Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg glemmer ALT om dagene!! I går klarte jeg til og med parkere bilen og glemme å betale parkering. Noe som jeg er veldig nøye på.. Enda jeg gikk tilbake for å sjekke at jeg hadde låst bilen, noe som jeg fryktet jeg hadde glemt. Jeg er sikker på at jeg har glemt å låse bilen hele tiden, jeg glemmer hva folk sier til meg, jeg husker dårlig..

Jeg har alltid husket meget bra, hatt en knall hukommelse, men nå svikter den totalt! Jeg er jo bare 25år, føler jeg holder på å bli senil.. :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mina_*
Skrevet

Demens er det nok ikke.. Men, om dette plager deg så burde du gå til legen.

Dårligere konsentrasjon (som jeg mistenker er problemet ditt) kan komme av mange forskjellige ting. Alt fra depresjoner, angst, stress til milde hjerneskader.

Dette kan legen hjelpe med å finne ut av.

Skrevet

Uff, det er i grunnen litt skummelt.. Jeg er ikke deppa, ikke angst, føler meg ikke stresset og hjerneskadet, tja.. kanskje det.. Skummelt..

Gjest Gjest_mina_*
Skrevet
Uff, det er i grunnen litt skummelt.. Jeg er ikke deppa, ikke angst, føler meg ikke stresset og hjerneskadet, tja.. kanskje det.. Skummelt..

Det er i hvert fall INGEN på kg som kan fortelle deg hva som feiler deg. Dra til legen, så kan hun i verste fall henvise deg til en nevropsykolog eller til hjerneavbilding.

Gjest Gjest
Skrevet

I første omgang en skjekk av b12, jern og stoffskiftet, tviler på det er spesielt mange leger som først sender folk avgårde til scanning.

Skrevet
I første omgang en skjekk av b12, jern og stoffskiftet, tviler på det er spesielt mange leger som først sender folk avgårde til scanning.

Kan jeg ha problemer med stoffskiftet som fører til at jeg blir glemsk?

Gjest Gjest
Skrevet
Kan jeg ha problemer med stoffskiftet som fører til at jeg blir glemsk?

Ja. Men ikke helt vanlig å kun ha et symptom.

Skrevet
Ja. Men ikke helt vanlig å kun ha et symptom.

Hva er andre symptomer da?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva er andre symptomer da?

Det er en aldri så liten haug. "Feil" vekt (uvanlig lav eller høy i forhold til aktivite og kalaloriinntak) er en av de vanligeste, men det blir for diffust å ramse opp alt her. Google litt eller spør legen når du alikevel er innom :)

Skrevet
Det er en aldri så liten haug. "Feil" vekt (uvanlig lav eller høy i forhold til aktivite og kalaloriinntak) er en av de vanligeste, men det blir for diffust å ramse opp alt her. Google litt eller spør legen når du alikevel er innom :)

Takk for svar, jeg skal google. :tommel:

Men om andre har tips, så kom gjerne med de!

Skrevet (endret)

går det an å gå til legen og be han om å sjekke stoffskiftet mitt, eller må jeg har grunn/symtom? Jeg synes jeg har noen diffuse symptomer på stoffskifteforstyrrelse, men føler meg som en hypokonder for å dra til legen for det :sjenert: Jeg har bare lyst å eliminere bort stoffskiftet som et evt problem..

Sjekkes det ved hjelp av blodprøver?

(unnskyld hvis jeg sporer av tråden nå)

Endret av fuerza
Skrevet

Jeg hadde en periode der jeg var så glemsk at jeg ble helt redd meg selv.

Jeg var til legen men han mente at det kom at at jeg hadde litt for mye å tenke på så da klarer ikke hjernen å følge helt med. Jeg husket det som var viktig men glemte "småting" hele tiden.

Feks, jeg husket å hente ungene på skole og barnehage men jeg glemte som deg å betale parkeringsavgift, hvor jeg satte bilen, ting som ble fortalt meg som ikke var så viktige (gikk bare inn det ene øret og ut det andre) også kunne jeg fortelle samme person èn ting flere ganger.

Det var virkelig plagsom, men det gikk over. Jeg ble ikke senil selv om jeg var redd for det en stund :)

Skrevet
Jeg hadde en periode der jeg var så glemsk at jeg ble helt redd meg selv.

Jeg var til legen men han mente at det kom at at jeg hadde litt for mye å tenke på så da klarer ikke hjernen å følge helt med. Jeg husket det som var viktig men glemte "småting" hele tiden.

Feks, jeg husket å hente ungene på skole og barnehage men jeg glemte som deg å betale parkeringsavgift, hvor jeg satte bilen, ting som ble fortalt meg som ikke var så viktige (gikk bare inn det ene øret og ut det andre) også kunne jeg fortelle samme person èn ting flere ganger.

Det var virkelig plagsom, men det gikk over. Jeg ble ikke senil selv om jeg var redd for det en stund :)

Å takk! DET trengte jeg å høre nå.. At jeg har mye å tenke på kan jeg si meg enig i at kan være noe.. Men det er frustrerende å være den som har stålkontroll, og så glemme helt enke ting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...