Midnattsol Skrevet 17. august 2003 #481 Del Skrevet 17. august 2003 Oj, det VAR jo ordna jo. :D Goodie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. august 2003 #482 Del Skrevet 18. august 2003 Legger igjen en klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 18. august 2003 #483 Del Skrevet 18. august 2003 Du er litt vanskelig å få tak i på MSN, du tuppelura. Skulle bare si hei. Nå er det straks Ungkaren III med damene som ble dumpa. Det må jeg vel få med meg før jeg legger meg og forhåpentligvis får sove også. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanessa Skrevet 20. august 2003 #484 Del Skrevet 20. august 2003 Hei Skusla! Bare en liten hilsen fra meg nå på morgenen. Våknet tidlig idag, og nå har jeg jammen kommet meg gjennom hele dagboken din! Jeg må bare få si at du virker som en utrolig tapper og flott jente - og jeg får rent vondt inni meg av å lese om hva du må tåle. Kjenner meg dessuten godt nok igjen i endel av det du skrev om stemoren din. Jeg skal ikke utbrodere mer, bare si at det er helt utrolig hvordan enkelte mennesker greier å behandle stebarna. :evil: Hvordan går det forresten med kattene? Jeg er en ordentlig "katteperson" og skulle veldig gjerne hatt en kattepus eller to selv. Men her hvor jeg bor er det ikke lov med dyr, rimelig nok. Så derfor "snylter" jeg på andres katter - dersom jeg er på besøk hos noen med katt, bare MÅ jeg kose med den... Håper det er bra med deg da! Klem fra Vanessa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 20. august 2003 Forfatter #485 Del Skrevet 20. august 2003 Hi all.... :D ' Takk for koselige hilsner go'jentene mine... og takk for koselige ord Vanessa. Ja stemoren min har gjort MYE vondt opp gjennom årene, men er ikke så ille lenger. Det har vel litt med at jeg er voksen og at jeg har flyttet for meg selv. Det at hun liksom har sin lille familie på tre ( pappa og halvbroren min) er vel også en hjelp på en måte... Men men, hun om det! Dessuten ser hun ut som en fisk, og eier ikke humor. Ikke har hun klatra høyest i visdommens tre heller så det er vel bare synd på henne... nesten... eller... Sola miiiii.. Jeg SÅ du hadde prøvd å få tak i meg, men jeg satt ikke ved datan og hadde ikke på lyden, så jeg hørte heller ikke MSN-pipet.. HÅPER jeg får snakke med deg snart igjen vennen. Fikk jo melding med deg da, og det var kjempe koooos, men så fikk vi besøk.. Nei, vi får avtale en dag... Vel, hva har jeg å skrive om i dag tro.. Begynte på skolen i går. Hadde bare en time da. Innføring i 3. året. Så fikk jeg sjekka at studielånet FAKTISK var kommet... hurra! Så jeg betalte studieavgiften på 1020,- kr i dag og får hentet det i morra.. I dag var jeg oppe tidlig. Skulle på skolen til kvart over ni. Både sambo og jeg var så trøtt vi holdt på å dø i dag.. Regnet HØLJA ned. Himmelen åpna seg virkelig, det lynte og tordna. IKKE så fristende å stå opp da nei. Men jeg kom meg på skolen. Hadde en time, før vi fikk beskjed om at vi måtte flytte forelesningsal pga at den var opptatt. Å selvfølgelig fant de ikke noen andre ledige, så vi fikk fri. Litt dumt for vi skulle gå gjennom diverse undersøkelsesmetoder, deriblandt MR som jeg skulle på i dag.. Men men.. Ble sittende i kantina og hadde fri til kl 12.15. Da jeg hadde sittet der en times tid, fant jeg ut at det var liten vits i å sitte der lenger. Jeg skulle liksom sitte i to timer for å ha under en før jeg skulle avgårde? Nei, det gadd jeg ikke.. I går når vi kom var skolen så inni svartens varm. Vi satt i forelesningssalen og holdt på å krepere av varme. Så i dag hadde jeg tatt på meg en singlet og en bomullsjakke, og dongerijakka mi utenpå. Men i dag var der SELVFØLGELIG dritkaldt. Så jeg fikk sambo til å hente meg. Vi dro på dyrlegen med bofsen som skulle ha 3. mnd'ers vaksina si. Gikk greit det. Så var det avgårde til MR-klinikken.. Jeg hadde faktisk lest endel i går, så jeg visste hva jeg gikk til ( hadde vært flink student og forberedt meg til forelesning.. *klapper meg selv på hodet*- jaja, man begynner så bra.... ) Kom inn, å la meg på den benken. Der ble jeg liggende å prate med legen i nesten 15 min. Han fortalte meg masse interessant om MR og fordeler med det kontra CT og røntgen. Lærte masse jeg... :D Hele greierne gikk greit, bortsett fra at jeg ikke liker å ligge inn i den sylinderen. Har LITT klaus, så.. Men men... Får vel svarene med legen min om noen dager tenker jeg. *Spent* Var på Fysio for første gang på mandag også.. Skulle jo egentlig begynne med mensendieck behandling, men det gikk ok at jeg begynte med Psykomotrisk. Hadde ingen anelse hva det var, men nå fikk jeg vite det. Det har med følelser og gjøre. At alt henger sammen liksom. Utdrag fra brosjyren jeg fikk med meg: Psykodynamisk kroppsterapi fokuserer på sammenhengen mellom opplevelsesevne, stiv musklatur, pustevansker og nedsatt funksjon i kroppen. Målsetninger er å utvikle økt bevissthet i forhold til egne følelser og økt toleranse for disse, samt å kunne uttrykke dem nyansert og tydelig. Økt affektbehandling syntes å kunne reduserer tendensen til somatisering av smertefulle opplevelser. Siden behandlingen kan virke både fysisk og psykisk holdningsendrende, kan bedring av mer varig karakter oppnås. Altså, det er ikke bare massasje og øvelser som inngår i dette opplegget, men også samtaler. Hun sa til meg: Jeg ser du smiler jo en del. Ja, smiler ja sa jeg. Hva annet kan jeg gjøre da? Gå å se ut som Surine Grym? Vel, da påsto hun at jeg var så vant til å skulle være sterk, holde meg oppe og ikke vise andre at jeg hadde det vondt, vise det utad liksom, at det ikke var rart jeg var anspendt. Selvfølgelig er jeg anspent pga smertene også, men det er visst en sammenheng. Å det har hun vel egentlig litt rett i.. Jeg smiler og later som alt er flott. Picture perfect. Selv om det ikke og på langt nær, er det... Men men, det er sånn jeg er... Har sittet å sett gjennom boklista også. Fantastisk nok HAR jeg ett par tre bøker som sto på den allerede. Dessuten ringte ei jeg kjenner i går. Hun gikk ut av sykepleien i år og hun lurte på om jeg ville kjøpe Klinisk Sykepleie bøkene- 1 og 2. Det er de to DYRESTE bøkene av alle, og koster til sammen over 1400 kr. :o Jeg fikk kjøpe de for 650. Jeg skal avvente litt å se hvilke bøker jeg TRENGER. Jeg NEKTER å kjøpe alle bøkene, å ende opp med å bruke tusenvis av kroner på bøker jeg knapt åpner. Å sette ei bok til nesten 500 kroner på pensumlista når man skal bruke bare 10 sider av den syntes jeg er HELT PÅ TRYNET. Det er nok bøker man må kjøpe. Dessuten skifter de bøkene hvert år, så jeg knapt får solgt noen i det hele tatt. Skal sette opp liste på skolen i morra, men jeg regner med at de fleste har handla allerede. Jeg er så treeeeig... Uansett, jeg bestiller de jeg skal ha dette året gjennom Haugenbok. Da slipper jeg å betale enda, og kan konsentrere meg om å spare til USA turen. :D Det er bare 26 dager til vi reiser. LITT over 3 uker, TENK det da... Å det skal bli så deilig! Uansett, jeg håper alle har det fint. Vi har vært inne hos bestemoren til sambo og spist potetball i dag.. Nam. Nå har vi begge krøpet ned i hver sin kosebukse, tent i peisen, tent på masse stearinlys og sambo står på kjøkkenet å lager VAFLER til meg.. Så nå skal vi kooose oss.. Stor klem fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 21. august 2003 #486 Del Skrevet 21. august 2003 Heeeei vennen!!!! Så etter deg på mas igår, men du var ikke der . Men fikk jo chattet litt med Diva,det var kos. Så du har også begynt på skolen nå ser jeg? Er jo godt å komme igang igjen. Er det sykepleien du går? Skal i MR-praksis om 3 uker ca, er veldig interessant ja! Men myyye å lære seg for den som skal kjøre maskinen...