Gjest StoreSky Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Som tittlen sier, kan noen det?? Altså under forutsetning at begge brukere har oppdaterte virus/brannmur/etc? Hva med når man sender mail (chello o.l.) kan "noen" snappe opp bilder, koder etc da?
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Ja. Men det forutsetter at du klikker på den fine .exe-fila med virus du evt. har fått av dem.
Gjest StoreSky Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Hmm...og det vil si...? Når kommer dette .exe-fila da? Er det noe man kan ha som virus på data maskinen? eller...? Er det noe som kan "henge seg på" mailer man sender? ev. bilder man sender via skype/msn? *totalt blond angående dette*
Gjest Nedfall Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Hmm...og det vil si...? Når kommer dette .exe-fila da? Er det noe man kan ha som virus på data maskinen? eller...? Er det noe som kan "henge seg på" mailer man sender? ev. bilder man sender via skype/msn? *totalt blond angående dette* Les her. Spesielt under dette punktet: 1.6 Can I sniff a connection between two people without having access to their wire? I det hele tatt, (bortsett fra lokalt trådløst nett) ville jeg vært mye mer bekymret for sikkerheten på min egen og mottakerens maskin.. Dvs win update/antivirus/antispywareprogrammer skal kjøres/oppdateres, i tillegg til selvfølgelig være kritisk til hvilke filer man laster ned/kjører, om de så hentes av deg selv, eller blir tilsendt over MSN/mail osv.. Ang mail; henter du ned mail med f.eks Outlook Express vil kommunikasjonen foregå ukryptert, dvs en nabo som snapper opp kommunikasjonen via det i trådløse lokale nettet ditt, vil lett kunne se passord/brukernavn du bruker til innlogging på mailserveren hos internettleverandøren din, hvis hxn bruker egnet verktøy. Dette gjelder HVIS du ikke har kryptert det trådløse nettet ditt, eller bruker en dårlig kryptering (WEP). Leser du mail via nettleseren din (webmail), vil du stort sett være ganske trygg, da forbindelsen her ofte blir kryptert i nettleseren (se etter https i adressefeltet, og en hengelås nede i høyre hjørne) Om overføringen er kryptert over skype/MSN vet jeg ikke, men er det trådløse nettet ditt kryptert har du ihvertfall ett ekstra lag kryptering uvedkommende må bryte for å få adgang. Litt rotete dette her, men jeg gidder ikke rydde !
Gjest StoreSky Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Ingen av oss har trådløs nettverk. Han bruker webmail (mac), jeg chello på outlock'en. Så hvis jeg forstår rett, så er det større fare for at noen laster ned bilder/etc fra selve datamaskinen, enn selve overføringen? (ps. har en diskusjon med kjæresten pågående om dette!)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå