Gå til innhold

Skusla's dagbok...

Skusla

Anbefalte innlegg

Hei vennen!:vinke:

Så herlig å lese at du har det bedre!!! :hoppe:

Du imponerer meg, du Skusla...

Her har du hatt det helt for jæv.. de siste par ukene, men du klarer likevel å tenke på andre som også har det vondt.

Du får virkelig gjort noe for dem.

Jeg er så utrolig imponert over deg!

Du er et godt menneske :Nikke:

Skulle ønske det var mange slike som deg, og at jeg var en av dem..

Superklem fra Smurfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuusen takk for så fine ord Smurfa vennen.... :oops:

Vel, what a daaaay-

Sov liiiiiite i natt, så jeg sov til nesten 11 i morges ( formiddag)

Sto opp og slappa av litt foran tv'n i den goode flanellpysjen med ekorn på (!) som jeg kjøpte i Oslo.

I halv ett tiden fikk jeg besøk av en venninne som satt her en times tid. Jeg hadde henta føner til henne på salongen, som hun skulle gi bort i julegave. Å når jeg henter den så får hun den billigere... :sjarmor:

Veldig kos å se henne igjen, å ikke minst snakke med venner igjen. Hun fikk med seg ett brød som jeg har bakt i tillegg, så hun var mer enn fornøyd.. :ler:

Så kom sambo og hentet meg, og kjørte meg ned på jobben til mamma. Det har vært ett helsikes vær i dag. Himmelen åpnet seg og det regna noe sinnsykt.

Når jeg kom ned på kontoret hennes satt jeg der å pratet med henne en stund, før jeg gikk på tiggerunde rundt om i etasjene. Der fikk jeg meg jammen en overaskelse. For da jeg kom ned til økonomisjefen, som er en dame jeg kjenner ganske godt, spurte hun meg om jeg kunne skrive ett brev ang hva jeg gjorde og hvorfor. Så jeg suste opp på kontoret til mamma og skrev noen linjer, sammen med kontonr til Krisesenteret- å jammen skal de ikke ta det opp i ledelsen å gi ett generøst beløp.

Bedriften mamma jobber i er svær og har milliarder i overskudd hvert år, så jeg håper det blir noen kroner... :D

Uansett hva det blir så ble jeg kjempe glad.

Så dro sambo og jeg på Kid interiør og kjøpte dobbeldyne. Gåsedun. Har lagt i sommerdyne helt til nå, og holdt på å fryse spent i hjel. Så handlet jeg flanellsengesett. Suste hjem, heiv sengesettet i maskina og trommelen, å nå har jeg lagt på nytt sengetøy på ny, vaaaarm dyne og puter...

Gleder meg til jeg skal legge meg.... :D

Så dro vi avgårde til tanten min, hvor vi satt ett par timer å drakk kaffe og pratet. Veldig koselig. Hun er naboen til pappa, så vi var såvidt innom der også før vi reiste hjem. Stemoren min hadde laget julemann-deig, å så utrolig mye at jeg fikk med meg en del. Så vi reiste hjem og laget julemanna ( som vi kaller det på Ålesundsk. :D ) og de forpokkers smultringene. Deiga har stått i kjøleskapet noen dager nå. Det begynte dårlig, men vi ble super gode på smultringsteking til slutt.. :ler:

Resultatet var ca 50 smultringer, en leilighet full av smultos, og maaaasse julemanna.

Så her står alt på lufting nå.

Nå har jeg akkurat tatt ett bad, og jeg skal snart kryyype ned i sengen.

Alt i alt:

En travel, men god dag... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skusla - en liten smugleser titter frem :D

Har lest det meste du har skrevet, men ikke sagt hei før - tror jeg.

Synes du er et steintøft menneske, som greier å holde humøret oppe (og et perfekt hjem - I might add :blunke: ) til tross for store smerter daglig. Det er imponerende. Og i tillegg til det du sliter med så finner du tid og energi til å hjelpe andre som trenger det. Utrolig bra! Verden skulle vært full av slike gode sjeler som deg :hjerte:

Håper tida før jul blir fin for deg, og jula selvfølgelig.

Klem til deg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :D

Så godt å høre at du har det bedre nå. Var ganske bekymra.

Fælt at du skal gjennomgå så sabla mye da :o

Håper det blir noen framskritt hos legen.

Ønsker deg en kjempefin dag. Håper helsa holder greit nå.

Må nesten avslutte nå, sitter og fryser i morgenkåpa, men jeg kan sende deg en mail om ikke så lenge :)

Stor klem fra meg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIN BESTE VENNINNE I HELE VERDEN FIKK EN LITEN JENTE I NATT- LILLE EMMA KOM SOM HU SKULLE VÆRT SKUTT UT, I EN RASENDE FART 8 DAGER PÅ OVERTID, OG VEIDE 3540 KG OG VAR 49 CM.

NÅ sitter det her ei meget stolt "tante" og forbanner seg over at jeg ikke bor nærmere.

Sambo og jeg hiver oss i bilen i kveld, etter lillebrors juleavslutning, og kjører nedover til Oslo i natt.. Håper bare veiene er ok.

Jeg er så ubeskrivelig stolt av venninnen min og så glad på deres vegne. Så gleder jeg meg så innmari til å se lille Emma.... :D :D :D :D

En annen ting er at pengene strømmer inn på konto til Kriseseneteret OG IKEA har snust på tomt her i Ålesund.. Uten sammenligning forørig, men det var to andre nyheter som er SUVERENE... :ler:

Nei nå er jeg så glad her jeg vet ikke fram eller tilbake.

Jolie: Tusen tusen takk for så koselig og snill hilsen fra deg. Det satt jeg stor stor pris på.

Håper du kommer innom mange fler ganger å sier hei... :D

Sambo; BLI FERDIG PÅ JOBB NÅ DAAAAAAAAAA.. JEG MÅ GJØRE NOE HER FØR JEG BLIR GAL... :ler:

VENNINNA MI: JEG ER UTROLIG GLAD I DEG, OG DU ER DET BESTE MENNESKE JEG NOEN SINNE HAR MØTT- DU FORTJENER DETTE MER ENN NOEN ANDRE, OG JEG ER SÅ STOLT AV DEG JEG VET IKKE HVILKEN FOT JEG SKAL STÅ PÅ.. GRATULERER MED LILLE PRINSESSA. TANTE SKAL NOK SJEMME HENNE BORT TIL DE GRADER JA... :blunke:

Uten epidural og alttingen klarte du dette du hadde "grua" deg for. Å nå er hun her hos oss.. Du skal få den største blomsterbuketten du NOEN sinne har sett, og jeg gleder meg til å se deg snart vennen min. Alle skulle hatt ei venninne som deg... :Nikke::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da, Skusla. Det er alltid kos når det kommer bebiser i venneflokken, men det er jo alltid spesielt når det er bestevenninna som får det da....Da må man skjemme bort dem litt ekstra..... *sier jeg som har ei bestevenninne med en datter på snart 12 år :o :ler: *

Håper dere kjører forsiktig til Oslo da, for det er jo erfart at det er litt ymse hvordan været er ulike steder i landet.

Håper du får en flott dag - og ikke minst et megabra babybesøk :wink:

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God dag god dag "Gøøttfølk"....

Ja, nå er jeg hjemme igjen og har kommet meg etter Oslo turen. Vi hadde en kos tur.. Fikk sett den lille prinsessa som var så god atte og sååå perfekt!

Var på Kino, ute og spiste og fikk gjort unna litt julehandling.. Dessuten var jeg innom Christianes å prøvde tre brudekjoler, som var suupre. Så jeg ender muligens opp med en Demetrios kjole..

Mandag dro vi opp igjen. Var innom Ikea og mormors gamle hus og hentet litt stæsj der-

Fra Otta og oppover var det ett helvetes føre. 0 grader og glatt, snøstorm. Trailere lå strødd langs veien, og en god del sto fast oppi Gudbrandsdalen. I tillegg endte vi bak en lastebil som kjørte i 30 og som nektet å slippe oss forbi. Lå bak han i over en time.. TRO jeg var gretten!!!! :x

Vi brukte hvertfall uendelig lang tid hjem, å vi har vært helt skutt siden.

Hva har skjedd mer da tro?

Tirsdagen hadde jeg besøk av naboen som skal ha eksamen i dag, og jeg ble sittende å spørre henne ut i den eksamen jeg selv egentlig skulle hatt.. Bra jeg ikke prøvde ta den sier jeg... :ler:

I går var hun en tur her også, å vi skal muligens en tur ut i dag med klassen..

En annen venninne kom med ett lass med FISK til meg.. Hun har vært på sjøen, tøff som hun er, og hadde tatt med fisk i julegave til oss.. Noe både pusene og vi satt stor pris på... :D

Var hos legen på Tirsdag også... Satt å diskuterte dette med at jeg har sluttet med antideppressiva. Det legen min sier er at når man behandler Kroniske smertepasienter så gjøres dette ikke KUN med smertestillende, at de som regel alltid behandler i sammen med antidepr. Men jeg var og er IKKE interessert i å begynne på igjen med disse etter jeg endelig har blitt kvitt dritten.. Jeg føler meg som ett nytt menneske nå når jeg er slutta med de...

MEN jeg har gått på en slags antidepr. for å få sove.. Disse fungerer ikke som de skal, så jeg ble satt på noen andre som jeg skal ta en halv av hver kveld. Å det gjorde jeg tirsdag... Har sjelden sovet så godt- og lenge.

Videre har jeg fått beskjed at jeg skal få utskrift av alle medisiner jeg har hentet ut og levere på trygdekontoret. Oxycontinen kommer åp spesial resept og det er nesten ingen av medisinene jeg får som kommer på blåresept. Så jeg reiste rundt og samla inn utskrifter- og fant ut jeg har hentet medisiner for over 12000 kr siden sommeren.. :o

SHIT.....

Eller for å bruke min brors uttrykk: "Scary, dude" :-?

Som sagt så føler jeg meg bedre.. Gleder meg masse til jul nå.. I går var sambo og jeg å handla inn de fleste gavene som var igjen... Tok ett raid på estetique og bokhandlere + en gullsmed.. :D

Så kjapt gikk det.

I dag skal vi avgårde å kjøpe JULETREEE.. :hoppe:

Skal pynte i kveld eller i morra..

Kjøpte meg Eight hour creem fra Elizabeth Arden. Hadde glemt hvor funky lukt det var av den, men den er super god så jeg får bare holde ut.... :wink:

Nei, det er vel på tide å gå å stelle seg tenker jeg.. Kan ikke sitte i pysjen hele dagen.. Får besøk snart, så da må man være stått opp...

Skal bare høre ferdig Dreamer med Ozzy Osbourne først... *sukk*

Ha en god dag alle sammen.... :D

Juleklem fra Skusla. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

God kveld i stuen..... :D

NÅ er det JUL i mitt hjem........ litt bilder

Se på de 8 siste bildene....

De to er av en av kjolene jeg har prøvd... Den ER myyyye finere enn den ser ut på bildet.. jeg vet ikke enda om jeg skal ha denne da, men den var hvertfall super fin på.... :D

Så er det fire bilder av JULEHJEMMET mitt..... Treet, som vi pyyntet i dag.. Det lukter jul her, og det er så koselig så koselig.. Pyntet med nisser og røde lys, juletre og greiner...

Så måtte jeg bare legge inn to bilder av "barna" mine.. Pusen min vasker vofsen.. Tro det var søtt eller??????

I dag har jeg og en venninne vært å gått laaang tur i byen. Det hadde frosset på i natt, og var skrekkelig kaldt, så vi var istapper når vi kom hjem. ( hun er naboen min, bor i leiligheten ved siden av).

Så dro vi ut til pappa med julegaver.. Satt der å spiste julekaker og drakk kaffe. Pappa hadde laget sursild, tradisjonen tro, og stemora mi hadde bakt loff. Så vi fikk med oss litt. De reiser til gården vår i morra, og blir hele julen så vi måtte ut å si farvel og god jul. På vei hjem begynte det å stor snø. Så det ser jammen ut for at vi får en hvit jul i år, noe som gleder meg stooort... :D

Resten av kvelden har gått med på å pynte her hjemme, og vi har hatt en nydelig kvelds med loff, sild, hjemmelaget leverpostei og ferskt kjøttpålegg.

I morra har jeg tusen ting å ordne før jeg skal bort på salongen å få klipt meg i fem tiden. På kvelden skal jeg møte en venninne som bor i Oslo som har kommet hjem på ferie...

Det blir en hektisk, men trolig veldig koslig jul... Bare jeg slipper de største smertene så skal jeg være glad.

Julaften skal vi til sambos foreldre til middag. Mamma skal være med. Der blir vi 12-13 stk, så det blir koselig.

1. juledag var vi invitert til to selskaper- hos både bestemoren til sambo og søskenbarnet mitt, men vi reiser opp på gården. Der blir vi til 2. dag. Da skal vi nemllig ha vorspiel her, og så ut etterpå. Vi samles en plass som heter Glasshuset, og der bruker å være noen 100 menneske. Så det blir nok kjekt.

3. dag blir det avslapning håper jeg, og 4. dag skal vi ha juleselskap for første gang. Det blir spennende...

Så blir det nok ett kaffeselskap hos pappa, før vi på Nyttårsaften skal inn til mamma og spise middag. Vofse skal være der den kvelden, da der er rolig og vi skal ut.. Samme plass som i fjor, og blir det like morsomt i år også så har jeg virkelig noe å se fram til.

I går kjøpte jeg meg ny kjole .. Den var råstilig. Faktisk på JC av alle plasser. Har ikke vært innom den butikken der på år tror jeg, men jeg gikk sammens med en venninne og hun ville inn dit. Å der hang kjolen jeg har lett etter... :stortsmil: Så salg minus 30 % også.. Hurraaaa :hoppe:

Var innom Estetique å kjøpte body lotion shimmer med litt farge, så slipper jeg å ta sol- noe jeg ikke gidder. Da får jeg litt farge og shimmer på kroppen å slipper se ut som en dødning... :wink:

Kjøpte shimmer kajal/ øyenskygge fra Versace også, og to andre kajaler fra Clarins- også med litt shimmer. Så gjett om det er ei som kommer til å shimre som ett forbanna juletre i julen da..... :sjarmor:

Har fremdeles igjen noen julegaver. Til sambo- og til svigermor. Vi har allerede kjøpt noe til henne, men må finne en liten ting til.... Hvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa???? DET er det store spørsmål.

Skal klippe meg i morra ja... Svigerfar skal gjøre det, å han er SYKT flink. Meeen han er en fante, så jeg håper han ikke klipper for mye. En gang tok han tak i hestehalen til en av de ansatte og klippet den rett av. :o

Hun fikk sjokk, noe som kanskje ikke er så rart.. Tror jeg hadde eksplodert jeg da men.... :-?

Meeen, han har lovet å være snill!!!!

Veeel, nå er det på tide å finne senga tenker jeg. Jeg har ikke sovet skikkelig siden Fredag, men er fremdeles ikke trøtt... :evil:

MÅ bare prøve, så jeg er menneske til å få unnagjort ting i morra...

Takker så mye for hilsner fra dere alle sammen..

EN GOOD JUL ØNSKES DERE ALLE FRA MEG.. GLA I DERE JEG!! :hjerter:

Klem fra Skusla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld klokka tolv segnet onkelen min om på vei til senga. Han ble sendt på sykehuset, hvor han var noen timer og fikk beskjed om å reise hjem å SOVE.

Han falt i koma noen timer senere, og det ble ikke oppdaget før kl 14 i dag, hvorpå han ble sendt direkte til Trondheim.

Nå ligger han der oppe, ingen vet noen ting.. Men det er meget alvorlig, og det ender mest sannsynlig med det vi aller helst IKKE vil skal skje...

Huff, så lei meg jeg er nå.

Jeg har ikke hatt noe særlig close kontakt med han, men han er onkelen min. En snill og god mann, som ikke fortjener å dø nå.. Han har mange år igjen å leve, og jeg håper bare han er så heldig at han får oppleve litt til her i verden... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...