*puh*...Men det blir gøy. Har CT-praksis nå,skal ha det i to uker til før jeg skal i vanlig røntgen praksis. Liker meg bedre i praksis enn på skolen, lærer mest da...Forelesninger er kjedelig til tider,spesielt når foreleserne er kjempedårlige... :-? Men oæææ,så høy studieavgift dere har da! Vår er på 800,synes det er dyrt jeg... :-? Heldig du som har fått lånet. Mitt er visst ikke kommet til skolen enda, og jeg er så blakk!!! Grrr, er så irriterende....Men håper de er kommet til imorgen eller mandag. Det blir stas :blunke: . Da blir det rett ut å handle større bukser og jumpere!! Og så trenger jeg jo skolebøker også da...Og de er dyyyyre..... :cry: Gjøre noe kos i helgen da? Sambo kommer hjem, det blir godt....Har ikke sett han på to uker nå,så Eowyn gleder seg Ja nå er det ikke sååå lenge til dere reiser til USA!!! Det blir vel gøy kan jeg tenke meg. Må sende meg kort da Hvordan føler du deg ellers da vennen? Er formen bra? Jeg synes det er så tøft gjort av deg å gå på skolen når du til tider har det så vondt. Er stolt av deg, du virker som ei sterk og modig jente. Tror ikke at så mange hadde klart å gjøre det samme som deg... Sender over mange gode klemmer, kos deg masse ikveld da,sammen med vofsen,pusene og din kjære! Klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 21. august 2003 #487 Del Skrevet 21. august 2003 Heeei, har maila deg jeg. Også fant jeg jammen meg ut at forumet var oppe og gikk, jeg måtte bare gå inn en litt annen vei. *puh* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 21. august 2003 Forfatter #488 Del Skrevet 21. august 2003 Akk amalie.... :cry: What a day! Først: Takk for koselige hilsner Eowyn og Midnattsol. Jeg KREVER å få adressen til dere begge så jeg får sendt dere kort fra Junaiten.. Da skal jeg skrive så blekket spruter! Dessuten har min kjæreste broder flere pc'er hjemme, så jeg får sjekka KG så myyye jeg vil... :D Vel, jeg våkna i natt, måtte på do som vanlig. Fikk ikke sove etter dette, men det ble da ett par timer. Har klart å skru av vekkerklokka i søvne så jeg våkna ikke før kl halv ni og følte meg IKKE så bra.. Skulle egentlig begynne på skolen ni, men jeg kjenner meg selv så godt at jeg ALDRI hadde klart sitte på skolen i 8 timer. De tre første timene var ikke obligatoriske, og jeg hadde lest så godt til de, at jeg gikk ikke glipp av noe ( hehe, måtte ringe klassevenninna mi og sjekke). Da klokka var 11 var jeg fremdeles ikke bedre. Tok meg ett bad i håp om at det skulle lette litt.. Men nei.. Det endte opp med at jeg måtte legge meg flat på sofaen med teppe og varmeflaske og det ble ingen skole på meg. Heldigvis var det ikke så mye jeg gikk glipp av de oblig. timene heller. De hadde delt seg inn i grupper, og venninna mi hadde signa meg på hennes så det var SUPER snilt av henne.. :D Har gått gjennom bøker, og funnet ut at jeg kan selge ganske mange. HÅPER bare at jeg FÅR solgt de. Alle kan da vel ikke ha kjøpt bøker allerede vel??? Har bøker for nesten 2000 kr å selge ( da til halv pris) så jeg x fingrene.. Hadde meg en LANG prat med broren min i dag også å det var godt.. Alltid så utrolig fint å få snakka med han.¨ Så snakket jeg lenge med tantebarnet mitt. Hun blir fire i November og er en utrolig morsom og sjarmerende lita pike. Vi avtalte at vi skal ha "Slumber party" når jeg kommer. Bare jeg og henne. Hun ville sove hos meg, og vi skulle kjøpe masse cookies og chips og ha på oss pysjamasene våre. Så jeg fikk STRENG beskjed om at jeg måtte ha både en rosa og en lilla pysjamas. Begge deler... Får holde med en av fargene da, men jeg får vel gå på HM eller noe å kjøpe en rosa en da... :blunke: Etter å ha snakka lenge om festen vår og barbie dukker skulle hun synge en sang til meg og begynte å synge: Bad boys, bad boys what'ya gonna do.. Fra filmen Bad boys. Trodde jeg skulle le meg hjel... Nydelige, herlige, gode jenta mi... Ellers så er det ikke så mye å berette. Har sett The Osbournes i dag, og det var som vanlig sprøtt og meget morsomt. NÅ rooooper senga på meg, + at jeg er så ubeskrivelig kvalm her jeg sitter at jeg har store problemer med å skrive for hendene mine sjelver sånn... :-? SÅ jeg sier god natt til alle sammen jeg.. "Nye" kg var fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 22. august 2003 #489 Del Skrevet 22. august 2003 Deilig med slike unger ja! Trist å lese at du er så dårlig. (Du kan da vel få en legeerklæring på at du av og til er så dårlig at du ikke kan gå, at du derfor går kanskje glipp av noen obligatoriske timer, men at det ikke er din feil?) Håper så veeeeeeeeldig at du får gjennomført dette med STRÅLENDE GLANS i år, det trur jeg du kan, for du er en sånn flittig student. Ikke sånn som meg du nei, du LESER du... Flink pike. Har ikke egentlig så mye å si, ville bare si ett eller anna. Jeg er for trøtt til å si noe fornuftig, så tilgi om det bare ble rot.... Håper du får en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2003 #490 Del Skrevet 23. august 2003 Hallo på deg, min kjære Skusla!!! Føles som en evighet siden jeg var på KG sist - og her har det skjedd ting! Nytt utseende på Kg og forumet - og det var jo skikkelig fint!!! Liiiitt trangt har det blitt syns jeg, men det er en vanesak! Takker for koselig hilsen i dagboka mi! Hehe - måtte le da jeg leste dette med telefonsamtale! Har tenkt på deg flere ganger jeg, men det er alltid så dårlig tid og folk i huset som jobber, så det passer så sjelden...Men jeg håper at jeg kan nå deg i løpet av helga - hadde vært moro å snakke litt med deg igjen! Kjempegodt gjort av deg å starte på skolen igjen! Jeg krysser fingrene for at dette året går bra for deg, og at du slipper så mange dager som den du hadde igår...Du skal se det går strålende for deg, bare smertene kan holde seg borte! Nå må jeg rydde litt her...det er derfor jeg er hjemme i det gamle huset...men som alltid må jeg sjekke mailen og KG når jeg er her, og da flyr timene fort...hehe, Kverulanten venter nok på meg nå...Skulle baaare kaste litt rot jeg, og på butikken, og så skulle jeg hjem igjen... Han skjønner jo ikke at jeg må innom dagboka mi og din også før jeg kan gjøre noe som helst! IKKE det spor av forståelse å hente fra den kanten... Håper du får ei fin helg, vennen. Jeg må drøye litt med å sende mail, men jeg satser på å ringe deg i morra! Gleder meg til å snakke med deg igjen! Ha en fin dag! :D Savner deg også! Stooor klem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 24. august 2003 #491 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg måååå jo bare si HEIA AALESUND!!! Det var deilig med sesongens første hjemmeseier, ikke sant? Vel fortjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 24. august 2003 Forfatter #492 Del Skrevet 24. august 2003 Jaja, da var den helga over! Den har som vanlig gått kjempe fort. I går hadde vi skikkelig bakedag her.. Sambo var først på jobb, og jeg satt hjemme og leste litt, gikk turer med vofsen, satt foran data'n og bare slappa av. Vi hadde egentlig planlagt kino men siden vi sto midt oppi bakinga så rakk vi det ikke... Bakte sjokoladekake, som jeg har fryst 3/4 av, boller, skoleboller og grovbrød. Var så godt atte.. :D ' Fredag leide vi to filmer.. Mitt store fete greske bryllup og en film som het The Ring, tror jeg det var. Vi så den første.. Var koselig og ganske morsom den. Lørdag, når sambo var på jobb så jeg den andre. Å FYTTE KATTA DEN VAR SKUMMEL. Var sjeleglad for at jeg ikke så den på fredagskvelden. Da hadde jeg aldri fått sove.. I går slappa vi som vanlig av. Koste oss med hjemmebakst og så på tv. Grei Lørdag med andre ord. I dag ble jeg IKKE MED PÅ KAMP. Jeg følte meg helt elendig og orket ikke tanken på å møte 5000 mennesker. Følte at det liksom ble for mye i dag.. Satt å så kampen på web-tv. Å det var SUPERT AT VI ENDELIG VANT.. Sambo kom med frokost på sengen til meg i morges også.. Det er det deiligste jeg vet.. :D Nypresset juice, ferskt hjemmebakt brød med hjemmerørt jordbærsylte og brunost, kaffe og en eple youghurt.. Nam! I dag er det tre uker og en dag til jeg reiser. Det er såå deilig å tenke på... Hurra for det. Ellers så skal jeg på sykehuset i morra. Jeg vet ikke helt HVA jeg skal, men jeg er hvertfall innkalt. Så det skal jo bli spennende å se hva de vil der inne. Har liten tillit til de der inne lenger! Har sittet å sett på hjemmesiden til www.neimanmarcus.com også. De har ett sånn clearence senter litt utenfor Atlanta hvor ALT er masse masse billigere enn vanlig, så jeg kommer til å gå amok.. Manolo Blahnik, Gucci, Louis Vuitton, D&G osv osv.. :D Sparer for harde livet her.. Nei, jeg har ikke så mye å skrive her merker jeg, så nå går jeg og legger meg.. Opp tidlig! Snakkes alle sammen... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 25. august 2003 #493 Del Skrevet 25. august 2003 Hei vennen. Bare lurte på en ting. Har du fått den Feng Shui-boka enda? For det har ikke jeg, og det er jo flere uker siden den ble bestilt nå. :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 26. august 2003 Forfatter #494 Del Skrevet 26. august 2003 Jaaa, i dag fikk jeg boka! :D Fy søren så vi har ventet på den da. Å den tok sin tid, men nå er den her. Har fått lest LITT i den allerede og den er spennende ja... :D Vi bestilte ikke samme gjorde vi??? Ellers så er det grått og trist i Ålesund i dag.. :-? Både humørmessig og værmessig.. Var på skolen ett par timer, men orket ikke de to siste. Hadde pause mellom de tre første og de to siste, så jeg og venninna mi kjørte til salongen for at hun skulle få tatt noen hull i ørene. Så kjørte jeg henne på skolen igjen. Stakk innom Spar ved siden av skolen for å handle litt, og der trodde jeg jammen det jeg ikke skulle komme meg ut fra. Jeg fikk DE krampene igjen. Ble stående å henge ved en hylle og prøvde febrilsk å late som ingenting. Klarte ikke reise meg skikkelig opp, og følte all fargen forsvant fra ansiktet. Så der sto jeg.. Kom meg hvertfall ut i bilen, fikk åpna buksa ( å der satt jeg som en annen pervert.. ) Kom meg til byen, møtte sambo, var på blomsterbutikken å kjøpte en nyydelig bukett med blomster til bordet bestående av liljer, kremfarga roser og noe grønt.. Kjempe flinke er de! Har sittet å lest nå, vært flink student. Føler meg litt bedre da.. Når jeg får lest og tatt igjen den mest sentrale. Men de forelesningene var bortkasta. Vi hadde en innleid intensivsykepleier å hun var helt på tryne. Hun satt å brukte masse fremmedord. Det er greit vi bør kunne en god del, å det føler jeg også at jeg gjør. Hun sa selv hun forventet en del fra oss siste års studenter, mend det må da være måte på.. Vi kan da ikke kunne alle uttrykk og ord enda. Å dermed så var det 95% av klassen som datt av lasset. Når man hele tiden kommer opp med ting man ikke vet hva betyr, så blir det sånn. Å ingen spurte heller for hun virket så streng.. Patetisk egentlig, men det er særlig i praksis vi virkelig lærer noe. Å jeg skal på medisin1, hvor man lærer mest ( or so I've heard.) Så det blir bra, om jeg klarer det da. Å jeg skal hvertfall stå på til jeg stuper før jeg gir meg... Sta som faen! Nå er det under tre uker til vi reiser til USA også. Jada jada, jeg VET jeg snakker og nevner det ofte, men jeg gleder meg sååånn... :D I går var en SKIKKELIG tv kveld. Var jo TRE timer med ungkaren.. Å jeg visste at Jen vant, men det var SÅ romantisk også da. Hun virket veldig snill og var utrolig søt. Syntes litt synd på Kirsten da, men det gikk fort over... Nei, nå ROPER bøkene på meg igjen, så jeg får vel begrave nesen min i de igjen tenker jeg... Klem til alle gode jenter som besøker dagboka mi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2003 #495 Del Skrevet 27. august 2003 Kverula was here! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 27. august 2003 #496 Del Skrevet 27. august 2003 Takk for praten. Det var koselig. Du er jo allerede i gang med clutter clearing skjønner jeg. Nait nati! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 27. august 2003 #497 Del Skrevet 27. august 2003 Kommer bare innom en snartur på besøk, jeg! Håper det passer :D Skal egentlig opp og male første strøket i taket på datarommet... Men det er jo så myyyye morsommere å lese andres dagbøker, da vet du! Skjønner godt at du gleder det til å reise på besøk til broren din i USA! Dere er heldige som har hverandre! Helt tydelig at dere har et helt spesielt forhold og er utrolig glade i hverandre! Er det første gang du skal treffe din lille niese? Hun virker som en herlig liten jente! Tenk som hun gleder seg til tante kommer på besøk! Uff...kan vel ikke utsette malingen lenger... Håper du får en fin dag på skolen i morgen! Syns du er tøff, Skusla! Klarer å ta sykepleien samtidig som du til tider sliter med store smerter! Er imponert, jeg! Stooor klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 29. august 2003 #498 Del Skrevet 29. august 2003 Kun innom for å smugtitte litt, og selvfølgelig for å ønske deg en god helg Klem :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 30. august 2003 #499 Del Skrevet 30. august 2003 Skuuuuuuslaaaaaaaaa, hvor eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer duuuuuuuuuu? Er innom for å ønske deg en riktig god helg! Tenker du er ute og koser deg med bofsen! Nyter lørdagsformiddag, jeg. Har nettopp spist deilig frokost bestående av toast med appelsinmarmelade og te. Skal skrive litt mer i dagboka mi, men måtte bare innom en tur og lete etter deg :D Stor klem fra Smurfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 30. august 2003 Forfatter #500 Del Skrevet 30. august 2003 HER ER JEEEG... Takk for koselige hilsner og etterlysning... Har ikke vært her på en stund ser jeg.. Vel, hva har skjedd da... Jo jeg var på konrolltime på sykehuset her om dagen. Herregud, jeg er så sjokka over den legen jeg har der inne. Hun er fullstendig på trynet. Skulle tro hun hadde en skrue løs. Uansett, så sjekket hun at alt sto bra til, og så tok jeg noen blodprøver pga at mensen ikke er kommet tilbake. Fikk brev fra henne igår og der sto det at hun tenker at jeg skal begynne på p-piller igjen for å se om jeg kan komme inn i en normal blødningssyklus igjen. Jeg er veldig skeptisk til akkurat dette, så jeg vil rådføre meg med legene ved Rikshospitalet og min egen fastlege før jeg evt gjør noe. Dessuten, så vil jeg IKKE at jeg evt. skal få min første mens etter nesten to år når jeg er bort i USA. Bli liggende der med vanvittige smerter og blø meg til en halvdau fisk. No way. Det er forresten ikke bare bare for Skulser å REISE utenlands har jeg funnet ut. Først må jeg ha legeerklæring, på engelsk ang medisinene mine. I tillegg må alle medisinenen mine ligge i håndbaggasjen min i orginalembalasjen. MEN legen min skriver ut 50 stk av depottabl. til meg, og nå har visst de pakningene gått ut, slik at det bare finnes 25 og 100 pakninger. Så det apotetek gjør, I STEDET FOR Å GI MEG TO PÅ 25 er at de DELER opp en 100 pakning, legger mine 50 i en liten blank pose, med etiketten utenpå. Å det er IKKE godt nok om jeg blir stoppa .. DERFOR må vi gjøre noe med det. Videre står det i en Klausul i reiseforsikringen min fra Vesta at OM JEG BLIR VÆRRE, ELLER OM JEG TRENGER LEGETILSYN når jeg er der borte, såååå får jeg ikke NOE IGJEN på forsikringen OM IKKE LEGEN MIN HAR SKREVET EN ERKLÆRING PÅ AT DET ER FORSVARLIG FOR MEG Å REISE... Dette pga at jeg har kronisk sykdom, og at jeg er såpass syk som jeg er. SÅ jeg har litt å diskutere med legen min neste gang jeg skal dit. Ja nå er det jo bare litt over to uker til vi reiser også, så ting må skje litt fort. Var hos fysio i går også. Den behandlingen jeg går til er jo litt sånn prat om følelser osv i tillegg til massasje og pusteteknikker da. Så hun fortalte meg at det må være veldig travelt at jeg hele tiden putter på meg ei sånn " jeg er så godt humør- maske". Jeg ble satt ut av akkurat de ordene, for hun traff spikern på hodet. Jeg GJØR det. Men herregud da, skal jeg gå rundt på skolen å se ut som hunden min akkurat har dødd da?? ( huff, bank i bordet)- Herregud, jeg orker ikke gå rundt å vise hele verden at jeg har det vondt. Det er forbeholdt de menneskene som jeg stoler på og som kjenner meg. De SER når jeg har vondt, så jeg slipper å late som den ene eller andre veien. Så sa hun at da spenner jeg meg mer når jeg går sånn.- Blir gående med skuldrene høyt oppe. Men det har jo litt med smerter å gjøre også da. At jeg spenner meg. Spenner jeg meg IKKE så klarer jeg ikke sitte oppreist, å da klarer jeg ikke sitte på skolen heller. En meget ond sirkel det der. Hvem pokker gidder å gå rundt å fortelle ALLE OG ENHVER at i dag har jeg såå vondt og jeg er sååå skrekkelg trist? Ikke jeg hvertfall... I går hadde jeg først besøk av en venninne av meg, som jeg ikke har sett på lenge. Det var så kjempe koselig å prate med henne igjen. Jeg ringte henne dagen før å vi pratet lenge, å så kom hun en tur i går. Deilig å prate med henne igjen. Så kom mamma en tur, som også var koselig. Senere hadde jeg meg en LANG og koselig prat med Kverula på telefonen og det håper jeg gjentar seg snart. :D Var ute hos pappa en tur også. Skulle liksom bare være der en times tid da, men de disket opp med kaker og kaffe. Stemoren min ville så gjerne gå en liten tur over fjellet med bofsen, så vi ble sittende å vente. Vi har ett lite fjell rett bak huset som det tar ca 20 min å gå over. Veldig fin tur. Men med en liten bofs så tar ting tid, så vi ble sittende å vente på henne leeenge. Diskuterte litt tomter med pappa. VI snakket om å kjøpe ut søsknene hans, altså mine onkler og tanter. Vi har ett stort område nedenfor der vi bor. Å det er verdens fineste tomter. De ligger ved sjøen, man har utsikt og det er utrolig idyllisk der. Problemet her i byen nå er at det begynner å bli mangel på tomter. Alt begynner å bli tatt.. Om vi hadde kjøpt ut onklene og tantene mine hadde vi hatt mellom 5-8 tomter, alt an på hvor store de skulle vært. Men det er dyrt. Pga beliggenhet og mangel på tomter, så kan vi LETT få en halv mill for en tomt. ¨ Vi kunne jo også tenkt oss to tomter å bygge på. Men vi er usikker på om vi vil bo MIDT I TJUKKESTE slekta. Nær slekt på alle sider.. Hmmm, vet ikke helt om om det er så fristende... :-? Bestevenninna mi har ENDELIG fått seg internet også, så vi ble sittende HELE kvelden i går å snakke på MSN. DET var kos det.. :D Nei, NÅÅÅ er klokka ett her og jeg sitter FREMDELES i morgenkåpe og slapper av. Lørdag = sløvedag.. Men jeg har sagt til sambo vi skal begynne å rydde boden i dag.. Å hherrejemini, DET blir litt av en jobb det.. Håper alle har en fin dag og helg. Stor klem fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå