Skusla Skrevet 14. juli 2003 Forfatter #361 Del Skrevet 14. juli 2003 Hei hei... Jeg tror det Mie, at min mor kunne trengt å begynt med terapi. Nå sammenligner jeg ikke henne med moren din altså, ettersom jeg ikke vet noe om henne, men jeg ser det bare mer og mer. Luller seg inn i selvmedlidenhet, blir nesten som ett lite barn. Å det sjokkerer meg. Samtidig så forteller hun oss HELE TIDEN, og har ALLTID gjort det om hvor sterk hun er. Folk som virkelig er sterke, trenger ikke å påpeke det ved enhver anledning. Å hvertfall ikke når det faktum at hun IKKE er særlig sterk skinner gjennom så til de grader. Nei, huff nok om mamsen... :cry: Angeleyes og Mie: Dere får ha en KJEMPE fin ferie.. Hehe, hvordan SKAL dere klare dere uten KG så lenge?? Når jeg var i syden MÅTTE jeg innom internetcafeer for å sjekke litt hva som skjedde her. Det kalles avhengighet det.. I dag har det vært en lang dag. Jeg sov ikke i det hele tatt i natt. Lå bare å halvdøste og trodde jeg sov, men gjorde ikke det. Ene pusen min begynte å mjaue utenfor klokka kvart over seks, så da sto jeg likegodt opp. Heldigvis var avisen kommet, så jeg satt med ned med den sedvanlige kaffen og avisen min.. :D Vanedyr?? Neeeeh,.. :oops: Fikk vaska en del klær og vasket gulvene i leiligheten. Så bar det avsted til legen. Jeg ringte dit forrige uke og spurte når han kom tilbake fra ferie. Mandag, sa sekretæren. Men da hadde han helt fullt så jeg måtte ringe i dag og evt få øyeblikkelig hjelp time. Ellers måtte jeg vente til 1. august. Det ordnet seg det. Men jeg rakk ikke fortelle alt. Heldigvis hadde jeg skrevet en lang liste om alt jeg lurte på. Bla dette med mensen og graviditet. Igjen. Listen gav jeg til han, og han skulle se på den til neste time som jeg fikk 1. august. Så da gjenstår det å se hva han sier da. Vi diskuterte medisinering igjen, å nå tok han meg av alle medisinene bortsett fra Cipramilen.. Etter å ha fundert frem og tilbake, tatt masse prøver osv osv. og etter mine egne erfaringer + en stor toleranse grense mot den medisinen jeg har gått på ( man må ta mer og mer for å få virkning når man går på tabletter lenge dessverre, og det er ikke noe morsomt. ) så bestemte vi oss for å prøve Oxycontin depot . + fast på panodil 1gram. tre ganger daglig. Så det blir spennende å se hvordan det virker inn. Men jeg ble litt deprimert av å bli satt på ENDA sterkere doser. Oxycontin har morfin i seg.. Nå reiser jeg til RIkshospitalet om tre uker, å da får jeg høre med de også, hva vi skal gjøre, om de har noe forslag eller lignende. Når jeg kom hjem la jeg meg på altanen. Det er ett under hvordan jeg klarte å ligge der .. Det var stekeovn der ute. Å som å ligge i en gryte... Men jeg SOVNA jeg.. :o Trøtt som jeg var. Så der lå jeg, svetta som bare juling og sov som en stein.. Våkna av ett dypt SNORK.. :oops: Det hørtes nok over til de andre på altanene ettersom de ligger bare noen meter fra våres... Snekkeren kom i dag og fikset siste rest.. Har ventet på det i mange uker nå så det var deilig. Så skulle elektrikeren komme, å vi hadde flaks så han kom på dagen. Sambo kjenner han da, så.. Jeg var strålende glad. Endelig.. Henge opp lysekrona mi, skiftet ut to ledninger og fått dimmer på ene stua. MEEEEN, da han kommer har han klart å GLEMME utstyret sitt, så vi må vente til Mandag.. :evil: Men men,vi skal ikke være hjemme heller vi da.. I morgen reiser vi til landstedet vårt noen timer utenfor her.. Det skal bli så deilig. Gleder meg masse. Skal være der til Onsdag. Bade, sole oss og ta livet med ro sammens med pappa og de. Man føler seg som ett nytt menneske bare ved å være der ett par timer. Det er helt sykt hvilken effekt det stedet har på meg.. Jeg kjenner roen langt inni meg, å jeg slapper fullstendig av... Så jeg trenger å dra opp dit av og til. Kommer hjem Onsdagskveld, å da er det bare å pakke snippesekken igjen, for å sette kursen mot Trondheim dagen etter. Heldigvis reiser vi ikke før ut på ettermiddagen, så jeg får litt tid her hjemme først. Mye og tenke på før vi reiser.. Venninna mi skal se etter kattene. Hun kommer hjem fra ferie på torsdag så jeg syntes det var kjempe snilt av henne å se etter "barna" mine... Jeg dusja de forresten i dag. Det gikk kjempe fint. Ja, jeg måtte holde de fast litt, men jeg trengte bare bruke ene hånden. Å når jeg brukte shampo på de holdt jeg de ikke i det hele tatt. Men de var ett komisk syn etterpå.. Uttrykket "drukna katte" fikk en ny mening.. Dessuten var de litt fornærmet på meg en liten stund.. Men det gav seg fort.. Kan ikke være sint på mamman sin lenge må vite.. Nå er jeg så trøtt her at øynene siger igjen snart. På tide å legge seg. Skal ta to sovetabeletter så jeg er SIKRA å sove godt i natt... Da blir det kanskje ikke så veldig mye mer KG på meg før evt søndagen.. Jeg skal legge ut bilde av vofsen min så dere får se den. Jeg regner med det blir tatt masse bilder av den innen søndag ja... Ha det flott alle sammen da, så håper jeg alle har det bra. Stor klem til alle gode KG'ere fra meg. Jeg setter sånn pris på dere at.... Takk for at dere er til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 15. juli 2003 #362 Del Skrevet 15. juli 2003 Er sååå missunnelig på alle som har et landsted å dra til. Ønsker meg et stort sted hvor vi kan være sammen med familien å bare slappe av.. heldig du som har det :D :fy: du vet vel at det e rfarlig å sove i solen, pass deg ønsker deg en fantastisk dag videre. Kos deg i varmen (jeg skal på jobb :cry: ) Stor klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. juli 2003 #363 Del Skrevet 16. juli 2003 HEEEEEI!!! Nå er det snart en uke siden jeg har vært innom nettet og dagboka di igjen...Det er skammelig, men sant... Jeg skrev en kort, kort mail til deg nå - før jeg leste at du er bortreist! Håper dere har hatt det fint på landstedet deres - deilig å komme seg bort litt, ikke sant? Her går det i oppussing og hus om dagen, og jeg er knapt hjemme. Kun for å sove - ellers foregår det meste i huset og på jobben...Glad jeg har jobben, altså, men akkurat nå kunne jeg tenke meg å ha litt fri, ja... Tar du en titt innom dagboka mi, kan du lese hvordan den første dagen med oppussing har vært - ikke særlig positiv, dessverre... Nå må jeg gå og legge meg, skal jo snart opp igjen, jeg... GOOOOOD TUR til Trondheim og lykke til med det nye familiemedlemmet! SEND MASSER AV BILDER DA! Du, Skusla - jeg syns det er så kjempedumt at vi ikke får hatt no' særlig kontakt nå for tiden. Håper det bedrer seg snart...Skulle så gjerne snakka med deg igjen - samtalene våre er noe jeg ser fram til! HA EI FIN HELG, vennen min - kos dere masse! Nattaklem fra Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #364 Del Skrevet 17. juli 2003 Hei hei alle sammen Takk for koselige hilsner Arwen og Kverula.. :D Sendte deg en mail Kverula, å så sender jeg deg en SMS senere i dag. Ja, landstedet vårt ja... Det er den mest idylliske plass på jord. Man kjører først i ti min på en gammel grusvei.. Der ligger små hus og gårder innimellom, men langt fra tett. Etter ti min kommer man til en liten bakke, når vi er nede i den ser man ett stooort jorde. Å bakerst der ligger huset. Det er et gammelt hvitt stort gårdshus, sånn man ser på film. For å kjøre inn til huset, tar man av og kjører langs jordet på en liten kjerrevei. En liten sving og man er inne på tunet. På ene siden står bærbuskene tett i tett, man ser ut over jordet og sjøen. Der står også ett lite stabbur, rødt selvfølgelig. Foran deg på veien er løa. Den er stor og gammel.. På høyre siden av veien er huset. Der må man gå opp en trapp for å komme til hoveddøren. Veien langs huset er grus. Huset er to etasjer, og soverommet som vender ut mot veien har egen liten altan. På siden av huset er laget en veranda. Der kan man sitte og få skygge når det blir for varmt. På grunn av ett enormt stort tre, er altanen i skygge de varmeste timene på døgnet. Ett par hundre meter fra hytta, på østsiden, går elven. Den renner forbi helt fra øverst på fjellet og ned til stranden som ligger 300 meter i sør. Bak huset ligger høye, vakre fjell som man kan gå tur på. Går man en halvtimes tid oppover kommer man til en gammel seter som kan overnattes på. Bak huset har vi også ett gammelt sagbruk. Det er sikkert 70 år gammelt, om ikke mer og brukes titt og ofte. Det er ikke så lett og forklare hvordan der ser ut, man må bare innbille seg det. Det er en perle. Å det er som tatt ut av en film så vakkert er det der oppe. Jeg elsker det stedet der. Om man tar seg en spasertur i ca tjue min kommer man til bygdas eneste landhandler. EN bitteliten butikk, som blir drevet som den alltid har gjort. Kjempe sjarmerende... :D Vi har hatt det supert der... Det var skikkelig varmt, men utpå dagen begge dagene begynte det å blåse litt, så det gikk an å ligge å sole seg uten å kovne vekk. Dessuten sprang vi alle ned til sjøen og hoppet uti fra svaberga der.. Nå står trondheim for tur i dag... Sambo er å leverer fra seg bilen nå. Var jo bare kassettspiller i den når vi fikk den. Dette er fordi den var nyimportert fra Tyskland. Å der nede har man så masse radiokanaler man knapt trenger cd spiller. Alle nyimporterte BMW'ene og de andre tyske bilene vi så på, hadde også kassettspiller. Ganske snålt. Men nå skifter de hvertfall, så vi kan høre musikk på vei oppover. Jeg skal sta å fikse neglene mine kvart på to. Har knekt begge pekefingerneglene mine, så de henger og slenger, å gir meg ganske så store problemer å skrive her... Jåle, tenker dere kanskje. Men til mitt forsvar; Jeg har hatt påstøpte negler nå i mange mange mnd'er og jeg syntes det er pent. Dessuten, må jeg benytte meg nå for når jeg begynner å jobbe som sykepleier får jeg ikke ha lange negler... :D Dessuten, de er nydelig å klø seg med. I morra blir det IKEA på oss.. Jeg gleder meg. Ikea er GENIALT. Skal se hva jeg finner. Man trenger alltids noe der. Lørdag morgen ja. Da suser vi oppover i ti tiden, for å hente vofsen. Jeg gleder meg sånn jeg sitter bare å hopper.. Skal legge ut bilder av den! :D Nei, nå er det på tide å hive seg rundt her.. Masse som bør gjøres før vi drar. Jeg håper alle har det like supert som jeg har det akkurat nå. Stor klem fra Skusla :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #365 Del Skrevet 17. juli 2003 Hei hei alle sammen Takk for koselige hilsner Arwen og Kverula.. :D Sendte deg en mail Kverula, å så sender jeg deg en SMS senere i dag. Ja, landstedet vårt ja... Det er den mest idylliske plass på jord. Man kjører først i ti min på en gammel grusvei.. Der ligger små hus og gårder innimellom, men langt fra tett. Etter ti min kommer man til en liten bakke, når vi er nede i den ser man ett stooort jorde. Å bakerst der ligger huset. Det er et gammelt hvitt stort gårdshus, sånn man ser på film. For å kjøre inn til huset, tar man av og kjører langs jordet på en liten kjerrevei. En liten sving og man er inne på tunet. På ene siden står bærbuskene tett i tett, man ser ut over jordet og sjøen. Der står også ett lite stabbur, rødt selvfølgelig. Foran deg på veien er løa. Den er stor og gammel.. På høyre siden av veien er huset. Der må man gå opp en trapp for å komme til hoveddøren. Veien langs huset er grus. Huset er to etasjer, og soverommet som vender ut mot veien har egen liten altan. På siden av huset er laget en veranda. Der kan man sitte og få skygge når det blir for varmt. På grunn av ett enormt stort tre, er altanen i skygge de varmeste timene på døgnet. Ett par hundre meter fra hytta, på østsiden, går elven. Den renner forbi helt fra øverst på fjellet og ned til stranden som ligger 300 meter i sør. Bak huset ligger høye, vakre fjell som man kan gå tur på. Går man en halvtimes tid oppover kommer man til en gammel seter som kan overnattes på. Bak huset har vi også ett gammelt sagbruk. Det er sikkert 70 år gammelt, om ikke mer og brukes titt og ofte. Det er ikke så lett og forklare hvordan der ser ut, man må bare innbille seg det. Det er en perle. Å det er som tatt ut av en film så vakkert er det der oppe. Jeg elsker det stedet der. Om man tar seg en spasertur i ca tjue min kommer man til bygdas eneste landhandler. EN bitteliten butikk, som blir drevet som den alltid har gjort. Kjempe sjarmerende... :D Vi har hatt det supert der... Det var skikkelig varmt, men utpå dagen begge dagene begynte det å blåse litt, så det gikk an å ligge å sole seg uten å kovne vekk. Dessuten sprang vi alle ned til sjøen og hoppet uti fra svaberga der.. Nå står trondheim for tur i dag... Sambo er å leverer fra seg bilen nå. Var jo bare kassettspiller i den når vi fikk den. Dette er fordi den var nyimportert fra Tyskland. Å der nede har man så masse radiokanaler man knapt trenger cd spiller. Alle nyimporterte BMW'ene og de andre tyske bilene vi så på, hadde også kassettspiller. Ganske snålt. Men nå skifter de hvertfall, så vi kan høre musikk på vei oppover. Jeg skal sta å fikse neglene mine kvart på to. Har knekt begge pekefingerneglene mine, så de henger og slenger, å gir meg ganske så store problemer å skrive her... Jåle, tenker dere kanskje. Men til mitt forsvar; Jeg har hatt påstøpte negler nå i mange mange mnd'er og jeg syntes det er pent. Dessuten, må jeg benytte meg nå for når jeg begynner å jobbe som sykepleier får jeg ikke ha lange negler... :D Dessuten, de er nydelig å klø seg med. I morra blir det IKEA på oss.. Jeg gleder meg. Ikea er GENIALT. Skal se hva jeg finner. Man trenger alltids noe der. Lørdag morgen ja. Da suser vi oppover i ti tiden, for å hente vofsen. Jeg gleder meg sånn jeg sitter bare å hopper.. Skal legge ut bilder av den! :D Nei, nå er det på tide å hive seg rundt her.. Masse som bør gjøres før vi drar. Jeg håper alle har det like supert som jeg har det akkurat nå. Stor klem fra Skusla :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 17. juli 2003 #366 Del Skrevet 17. juli 2003 *tenker misunnelig på landstedet ditt* kanskje noe å ønske seg til jul neste år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 24. juli 2003 Forfatter #367 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei hei En lang uke har passert siden jeg skrev sist, og mye har skjedd. Vi reiste som skrevet før til Trondheim Torsdagsettermiddagen. Vi ankom Britannia i ni tiden. Fikk tildelt DET flotte rommet. Stort og fint. Eneste problemet var at det føltes ut som en badstu der... Solen hadde skint RETT inn på rommet hele dagen, det hjalp IKKE å lufte ettersom det ikke var ett vindpust ute, og vi trodde vi skulle krepere. I tillegg virket hverken TV eller airkondition. Så vi byttet rom. Kom opp i øverste etasje, fikk boblebad og it was all good. Rommet var ikke like fint, men der var ikke så ubeskrivelig varmt hvertfall. Likevel sov vi knapt hele natten pga varmen., Dagen etter fikk vi tak i en kjærkommen vifte. Vi var på IKEA og handlet, koste oss.. Voldsomt så mye man finner ut MAN KANSKJE trenger når man er der... Hva med en epledeler, en deigelter og en sitronpresse?? Opp i kurva, godt og ha.. Kjøpte nytt trekk til sofaen, og en ny overmadrass... Deilig! Lørdag suste vi avgårde for å hente vofsen. Vi kom dit i ett tiden, fikk hilse på alle andre hundene hun hadde, inklusiv mamman og pappan til bofsen vår. Skrev under kontrakt og diverse, og fikk endelig satt avgårde med vårt nyeste familiemedlem. Turen gikk over all forventning. Aicka sov store deler av turen, vi stoppet bare tre ganger for hennes del ( fler for vår del .. sånn er det når jeg er den stolte eier av en blære på strørrelse med en liten valnøtt. ) Første natta gikk også supert. Kattene var veldig skeptisk, hveste litt til henne og skøt rygg, men lot henne være i fred. Jeg var ute med henne bare to ganger i løpet av natten.. I natt har hun faktisk sovet hele natten, så vi har ikke trengt å gå ut en eneste gang.. Å lykkelig var vi. Det er kjempe travelt med en liten hyper bofs, men utrolig morsomt også. Hun er så utrolig nydelig at... Det går kjempe bra med kattene også. Guttepusen min er den som tar det best. Han er fremdeles litt skeptisk, lusker litt rundt henne og ligger og observerer, men de leker sammen. Han er med oss ut på tur, følger etter oss.. Da ligger han i gresset og gjemmer seg, før han spretter fram. Aicka syntes dette er ustryrtelig morsomt, og de leker. Det ender som regel med at hun får seg en smell over snuten av han, men han bruker bare poten og ikke klørne. Den andre pusen min er mer skeptisk. Hun holder seg så langt unna som hun kan. Hun er mye ute, og når hun er inne ligger hun i sengen og sover. Hun nærmer seg ikke Aicka og skyter rygg når hun ser henne. Dette visste jeg kom til å skje, ettersom hun er en meget sær og bestemt pusefrøken. Det går seg nok til snart. I dag har jeg bestilt USA tur også.. Jeg har brukt de siste dagene til å ringe rundt på diverse reisebyrå, sjekke på internet ol. å bestilte den beste ruten for oss i dag. Jeg satt her med tårer i øynene og kjente en enorm klump i magen etter jeg hadde bekreftet bestillingen og jeg vet billettene er VÅRE. Jeg får endelig se BROREN MIN IGJEN. Tenk det. Etter tre lange, nesten ulidelige år så får jeg endelig kommet meg dit for å treffe han og alle de andre. Jeg hadde meg en lang prat med mitt tantebarn i går også, om barbiedukker og Bob the builder ( Byggmester Bob). Snakka også lenge med min svigerinne.. Forholdet til meg og min bror er veldig spesielt. Etter mamma og pappa skilte seg når jeg var en 6-7 år, hadde vi noen gode år på tross av alt, inntil pappa traff sin nåværende samboer. Da var jeg ca 8 og broren min 12. Stemoren min taklet ikke at pappa hadde hatt en fortid før henne, hun mislikte oss to sterkt. Pappa hadde opp til det punktet vært verdens beste pappa. Dere aner ikke, han gjorde alt for oss og fant ALLTID på masse morsomt. Min far er fantastisk når det gjelder unger. Alle barn elsker han, pga hans barnetekke, sin fantasi og humør , og ikke minst hans måte å være på. Dessverre for oss, visste ikke min far hvordan han skulle takle denne situasjonen. Han forgudet oss, men samtidig var han nok fryktelig forelsket og betatt av stemoren min. Hun var alt min mor IKKE var på godt og vondt. Dermed la han seg flat for henne, og dermed endte det opp med at vi måtte lide for det. Hun behandlet oss fryktelig stygt de neste årene. Vi fikk knapt møte pappa, enda han bodde bare 400 meter fra der vi bodde med mamma. Hun prøvde å holde han unna oss, planla fjellturer og overnattingsturer når vi skulle være der. Pappa gikk utrolig nok med på dette uten å blunke. Når vi først VAR hos de, ble vi behandlet som hushjelper. Ingenting var godt nok, hun kjeftet og smelte for den minste ting, og forlangte fryktelig mye av oss. Hun eglet opp til krangler med oss, for å se hvor langt hun kunne dra det før noen ( vi eller pappa) reagerte. Pappa reagerte som regel ikke, han var livredd og ville holde husfreden. På pur faenskap fikk vi feks aldri være ute LIKE LENGE som vennene våre. Om jeg skulle noe med vennene mine, kan du banne r*va di på at om de fikk være ute til ni, måtte jeg inn igjen klokka åtte. Å det er tungt for en tiåring. I årene framover bygde pappa seg opp en meget god stilling i ett rederi. Han var veldig mye borte, og bodde nesten i USA i lange perioder. Han tjente rått med penger, og stemoren min, som opprinnelig var en skikkelig rødstrømpe som syntes alt som hadde med luksus og penger var noe dritt utnyttet dette til det fulle. Pappa hadde sagt fra om at han ikke ville ha flere barn, ettersom han knapt klarte ta vare på egne. Men hun ble gravid ( å fikk lillebroren min som jeg forguder i dag.. ). Hun sluttet å jobbe og levde på han de neste ti årene. De var mye borte, bodde i usa i lange perioder, tok lange ferier, kjøpte feite biler og designer klær, nøt livet rett og slett . Jeg fikk være med til USA ett par ganger. Men nektet å bli med mer, ettersom pappa jobbet hele tiden når han var der borte, og hun behandlet meg ille. <Hun gikk fra meg i leilligheten vår. Midt på sommeren i 35 grader. Å jeg hadde ikke lov å bevege meg ute uten en voksen. Hun fant opp historier så jeg måtte være hjemme. Hun slo seg vrang når pappa og jeg hadde lagt planer om feks å gå å bade eller lignende. Slik at de planene ble skrinlagt osv osv. Om jeg reagerte på dette, svarte hun tilbake med å ydmyke meg på det groveste. Hun knekte selvtilliten min så til de grader jeg utviklet både spiseforstyrrelser og fra å være verdens mest utadvente sjarmør og underholder, ble jeg tilbaketrukket og nervøs. UANSETT, samtidig som alt dette skjedde så tok broren min på seg en slags forelder rolle. Han ble min store beskytter i en alder av 13-14. Dette varte mange år. Faktisk helt til han flyttet til USA for fire år siden. Han har vært den som har stått meg nærmest. Den som forsto hvordan jeg hadde det UTEN at jeg trengte si noe, han opplevde dey jo selv. Som beskyttet meg, som muntret meg opp og som kom på fotballkampene min far IKKE kom på. Det er derfor mitt forhold til broren min er så unikt. Det er ett samhold jeg ikke kan forklare. Vi kjenner hverandre så godt at vi VET når ting ikke er som de skal og som gleder seg for hverandre. Å både kona til broren min og sambo er fullstendig klar over at de aldri kan komme mellom oss, eller komme i nærheten av å ha det samholdet vi to har.. Å dette aksepterer de selvfølgelig. Mitt forhold til pappa og stemoren min er ok i dag. Etter jeg ble syk har de forandret seg veldig og blitt mye mer åpne og snille. Å jeg, jeg har endelig klart å tilgi de for alt vondt de har gjort mot meg, og lagt bak meg de utrolig mange hendelser som har skjedd opp gjennom årene. Jeg har funnet meg til rette med at jeg ikke husker store deler av barndommen min mellom alderen 8-15/16, og vet jeg har fortrengt mange ting som for min del bare kan ligge der. Jeg har innfunnet meg med de enkelt og greit, og bærer heller intet nag mot foreldrene mine. Det er derfor det at jeg ikke har sett broren min på tre år er så utrolig. Det er også derfor at jeg, nå når jeg endelig SKAL bortover blir litt sentimental og tullete.. Vi reiser den 15. september og blir i ti dager. Så nå er det nedtelling for fullt og dere kan gjerne hjelpe meg.. Jeg har ikke fortalt noe av dette til mamma enda, og jeg kommer heller ikke til å gjøre det. Det får vente en stund. Hun får først roe seg med hensyn til sin egen lyst til å reise dit, og innfinne seg med situasjoen før jeg evt. forteller henne noe. Men jeg vet det at det kommer til å bli tøft og fortelle det. Vel vel, håper dere gleder dere med meg og at alle har det kjempe fint. :D Nå er det på tide jeg tar meg en tur ut med lille Aicka ser jeg.. Hun hopper rundt her.. Om dere vil se henne så legger jeg ut ett bilde eller tre Her: http://f1.pg.photos.yahoo.com/bc/skusla/ls...las+andre+album Der er ett par bilder både på side 1 og 2.. :D Ha en flott dag alle sammen! Stoor klem fra Skusla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 24. juli 2003 #368 Del Skrevet 24. juli 2003 Nydelig bissevoff! I går fik vi vite at familien til min samboer skal få hund også, den skal hentes i begynnelsen av september, og er 11 dager gammel i dag, vi har sett bilde av den, og den er også kjempesøt.... babyhund det da, men den blir nok søt når den blir større også... Trur sambo fikk veldig lyst på hund, men han vet at vi har ikke råd enda. Kos deg med voffen. Og FLOTT at du får reise på tur til din bror!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. juli 2003 #369 Del Skrevet 24. juli 2003 Så søt vofs da :D . Jeg kjenner litt til rasen (har 2 i nærmeste omgangskrets/familie) og de er skikkelig fine. Tipper at du har nok å gjøre med å få vofsen renslig og bortskjemt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 25. juli 2003 #370 Del Skrevet 25. juli 2003 Heia lille vennen! Takk for kjempefin og morsom prat i går kveld/natt. Jeg har ikke ledd så mye på lenge Fikk helt vondt inni meg av det forrige innlegget ditt. Så mye du har måtte gå gjennom vennen :cry: Er så glad for at du har klart å legge ting bak deg, det står det respekt og modenhet av! Aicka er jo kjempenusselig!! SÅ SKJØNN!! Skjønner godt at du gleder deg til du skal besøke broren din. Selv om jeg ikke kjenner broren din eller noen ting er jeg kjempemisunnelig Det er veldig snilt av deg at du vil sende meg bilder på mail fra konserten du skal på...... *sukk* Så kanskje jeg får bittelitt følelsen av å være der vaffal Vil på Dave Matthews Band konsert jeg oooooooog hehe..... Jeg bør vel ikke klage....Du reiser den 15.september, og den 20.september reiser jeg til Kreta Så vi er på ferie samtidig vi da Jeg skal nok overleve at jeg ikke får gå på den konserten, men hvorfor kan de ikke komme til Norge også da!!!!! *syter og klager* Neida, jeg skal sooooooooole meg og baaaaaaade på Kreta, jeg, så *prøve å misunne* Du er ei flott jente, Skusla!!! :D :D Ha en strålende fin helg, og kos deg masse sammen med mannen og hunden og pusene!! By the way...Kanskje det skjer noe spennende i SKusla-huset i helgen?? Kjempekoz, Lillian P.S. Sender deg emailadressen min på PM i løpet av helgen, jeg :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #371 Del Skrevet 26. juli 2003 Hei på deg! Leit å lese alt du har måttet gjennomgå i oppveksten, men som Lillian skriver, så er det bra du har klart å legge det bak deg Så herlig valpen deres var! Moro når de er små og rampete..Blir litt valpesjuk her jeg sitter, men en dag blir det kanskje hund på meg også. Håper alt er bra med deg ellers lille venn! Klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 26. juli 2003 Forfatter #372 Del Skrevet 26. juli 2003 DERE er de herligste jentene på jord. :D Har ikke opplevd makan til godhet og snillhet... Tusen takk for utrolig koselige ord. Det varmer langt inni sjela. Jeg har akkurat svart på ett innlegg ei jente skrev om å ha lest morens dagbok. Ikke at jeg kan sammenligne meg med henne.. Ikke OVERHODET. For jeg var veldig ønsket og hadde det utrolig fint som liten jente. Men det er noe med det å kunne prate om ting.. Bestandig har alle irritert seg sånn over meg fordi jeg lukka meg inne.. Jeg har innsett at det går ikke. Jeg var veldig redd og skeptisk for å poste siste innlegget mitt, fordi jeg er så utrolig livredd for å virke sytete og patetisk. Hadde det vært for ett par år siden hadde jeg ALDRI gjort det. Men litt for lenge har jeg lata som om alt er rosenrødt og alt er i skjønneste orden.. Ikke før jeg fikk bearbeidet det, snakka om det, rast fra meg og vært til de grader opprørsk kom jeg OVER det. Ting har gått seg til i dag.. Som skrevt før, jeg bærer intet nag mot de, selv om jeg kanskje burde. Jeg var ute hos pappa den kvelden.. Vi satt i timevis og prata om alt mulig. Å av en eller annen grunn kom vi inn på hva de gjorde. Ikke at vi snakka lenge om det, bare litt.. Men, FOR FØRSTE GANG INNRØMTE pappa at de hadde gjort noe galt. Han INNRØMMA at vi ble behandlet ille, og at stemoren min var ett rasshøl. Vi har hatt diskusjonen MANGE MANGE ganger før, og han har ALDRI innrømma det. Dels fordi han VET vi har rett, dels fordi han ikke orker å ta det opp. Jeg vet det er vondt for han også. Han vet så inderlig godt at han har gjort en urett mot oss som han aldri kan gå tilbake på, aldri kan rette opp.. Men han retter det opp nå... Jeg begynner å se glimt av min gamle pappa. Den pappan som jeg ikke har sett snurten av på nesten tjue år. Å det, mine venner er en sann glede. Tro meg! :D Fy flate så gøy vi hadde det på chatten på Torsdagsnatta Lillian... Jeg har ikke flira så mye på veldig veldig lenge.. Begynner å fnise bare ved tanken.. Å det var særlig du som gjorde det så hyggelig der. Den historia di bla made my day. Jeg forstår du ble sjokka og alt det, men fy søren så komisk... Du er bare prima min venn! Det ser ut som om jeg får komme meg til konsultasjon ved Emory når jeg er der borte i USA også. Emory er ett av verdens beste universitetssykehus. De er landets (USA's altså) beste innen gynekologi og diverse medisinske ting. Å få komme dit er en stor ære. Det er SVINDYRT. 500 dollar for en konsultasjon, men det er verd det. Pappa lider av tinitus, øresus. Noe som er en grusom lidelse. Å leve med en enormt høy pipelyd i ørene dag ut og dag inn må være nok til at folk blir gal mener jeg.. Han var der. Han betalte 70.000 kroner for behandling, og fikk den. De aller fleste som er utdannet innen medisin her til lands har INGEN PEILING på lidelsen. Behandlingsopplegga demmes er helt på trynet. Nå får han hjelp. Å han er bedre.. Mye bedre. Så jeg håper jeg får komme til jeg også... Å heldigvis blir det ikke på langt nær så dyrt for meg.. Så jeg får se... Dave Matthews band ja Lillian... Åååå jeg HÅPER DET GÅR I ORDEN. Når vi skal bortover skal broren og kona hans TRE dager til Jamaica. De har enda ikke vært på bryllupsreise og jeg har sagt de bare kan dra. Så kan jeg tilbringe etterlengta tid med mine to tantebarn. Det er en LITEN mulighet for at de reiser AKKURAT da konserten er, men jeg vet ikke enda. Det var fremdeles mange billetter igjen, så det er ingen hast... Men jeg håper.. :D Det er så SINNSYK bra musikk jeg får frysninger! I dag skal SKUSLA UUUUUUUUUT. Ut for første gang UTEN type også for den saks skyld- Ettersom vi har nesten bare felles venner, så blir det som oftest til at vi går ut sammen, men nå må sambo være hjemme å passe bofsen. Jeg gleder meg. Det er skikkelig lenge siden jeg var ute på byen nå.. Jentetur på byen er moro. Selvfølgelig fikk meg melding i sted av han jeg holdt på med FØR jeg traff sambo. Skrev om han her for noen mnd'er siden.. Han sier han aldri skulle gitt slipp på meg og sånn.. Vel jeg har ikke hørt fra han på LENGE, og ut av det blå, SELVFØLGELIG i dag, får jeg melding. Jeg vil ikke treffe han.. Han er så utrolig fin.. Da blir det litt flørting, det vet jeg Ikke at jeg kommer til å gjøre noe, aldri i livet. Men vi flørter ALLTID når vi treffes.. Å da begynner han å tyte om ting som gjør meg MEGET ukomfortabel,. Men men, vi får se hvordan det går. Forhåpentligvis havner vi ikke på samme utested. :-? Nei, nå skal jeg gå å spise litt lunch her.. Håper alle har en flott helg. Å tusen takk for koselige hilsener Lea, Fredagsbarn, Lillian og Angeleyes! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 27. juli 2003 Forfatter #373 Del Skrevet 27. juli 2003 Hvorfor går søndager så fort egentlig???? Syntes det er HELT unødvendig! Dagen er liksom over før du får sukk for deg, å dette skjer HVER Søndag... Liker det ikke. Jeg var uuuute i går.. Det var koselig. Godt å komme ut ja... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 27. juli 2003 #374 Del Skrevet 27. juli 2003 Hei og hopp. Stikker bare innom for å takke for rose. Det var en utrolig huggelig overaskelse. :D you made my day :kysse: Stoor klem (...og husk at nå er det bare fem dager og så er det helg igjen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 27. juli 2003 #375 Del Skrevet 27. juli 2003 Vil nå bare stikke inn hodet og rope HEIA AALESUND jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 27. juli 2003 Forfatter #376 Del Skrevet 27. juli 2003 Jaaaaaaa, HEIA ÅLESUUUUUUND!!!¨ Var ikke dette morsomt Fredagsbarn??? Haha, kooooste meg at vi vant over Tromsø og de endelig ligger på siste plass igjen. Å han helsikes Kovac ble utvist. Makan til spiller skal man lete lenge etter. Han spiller så stygt den lange fyrstikken der, jeg blir sur av å se på han! Har hatt en fin dag i dag jeg.. Sov litt lenge i dag! Hadde pappa og de på kaffe. Laga eplekake og serverte is og kaffe til. De har ikke vært her siden vi flyttet inn å de syntes vi hadde fått det kjempe fint. Stemora mi begynte til og med å spørre om diverse interiør tips.. Da ble jeg litt kry... :oops: Så kom søskenbarnet til sambo og kjæresten hans, å vi ble sittende å se på Rosenborg kampen. Så vi har hatt masse besøk i dag og hatt det hyggelig. Lille Aicka har vært eksemplarisk også. Sovet det meste av dagen! Vi har heller ikke hatt ett eneste uhell inne i dag, og hun har vært kjempe flink å holdt seg til vi kom ut... Hadde bestilt tre par sengesett på nettet som kom i går også.. Vi vasket de, og tørka de i tørketrommelen, før jeg la de på i dag.. Er det noe som er bedre enn å legge seg når man har nytt sengetøy??? Hehe, jeg skriver det HVER gang jeg legger på nytt, men det er DEILIIIIIIG.... :D Jeg har litt dårlig samvittighet for jeg ikke har vært innom dagbøkene deres, så jeg tenkte jeg skulle ta meg en tur nå.. Rekker sikkert ikke alle i dag da, men da tar jeg de i morgen. På tide! Skamme seg, Skusla som er så sløv å besøke vennene sine! :oops: Søndager er deilig. Selv om de går fort! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 27. juli 2003 #377 Del Skrevet 27. juli 2003 Hei vennen. Takk for koselig dagbokhilsen. Gjør ikke noe at du ikke har maila altså. Dessuten så snakka vi jo på chatten for noen dager siden. Jeg også må le enda av mye av det som ble sagt den natta. Er det muuulig?!?! Akkurat der og da var jeg glad jeg var alene, for jeg lo høyt her jeg satt. Håper det blir chattings snart om ikke så lenge. Maling har vi ikke bestemt oss for, nei. Kanskje vi tar oss en tur i en malebutikk i morgen og ser litt på farger. Selvfølgelig skal du få vite, men vi er litt treige, så det blir sikkert ikke med det ALLER første. Dessuten reiser vi jo bort en liten tur snart, så da blir ingenting gjort. Ha det fint så lenge, vi snakkes snart. Hilsen Midfi....øhm...Middis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2003 #378 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei på du! Tuuusen takk for hilsenen i dagboka! Du skal vite at det virkelig settes pris på! Høres ut som du har hatt noen fine dager, og at det går bra med det nye familiemedlemmet? Så FLOTT at du kanskje får kommet deg til den klinikken i USA! Kanskje de kan hjelpe deg videre. Håper virkelig det. Tenker mye på deg om det å ha et sånt smertehelvete som du har, og du er ganske så inspirerende nettopp fordi du klarer å holde motet oppe og stå på tiltross for alt du har og er gjennom. Jeg hadde trengt å lære litt av deg. Jeg og har den følelsen som deg, er livredd for å klage og syte. Når jeg gikk på den psykomotoriske behandlinga spurte hun meg alltid om jeg hvordan jeg hadde det. Hver gang sa jeg at jeg hadde det bra, men etter å ha fått halt og dratt ut av meg ting og tang, så hadde jeg det jo egentlig ikke så bra. Tilslutt fikk jeg bare beskjed om å heller prøve si med en gang at "nei, i dag har jeg det ikke så bra".. Men jeg klarte det aldri. Mye bedre å si at "alt er så bra så", selv om det ikke er det.. Men men! God natt og sov godt i nytt sengetøy da! :D Stoor klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 28. juli 2003 #379 Del Skrevet 28. juli 2003 Takk for koselig prat før i dag. :D *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 29. juli 2003 #380 Del Skrevet 29. juli 2003 Skal bare si natta, jeg, vennen!! Jeg VET jeg er håpløs på å skrive i andres dagbøker, beklager det så masse....... Men jeg er iallfall for tiden flink til å svare fort på mail DU ER HERLIG!!! Kjempekoz, Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå