Gå til innhold

Skusla's dagbok...

Skusla

Anbefalte innlegg

Hei, så koselig at du er tilbake! :blomst: Og gratulerer med graviditeten!

Jeg var vel ikke blandt dem som sto deg nærmest her inne, men fulgte deg i tiden før bryllupet og sånn. Dagboka di kom opp på 'mine innlegg', så en eller annen gang har jeg skrevet her inne ;)

Velkommen tilbake! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen tilbake Skusla :blomst:

Jeg og Kverula ha rjo etterlyst deg mange ganger, og det er jo så hyggelig at du er tilbake på KG.

Gratulerer masse med spiren i magen :grine2:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

Takk for koselig hilsen Jolie. Ble såå glad da jeg så noen hadde vært her, å selv om vi kanskje ikke sto hverandre så nær kan jo det forandres vettu... :)

Alltid koselig og prate med nye mennesker...

I dag har jeg vært på St.Olavs for en time på smerteklinikken. Det gikk jo bra det. De har her, som på Rikshospitalet, ett tverrfaglig team som du må møte. Dette innebærer at du må ha time med både lege, psykolog og fysioterapaut. Var her for to uker siden å møtte alle tre, i dag hadde jeg en time med lege hvor psykologen også var til stede. Ble bare mye prat om hva vi skal gjøre framover med tanke på smerteproblematikken og svangerskapet.

Det eneste som var litt irriterende var at psykologen er meeeeeget nyutdannet, følger ALT by the book og er VELDIG "psykolog". Det ble nesten litt komisk hele greia for jeg følte meg som i en dårlig amerikansk film... :ler:

Uansett så får vi se hva de finner på framover, selv om de vel har konkludert med at det ikke er noe å gjøre med smertene mine så vil de gjerne hjelpe meg. Kanskje hjelpe meg med å takle de daglige gjøremål og prøvelser bedre? Ikke vet jeg....

Det eneste jeg vet er at det ikke blir enkelt med disse smertene og en baby. På den annen side får jeg fokuset litt bort fra meg selv om smertene da en baby trenger konstant oppmerksomhet selvklart.

Åååh, jeg gleder meg så utrolig masse til den store begivenheten.

Gleder meg til å få vite kjønnet, til å begynne og handle inn ting og tang, selv om jeg har venninner som har sagt jeg kan få diverse med de som vippestoler, klær,seng,vogn, dyner og masse masse anna. Men jeg har litt lyst å kjøpe en del nytt også... NOK å bruke penger på da gitt, for jeg vet mine foreldre ikke har noe særlig fra da vi var små, men vogn og seng har jeg allerede funnet på Baby Comfort ( en butikk i Ålesund) og har fått beskjed fra mamma og svigers at de vil kjøpe noe til oss, så da får vi se. Ble hvertfall veldig glad for tilbudet om å få arve en del.

Både mannen min og jeg blir selvklart utrolig glad uansett hvilket kjønn det er, men han fortalte meg at MÅTTE han velge noe han ønsket seg var det en jente. Å gjett om det kommer til å bli ei pappa-jente i så fall... :ler:

Han kommer til å skjemme bort dette barnet så til de grader... ;)

Skal begynne å pusse opp badet snarlig også..

Vi flyttet som sagt inn i huset i fjor i August. Kjøpte ett hus som ble bygget i 89 men som både er påbygget og delvis pusset opp siden. Uansett så vil man alltid sette sitt eget preg på ett hjem, men vi har nå bodd her over ett år og ikke gjort så veeeldig mye. Vi har mye gang, myyyyyye gang- og denne var en lekker knall orange farge- så se for deg en laaang T formet gang med trapp i ene enden i dene fargen. Grusomt. SÅ maling av denne og yttergangen var det første vi gjorde.I peisestuen nede var det delt tapet på midten- slik at halve veggen var gammelrosa med fargerike blomster, nederste delen var gammelrosa med fargerike striper og en diiger furulist på midten.Fryktelig. Dessuten var det vegg til vegg tepper som vi rev bort. Nå har Skusla-mannen "gutterommet" sitt der nede med svær kinoprosjektor,x-boks,dvd, pc og anlegg. Greit når kompiser kommer innom... :) Vi har også en utleieleilighet som vi prioriterte oppussing på, slik at vi pga enkel oppussing fikk over 1000 kr mer i mnd i leieinntekter, som er greit når man skal betjene ett lån.

Nå skal vi male trappen og pusse opp badet. Vi skal faktisk FLYTTE badet... Stort prosjekt, men vi skal bruke ett av soverommene til bad, slik at jeg får ett stort bad som jeg alltid har drømt om. Det vi gjør nå er at vi diskuterer fram og tilbake tegningene men det ser ikke ut til at vi eller hun som tegner badet blir enige. :forvirret:

Der badet er i dag skal jeg lage walk in closet. Foreldene til bestevenninna mi driver ett byggsenter, slik at vi får en god del rabatter på baderomsinnredning og matreal til walk-in closet + at de tegner det for oss gratis.

Jeg vil gjerne ha badet ferdig i goood tid før fødselen. I tillegg må vi også begynne å tenke på barnerom. Vi har ett soverom nært våres soverom hvor HUNDEN sover i dag ( hehe, vi har for mange rom.. :ler: )

Dette brukte de forrige eierne som barnerom til deres lille datter så der gjenstår bare å få ut litt ting som er stuet inn der, male, få noen persienner og gardiner og få inn møbler, så dette tenker jeg går relativt kjapt.....

Nei, det er en del som står igjen, men jeg håper det blir bra til slutt...¨

Nå sitter jeg å slapper av på hotellrommet etter en liten shoppingrunde i trondheim by. Har spist en lett lunch ( litt sent da men) og har planer om å gå ut og spise med Skuslamannen senere i kveld. Må kose seg når man først er vekke. Kan faktisk ikke huske sist vi var ute og spiste middag på resturant- sikkert snart ett år siden :overrasket:

Jeg må bare si jeg er kjempe glad for å være tilbake på KG, så nå skal jeg titte litt rundt på forumet tenkte jeg..

Ha en kjempe fin dag alle sammen..

Stooor klem

Skusla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeei Monja-vennen.. :-D :-D

Så UTROLIG koselig at du stakk innom....

Ja jeg så dere har gjort det, å jeg må baare beklage at jeg forsvant som dugg for solen så lenge. :(

Det er uansett SÅ koselig å se at dere fortsatt er her, å ikke minst å lese om hvordan det går med dere.... :)

Jeg skal IKKE forsvinne igjen hvertfall, for jeg har SAVNET DERE!!!! :klem:

Vi hadde det utroolig morsomt, å jeg håper vi kan få det igjen da vettu... :)

Håper alt er bra med deg Monja...

Stor klem til deg :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuuuusen takk for besøket og gratulasjoner jenter.. Nå ble jeg glad!!!! :)

Nettopp kommet hjem fra resturanten i kjelleren på hotellet og er mett og god. Spiste oksestek med mandelpoteter,grønnsaker og rødvinssaus. Hadde husets sjokoladekake til dessert og det var utrolig nam. Så nå ruller jeg til sengs. Skal opp tidlig i morgen for å fly tilbake til gode gamle Åleby.¨

Det første jeg skal gjøre er å hente "barnet" mitt- dvs min elskede vofse som da altså har vært på HØSTFERIE en uke på Bjorli.. Det er jammen noen som har det.... :roll:

Hun er i den værste røyteperioden, så da ett vennepar ringte og lurte på om de kunne ta med seg vofsen på hytta var det ikke akkurat nei i min munn... :ler:

Det har vært uvanlig lite hår i heimen denne uken og uvanlig stille, men jeg gleder meg til å få henne tilbake likevel.. :hjerte:

Idag er det crime-night på Discovery, så jeg skal nå legge meg godt til rette for å se skumle forbrytelser... :ler:

Natta da alle sammen

Stor klem fra

Skusla :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig Fredag....

Elsker fredager...

Det var utrolig deilig å komme hjem fra Trondheim selv om jeg måtte opp tiiidlig for å pakke,spise frokost og reise til flyplassen.

Dro rett for å hente vofsen som ble sååå glad for å se oss, og vi ble like glade. Kom hjem til iskaldt hus, selv om her var 16 grader her idag så vi tente i peisen.

Mannen dro på jobb, kom hjem i halv seks tiden og dro rett på gutteklubb. Dermed har vofse og jeg kost oss med stearinlys, fyr i peisen, te og Skal vi Danse og Nytt på Nytt..

Lite annet har skjedd i dag, som faktisk var litt deilig. :)

Er meldt fint vær i morra så da tenkte jeg å gå en tur på fjellet nå når høstfargene er overalt... :)

Ha en kjempe fin fredagskveld alle sammen...

Klem fra

Skusla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Så koselig å se at du er tilbake :hoppe::hoppe::hoppe: Jeg var innom dagboka di en del før ( hadde et annet nick da), og må si jeg savnet å lese i dagboka di da du forvant, så det var kjempe koselig å se at du er tilbake igjen :)

Og ikke minst : Gratulerer så masse med graviditeten :legrine: Det var en herlig nyhet :)

Håper du får en koselig kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god søndagskveld alle sammen-

Shatika; tusen takk for kjempe koselig hilsen... :)

Håper du har hatt en fin helg og har en fin søndagskveld...

Helgen kom og gikk her i Skusla-heimen, å vi har ikke gjort stort.... :sjarmor:

I like it!!!

Lørdag sov vi lenge ( må benytte meg nå når jeg kan), sto opp, spiste en goood frokost, tok meg ett langt bad og satt ute på verandaen og leste avisene. Tro det eller ei men vi hadde 20 grader i skyggen på lørdag. Det var strålende sol og varmt.

Svigerfar kom innom en tur, å vi ble sittende ute med kaffen vår og prate.

Gikk oss en lang tur på ettermiddagen før vi reiste og handla inn biff, grønnsaker og annen god mat. Stoppet innom Statoil og kjøpte gass før vi reiste hjem og grilla. Da var solen begynt å gå ned så vi spiste en bedre middag med stearinlys inne. Har den mest fantastiske utsikten fra store stuevindu, så vi satt ved spisestuen å nøt maten og at solen gikk ned. Veldig romantisk... :)

Slappet av foran tv'n på kvelden.

I dag har det vært ok vær, med litt overskyet og ikke på langt nær så varmt som i går. Var hos svigers på middag før vi skulle på kamp- Å FOR EN DRITTKAMP- Hvordan Ålesund KLARER å ikke gå inn ett eneste mål med fire spisser og 40 målsjanser er uforstålig for meg, men men.. Ble bare irritert av hele greia!!!!!

Laga til brødskiver og dekte på med masse godt pålegg og reker når vi kom hjem...

Hadde meg en laaang prat med ei god venninne av meg som også er gravid, og det er alltid koselig å ha noen å dele erfaringer med. Hun er vel 27 uker på vei nå, så endel lenger enn meg.

Meldte med en annen gravid venninne av meg som hadde termin i går. Hun har det ikke fullt så godt nå- føler seg som en hval og er ganske så drittlei, så jeg håper hun slipper å gå så veldig lenge over termin. Hun får en liten gutt, så jeg gleder meg veldig til å få sett ham. Dessverre bor de langt unna så før jeg får reist ned å besøkt de får jeg nøye meg med bilder..

I morra har jeg fri fra jobb.... Har pga smertene mine ikke sjans til å vaske her hjemme selv, så vi har vaskefolk som kommer hver mandag, så i morra er det tidlig opp for å komme seg ut av huset før de kommer.

Tenkte jeg skulle stikke å se om jeg fant meg ei bukse. Kan ikke tusle rundt i juicy-joggedress hele svangerskapet så jeg vil gjerne se om jeg finner meg ei dongeribukse med stretch i.

Lønna er ferdig for denne mnd så det er heldigvis ikke så altfor mye å gjøre på jobben for tiden, men håper jeg orker å være der resten av uken- det er litt opp og ned med jobbingen min og jeg er glad for at jeg har det veldig fleksibelt sånn sett.. Sånn går det med ektemannen som sjef... :)

Kan jobbe en del hjemmefra også, så det gjør jeg når jeg ikke orker sitte på kontoret.

Må ringe legen min ang trondheimsbesøket også og jeg er veldig spent på å høre hva han har og si...

Er så lei av arrogante leger jeg tror jeg spyr. Heldigvis så har jeg en FANTASTISK fastlege,gynekolog og smertelege her og tror ikke jeg hadde klart meg så godt uten deres støtte...

Er i god form i dag og det er alltid ett godt tegn- da prøver jeg å få gjort en del jeg ikke klarer de dårlige dagene uten å overdrive... :)

Håper alle har hatt en strålende helg!!!!

Stor klem fra

Skusla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Hei! :vinke:

Grattis med graviditeten!

Tror ikke jeg har lagt igjen hilsen her før,men jeg fulgte med i dagboka di tidligere da du skulle gifte deg.

Kjempekoselig at du er tilbake! Jeg har faktisk tenkt på deg flere ganger etter du ble borte fra kg.

Skal bli spennende å følge med fremover,nå når du har baby i magen og greier.

Klem fra MrsP! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Skusla!!! :klem:

Så morsomt å "se" deg her inne igjen! :)

Gratulerer så masse med lille spiren i magen!

Det var gledelige nyheter!!!

Mange klemmer fra Smurfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Velkommen tilbake til KG! :vinke:

Jeg har vel heller aldri skrevet her før...men jeg var også snikleser i den gamle dagboka di og har tenkt på hvordan det gikk med deg. ;) Morsomt at du er tilbake og gratulerer med graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...