Gå til innhold

Skusla's dagbok...

Skusla

Anbefalte innlegg

Takker stort for klemmen og sender en tilbake Kverula... :D

Takk for koselige hilsner jenter.. Dere er de beste...

På vei til senga nå, men jeg tenkte jeg skulle stikke innom å rable ned noen ord før jeg går.

Legen ringte i går.. Hun som hadde overlegepermisjon.. Samtalen tok vel i underkant av ett halvt min. å jeg satt igjen med like mange spm som før hun ringte, og store øyne.

MAKAN til lege skal man pokker meg lete lenge etter. Hun var så kjapp..

Først så lurte hun på hva jeg hadde ringt for. Forklarte at jeg lurte på om jeg skulle fortsette på P-Piller.. Så lurte hun på om jeg hadde hatt mensen, og hvordan det hadde gått. Jo det har jeg, sa jeg. Å det var IKKE noe morsom opplevelse.

Åh, hvorfor ikke? sa hun..

Ehhh, vel fordi jeg ikke har hatt den på over ett og etthalvt år, og fordi endoen gror og blomstrer når jeg har mensen- ergo smertene øker betraktelig..

Åh, sånn. sa hun bare.

Ja sånn ja for i svarte... :evil:

Jo jeg skulle fortsette med P-P i tre mnd til, og hun skulle sende meg resept. Etter tre mnd skulle jeg jo til kontroll.. Lykke til. *klikk*

Hmmmm... Hva med å spørre hvordan det går ellers? Om jeg har hørt fra Riksen?

Hvorfor vil hun at jeg skal blø i tre mnd til? Hva skjer ETTER tre mnd?

Jeg får jo ikke lov å bli gravid enda....

I tillegg så var jeg inne på Nrk.no - på Puls sine sider å så ett innlegg om Endo. Der var Anton Langbrekke ( spesialist på Endo, meget dyktig) intervjuet å han fortalte at det ER en risiko for barnløshet og at jo lenger man ventet osv.

Dette er STIKK i strid med hva legen min på sykehuset fortalte meg ved siste kontroll..

Hva ER det denne dama driver med??? hun har jo ikke peiling i det HELE TATT.. Komplett udugelig, totalt blottet for empati og forståelse, og hun er så upersonlig at det er ikke morsomt engang.

Hun høres ut som en maskin når hun snakker.... :evil:

Nei, jeg skal sette meg ned å forfatte ett brev til legen min ved Rikshospitalet i morra, å kreve å få svar på mine spm. å får jeg ikke det så kommer jeg til å skrive til Langbrekke å spørre han. Kanskje han kan svare meg.

Hmpf.. Nok om det...

I dag var sambo og jeg å gjorde litt innkjøp på Estetique. Det gjorde meg i strålende humør... :ler:

Har vært å gått lang tur i fineværet, skrevet ett par mailer, snakka med mamma og bestevenninna mi og sett på Ekstreme Forvandlinger og Friends.

Blir helt sjokka av E.F programmet... Så forandret de blir.. Han som var med i dag ble jo rett sexy.... :Hehe:

Alt i alt en god dag i dag- bedre enn i går...

Nå skal jeg hoppe til køys... På med flanellpysjen og under dyna. Sambo ligger der allerede og varmer opp for meg.... :sjarmor:

Nattinatt alle sammen...

Gla i dere!

Skusla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann skusla!

Vil bare gratulere så masse med forlovelsen!! Er jo kjempekoselig da, og et nydelig frieri. Ble nesten litt misunnelig jeg ;)

klem tittipus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Takk for hilsen :)

Den legedama skulle blitt hengt opp på en knagg og fått teip festet over kjeften :o MAKAN til tullball da ?

Skjønner ikke hvordan hun har kommet seg gjennom medisinstudiet. Bare teoretiske kunnskaper som gjelder, skjønner jeg. Om det er noe hun KAN i det hele tatt da :roll:

Skjønner at du er frustrert. Jeg blir frustrert på dine vegne og. Skammer meg på vegne av norsk helsevesen.

De er jo ikke så nøye mange vettu, fordi de vet ikke åssen det er selv. Å leve med blødninger og smerter etc. i all verdens tid.

Det er UTROLIG at de ikke eier empati og sympati,- to av de viktigste egenskapene man bør ha som helsepersonell.

Håper det går bedre med deg snart og at du blir kvitt den diagnosen. Er det mulig å forlange å gå til en spesialist ? Ta det opp med en "høyere" instans innen helsevesnet ? Eller hva med å sende en mail til Anton Langbrekke ? (hørte om han da jeg jobbet hos gyn. ) Høre om han har noe å si ? Forklare situasjonen din ?

Gjør et søk og se om du finner noen kontaktadresse :D Kan være verdt et forsøk ?

Håper du får en fin dag med LITE plager :)

Krysser fingrene for deg...

Trøsteklem fra meg :trøste:

:kgsmil:

P.S : er det noe jeg kan gjøre for deg, så ikke nøl med å si ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen leger har det så travelt at de glemmer at de snakker med et menneske, ikke en saksmappe eller et nummer i rekken.

Synd at du skal oppleve det, for som pasient trenger man å oppleve å bli lyttet til og tatt alvorlig.

Har du forresten sjekket med Rikshospitalet om de har fått henvisningen? Og hvis de har - om de kan antyde hvor lang ventetid det er? (Regner med at du som har lang "fartstid" i systemet har gjort det, da)

Ønsker deg en god kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Innom som snarest for å gi deg en KLEM. Og takk for mail, de bildene var helt utrolig fine.

Nå må jeg løpe, skal ut å flyyy.

*KLEM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,ja, helsevesenet er som det pleier hos deg, Skusla...Jeg blir så forbanna!!! Sku' hatt juling, sku' dem! Behandle folk på den måten går ikke an. BASTA!!! :x

Skriv heller brev til riksen du, og til han eksperten - da må du jo regne med å få svar på en del ting! Svar du skulle hatt for EVIGHETER siden!!!

Ellers hørtes det ut som dere har kosa dere de siste dagene, og det er bra! Fortsett med det!

Har planer om å sende en mail med litt bilder igjen, for nå er snart kjøkkenet klart! :D Og så er det så lenge siden sist, vet du! Håper vi kunne snakkes på telefon en dag til uka! Gleder meg!

Ha en strålende dag, min kjære venn!

Stor klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theolina, Kverula, Diva, Bettie, Lillian og Middis...----> :blomst_opp: :klem:

Tusen takk for oppmuntrende og koselige hilsner.

Ja, jeg blir opprørt over sykehuset her.. For som mamma sier: Det er faktisk helt utrolig at de kan drive ett sykehus med så mye innkompetente leger, og en administrasjon som består av overlegne, nedlatende og arrogante mennesker..¨

Men men, heldigvis så har man fritt sykehusvalg- det er bare at det er ikke så enkelt å skulle reise langt bort hele tiden.

Heldigvis får jeg vel si, at jeg ikke er der hver dag lenger, at det bare er en gang hver tredje mnd ca jeg skal dit...

Uansett, så skal jeg skrive ferdig det brevet til legen ved Rikshospitalet, og spørre når jeg skal ned igjen neste gang. Det burde være snart om jeg ikke tar helt feil. Jeg har jo prioritert plass OG legen der sa jeg skulle ned igjen ett par ganger i høst/vinter- å nå er det jo høst/vinter så..... :roll:

Over til noe annet.. Jeg var avgårde å fikk fikset en brukket negl i går, og fikk masse tips ang bryllupet.. Skal fortelle mer i bryllupsdagboken min om det.

Sambo og jeg har laget hjemmelaga pizza i dag og kost oss.

Har vært å gått lang tur med bofsen i regnet å nå sitter vi her og slapper av.

I morra kommer en venninne av meg på besøk en tur, og Lørdag kommer mamma for å diskutere litt ang bestemor og bryllupet.

Mamma reiser til Lillehammer på Mandag.. Bestemor skal jo flytte på sykehjem- lukket avd. Å det er fryktelig trist.

Hun er sånn ett flott menneske, og det er grusomt at hun nå er blitt dement. Det som er værst er jo at hun fremdeles har sine klare perioder, å da merker hun og vet hva som er i ferd med å skje henne. Hun vil bare dø, og jeg forstår henne.

Når man VET at man begynner å bli kraftig dement, og vet at man ikke lenger klarer å ta vare på seg selv så blir vel lysten på å leve naturlig svekket.

Hun har alltid vært ett menneske som elsker å pynte seg. Har alltid hatt pene klær, laaaange velstelte negler, og vært nøye med både hår og sminke. Nå klarer hun ikke engang å vaske klærne sine, bade eller noe av de tingene som var så viktige for henne før.

Hun har fortsatt prøvd å ta sine daglige spaserturer opp i byen, men har da gått seg vill og heldigvis blitt "funnet" av kjente, som har hjulpet henne hjem...

Nå skal det nydelige, koselige huset hennes selges, og mamma skal ned å fordele tingene hennes sammen med tanta mi. Tror hun gruer seg noe voldsomt å jeg kan forstå henne godt.

Trist er det.

Til helgen kommer lillebror for å overnatte her.. Pappa og stemora mi skal i 50 års dag, og han vil ikke være andre steder enn her. Han koser seg enormt her tror jeg.. Med vofsen og at han får gjøre det han vil... :D

Skal bli koselig det.

Søndag skal vi reise til landstedet vårt for å hente ved. Skal ta bilen til svigerfar og kjøre oppover relativt tidlig. Så jeg må prøve å rydde plass i ene boden sånn at vi får plassert en del av veden der.. Har ikke så stor plass på verandaen eller bak peisen, å når vi først reiser oppover dit, så skal vi jammen ta med oss noen favner med ved også.. :Nikke:

Mandag reiser jeg som skrevet før til Oslo igjen.. Blir koselig det.

Vel, da skal jeg gå å kladde ferdig brevet til riksen før jeg skal se Sex og Singelliv...

Igjen, takk for kose hilsner jenter....

Stor klem til alle fra Skusla-- :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Har ikke helt topp erfaring med det der sykehuset selv.

Vel, ikke personlig, jeg er født der, og det gikk fint, har ikke vært der så mye etterpå, men de ROTET BORT journalen til mormor (den er svæææært tykk, så de har ikke akkurat oversett den....) Hun informerte dem SELV om at de ikke måtte gi henne en medisn hun er svært allergisk mot, fo de hadde ikke sett det, enda det sto i journalen (en annen gang enn da de rotet den bort) De fant forøvrig journalen etter et par dager da.

Nei, de har gjort mye rart med mormor (sist oppdaga de etterhvert at hun lå der med blodforgiftning....) så jeg stoler ikke helt på dem. De fortalte jo min kusine at hun var lat, ikke ville ha gym, at kneet hennes slett ikke låser seg, det er innbilt. Hun er 16 år og har de siste 10 årene, minst, hatt store smerter pga kneet. Nå var hun til en annen lege, en spesialist i Trondheim som etter ti minutter ga henne en diagnose, med 90% samsnynlighet (og 10% for noe annet) og uansett kan det opereres. Sykehuset der hjemme, nei de er noen raringer. vær glad du har "en kontakt" på riksen du. :)

Trist med din bestemor :klem:

Kos deg med broren din forresten, og voffen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hei og hopp, vennen!

Håper du har det fint i Oslo og at du får vært på mange brudesalonger! Gleder meg til å høre når du komme hjem!

Snakkes på fredag! :D

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Back in town.... :D

Puuuuh, for en daag dette har vært... Mamma kom hjem fra Lillehammer i dag etter å ha vært der siden søndag. Mormor er flyttet på sykehjem, lukket avd. å det var grusomt tøft for alle sammen.

