Gå til innhold

Flere brukerprofiler - Støtte seg selv i diskusjoner

Fremhevede innlegg

Gjest stina
Skrevet

Nå som man kan være gjest igjen, så er spørsmålet mitt muligens litt mindre relevant.

Men jeg kan ikke unngå å legge merke til at det i noen tråder er én person som skriver støtteerklæringer til seg selv med flere profiler.

For en stund siden så var det en slik tråd i Velvære, hvor en innskriver ble grundig avslørt for å ha 2 profiler. Den ene profilen ble brukt for å støtte den andre profilen. Etterhvert ble innleggene som avslørte bløffen slettet, mens støtteinnleggene personen skrev til seg selv ble stående..

Hva synes folket om dette? Jeg synes det er nokså patetisk å skrive støtteerklæringer til seg selv, men helt tåpelig at kvinneguiden indirekte støtter slik atferd ved å slette avsløringene..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Syns det er utrolig trist at noen føler de må lage flere profiler for å føle seg bedre i diskusjoner.... Rett og slett trist....

De må være utrolig ensomme personer??

Skrevet

Hvis dette stemmer synes jeg synd i dem. Må være fælt å ha så liten selvtillit at man må ha en "Skybert" til å støtte meningene sine.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg skulle til å skrive en morsomhet om at det kanskje var greit at det var et tilbud for schizofrene også, men kom på at det sikkert ville blitt slettet på grunn av ufint innhold. Eller enda verre; at jeg ville bli utsatt for personangrep fra frekke gjester ;)

Men helt alvorlig; var det den tråden om dårlig service på Zara du mente, og ble det avslørt at vedkommende hadde to profiler? Nokså tåpelig, spør du meg.

Gjest StockDama
Skrevet

de har vel sterkt behov for å få bekreftelse kanskje, og håper flere vil støtte en om man får en "usynlig venn" til å backe en opp.

Gjest Gjest_kriStina_*
Skrevet

Wow, du har helt rett!! Utrolig bra skrevet.

Hehe, sorry... TS her igjen.

Jo, de har vel et behov for støtte.

I den tråden jeg referer til så ble alle innlegg som ymtet om flere profiler slettet ja. Og det var grundige avsløringer der.

Gjest Gjest
Skrevet

KG tjener på mange profiler, men ikke på at de blir avslørt.

Dermed gir praksisen deres seg selv, og de kan gi blaffen i egne regler.

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)
Wow, du har helt rett!! Utrolig bra skrevet.

Hehe, sorry... TS her igjen.

Jo, de har vel et behov for støtte.

I den tråden jeg referer til så ble alle innlegg som ymtet om flere profiler slettet ja. Og det var grundige avsløringer der.

Ja, det var virkelig idiotisk, og det irriterer meg at det går an å holde på sånn. Moddene kan fint få bekreftet at det virkelig dreier seg om samme person på to brukernavn.

Greit nok å ha to profiler (i hvert fall i den tiden man ikke kunne poste overalt som gjest) - f.eks om man har lyst til å stille spørsmål eller ytre seg om f.eks ømtålige temaer uten å blottstille seg helt. Men å bruke den ene for å støtte den andre er jo bare patetisk.

Endret av Bodillen
Skrevet

Dere er så rare... hvis f eks jeg forteller at jeg liker frokostblanding, - og

Skrevet

den personen etter også forteller at han liker frokostblanding, så betyr det at han siste støtter opp om han første?

Er det slik at dersom flere profiler mener det samme så har man dermed mer rett?

Vil en person med fem forskjellige profiler som alle støtter opp hverandre -

Skrevet

være noe mindre sammenhengende enn de tre innleggene jeg har etterhverandre???

Har man mer riktig dersom man har flere innlegg?

Gjest stina
Skrevet
den personen etter også forteller at han liker frokostblanding, så betyr det at han siste støtter opp om han første?

Er det slik at dersom flere profiler mener det samme så har man dermed mer rett?

Vil en person med fem forskjellige profiler som alle støtter opp hverandre -

Hm...selv om jeg prøver etter beste evne å forstå deg, så tror jeg ikke at jeg gjør det. Hva mente du egentlig?

Gjest stina
Skrevet
være noe mindre sammenhengende enn de tre innleggene jeg har etterhverandre???

Har man mer riktig dersom man har flere innlegg?

Jeg snakker om personer som oppretter flere bruknavn, for å bruke disse i en og samme tråd.

Skrevet
Ja, det var virkelig idiotisk, og det irriterer meg at det går an å holde på sånn. Moddene kan fint få bekreftet at det virkelig dreier seg om samme person på to brukernavn.

Greit nok å ha to profiler (i hvert fall i den tiden man ikke kunne poste overalt som gjest) - f.eks om man har lyst til å stille spørsmål eller ytre seg om f.eks ømtålige temaer uten å blottstille seg helt. Men å bruke den ene for å støtte den andre er jo bare patetisk.

:Nikke:

Skrevet

Samma det om folk har tredve profiler vel? Argumentene blir ikke bedre av at tredve stemmer skriker det samme budskapet.

Skal man bli hørt så må man bli gjenkjent, -og den enkleste måten det er på er å skrive innlegg under samme navn.

Folk som lager forskjellige profiler for å støtte opp om hverandre vil jo bare se ut som en saueflokk hvor ingen har egne meninger.

Gjest lillebøll
Skrevet
Samma det om folk har tredve profiler vel? Argumentene blir ikke bedre av at tredve stemmer skriker det samme budskapet.

Nemlig, derfor gjør dette saken enda mer tåpelig!

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)
Nemlig, derfor gjør dette saken enda mer tåpelig!

Enig!

(Og jeg er ikke lillebøll sin bruker nr. 2...)

Endret av Bodillen
Gjest stina
Skrevet

Men hvis en person har 30 brukernavn som støtter hverandre, så får man et veldig skjevt bilde av hvordan konsensusen er.

Argumentene blir ikke bedre, men meningen kan virke mer vanlig enn den faktisk er. (Nå tenker jeg på tilfeller hvor det ikke er åpenlyst at det er flere kloner i tråden)

Gjest Bodillen
Skrevet
Men hvis en person har 30 brukernavn som støtter hverandre, så får man et veldig skjevt bilde av hvordan konsensusen er.

Argumentene blir ikke bedre, men meningen kan virke mer vanlig enn den faktisk er. (Nå tenker jeg på tilfeller hvor det ikke er åpenlyst at det er flere kloner i tråden)

Jepp, det har du selvfølgelig helt rett i. Men utbredt tror jeg ikke at det er.

Gjest lillebøll
Skrevet

Har man tredve brukerprofiler fortjener man å "vinne" diskusjonen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...