg såååå trøtt og vil bare sitte her og titte litt rundt før jeg finner senga. :)

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for omtanken og koselige ord i dagboka mi!

Håper du har hatt en fin dag og at besøken i brudesalongen gav resultater! Skal ta en titt i bryllupsdagboka di før jeg logger av for å se om det har kommet noen linker! :wink:

Håper ikke det går så lenge til neste gang vi snakkes!

Ha en fin kveld!

Gla' i deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mail + flotte bilder, Skusla!

Det var SÅ morro å se deg i de kjolene :hoppe:

Riktig lekre var de!

Ønsker deg en god fredag jeg, og håper vi snakkes :D

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood fredag, vennen min!

Jeg vil også takke for mail og kjempefine bilder - det ligger svar i mailboxen din nå! :wink:

Har skrevi en bryllupshilsen til deg i bryllupsdagboka di, så da lar jeg være bryllupssnakket her... :wink:

Sitter her og glaner i dag også jeg da...Tror jeg føler meg litt bedre nå men. Skal bli godt å bli kvitt den svimmelheten ja. Slitsomt. Men som du leste i dagboka mi, så har jeg snakka med legekontoret, og de mener det er noe som går nå, så da trenger jeg vel ikke bekymre meg. Skal ta en tur til legen på mandag likevel, for jeg må få meg helseattest! Skal begynne å jobbe på is-fabrikken igjen neste mandag! :D Skal bli deilig med jobb og lønn igjen!!!

Håper du koser deg i dag, vennen! Ha ei god helg!!!

Klem til ei god, god venninne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...