Mamma og tanta mi har brukt dagevis på å tømme huset hennes. Mormor ( og morfar før han døde) hr ikke kasta en ting siden de bygde huset på 60 tallet :o , så man kan tenke seg hvor mye dritt som lå i boder, på loft og i kjeller. Det som ikke ble kastet delte de.

Mormor tok forsåvidt flyttingen bra. hun var litt amper og ville hjem med en gang, men hun er lett og avlede. Hun er mer dement enn vi først trodde, men så utrolig verbal og manipulerende at hun kan lure de fleste. Hun kunne ikke bo hjemme mer, og fornuften sier jo at dette er eneste løsning, likevel klarer man ikke helt unngå å føle at man gjøre ett overgrep og setter strek over ett helt liv ved å kaste tingene hennes, og selge huset når hun fremdeles er i live. Jeg syntes det er utrolig trist å tenke på at jeg aldri mer skal få komme dit og besøke henne i det huset som jeg er så glad i.. Så jeg kan tenke meg hvor fryktelig det må være for mamma.

Jeg reiste inn til mamma i halv tre- tre tiden i dag og var der helt til halv ni. Hjalp henne å bære inn og satt der så hun fikk pratet litt. Tror hun trengte det.

Hun var så sliten at hun var helt hvit i fjeset og øynene var sorte av utmattelse. Huff, får helt vondt inni meg..

Oslo turen gikk kjempe fint. Turen nedover skremte meg litt , for jeg fikk ett skikkelig angstanfall på flyet.. :o Dette har ALDRI skjedd før, og jeg fatter ikke hvorfor det skjedde heller, men plutselig fikk jeg ikke puste og begynte å kaldsvette som bare det. Jeg sitter alltid ytterst slik at jeg kan komme meg fort på toalettet om jeg må, så da dette plutselig skjedde gikk jeg dit, å satt der i over ett kvarter. Det var ikke noe hyggelig opplevelse.

Tok flytoget inn til Oslo S, og taxi til venninnen min. Det var godt å komme frem. Vi hadde en kjempe koselig kveld vi to. Samboeren hennes var på jobb, så vi satt å pratet, så på tv og spiste.

Dagen etter gikk vi ned i byen, og var innom en brudebutikk. Prøvde ett par kjoler- særlig en var super fin. Men pga venninnen min er høygravid og stor, så droppet jeg å gå i flere butikker. Hun svettet og peste når hun var innendørs og måtte sette seg hele tiden. Dessuten sa ekspeditrisen på butikken at de fleste modellene for 2004 ikke kom før i Desember, så da venter jeg heller- å tar meg en tur sammen med mamma i Januar. Da har venninnen min i tillegg født, så da blir det litt lettere for henne å gå rundt i butikker.

Jeg koste meg skikkelig de få dagene, bare så synd at det går så fort.

Sambo var glad da jeg kom hjem, for han hadde savnet meg så veldig.... :hjerte:

De siste 7-8 dagene har jeg hatt store problemer med svimmelhet. Når jeg reiser meg opp så føles det ut som jeg skal falle om. Så jeg skal ringe legen på Mandag å høre. Det er skikkelig ekkelt.

I tillegg er jeg sliten etter Oslo turen.. :roll: Det er pokker meg ikke mye som skal til for at jeg blir sliten heller da.. Føles ut som jeg er 80 år. Så i går var jeg bare hjemme hele dagen. Slappet av, ryddet skapet mitt og fylte en stor bossekk med klær til Frelsersarmeen.

Deilig å ha en opprydning en gang i blandt.

Nei, nå skal jeg faktisk snart gå å legge meg. Sambo skal på jobb i morra, og trenger skjønnhetssøvnen sin. :D

Håper alle har hatt en fin uke, og får en like fin helg.

Stor klem fra Skusla....

Kverula; Jeg ringer deg i morra jeg vennen!!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...