waco Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Selv om vi snakker tusenvis av forskjellige språk, og vi har enda flere ulike kulterer, - for ikke snakke om det virrvarret av de ulike skikk og bruk som finnes på jordkloden. En vil jo ha noe problemer med å diskutere men en kineser, - eller det vil kanskje være litt anstrengende for en hallingdøl å forstå en bonde i serbia, eller prøve å kjøre dialog på nynorsk med en berber fra fjellene i marokko. Vi snakker ulike språk og derfor er vi forskjellige. Men eksisterer det ikke universelle sprråk? Selv i dyreriket betyr et gjesp at man er likegyldig, - alle mennesker på jorda smitter av latter. Selv kroppsspråket avslører oss, i etthvert verdenshjørne vil hvilken som helst person ane forskjell på vennlighet og uforskammenhet, - når vi viser lyst til elskov eller om vi ytrer avsky, - er det universielt. Visse ting kan man ikke misforstå. Vi mennesker vet forskjellen på en hunds logrende hale og et dyrs underkastelse. Dette fellesmenneskelige universalspråket deltar alle mennesker i. Tenk bare på hvor lett det er å se forskjell på et trøtt menneske og en som er opplagt. Man kan til å se på mennesker om de er fornøyde uten å behøve å veksle et eneste ord. Verdens befolkning har til felles at gjespen smitter akkurat som smilet over hele menneskeheten. Når en bukker så viser man ydmykhet og når man skjærer grimaser og smaler øyner viser man forakt. Selv bebier kommuniserer ved mors kroppsspråk og ikke hennes uforståelige tale. Jeg tror mange norske menn begynner å bli litt smålei denne evennige ansvarsfraskrivelsen særlig jenter er så kjent for. Når ei eventyrlysten jente blir med fire somaliere på asylmottaket dems for å spille klespoker så kan hun ikke etterpå klage over at asylsøkerne ikke forstår at i"norsk kultur" er det helt greit å leke luremus uten å kjenne konsekvensene av det. Skal vi nordmenn forvente at vi er utelukket det universielle kroppsspråk, f eks i andre land betyr flørtende blikk invitt, - og når stayupstrømpa har revna så tror kanskje disse uvitene asylsøkerne (ikke glem at de er fra en kultur hvor jenter faktisk ønsker å fremstå som dydige) og da blir det mulighens litt komplisert hvis disse asylsøkerne plutselige skjønne at i norge så lærer vi jenter at de aldri er skyld i hva de selv ønsker å provosere frem for selvbekreftelsens skyld. Asylsøkerne fra deres kultur vil jo bare tro at her har vi en norsk jente som liker å pule negere. Nå kan jeg vil se at selv om at man er somalianeger så betyr det ikke at de skal tro at alle norske jenter liker å bli tatt litt "bushy", (det er ingen tvil om at for mange jenter er nok negervillskapbrunst kanskje litt mer tennende enn en nordmann som prøver å sprite opp orgasmeproblemene til dama med en dårlig 99 kroners dildo). Okay, - selv om at somaliere eller andre asylsøkere for denslags skyld ikke burde være så innbilske at de faktisk tror at alle jenter vil bli prøvekjørt av dem, - så man jo med hånden på hjertet skjønne at en såkalt myte om at norske jenter er billige, - kommer jo selvfølgelig fra et sted. Alle disse har harva over drøssevis av norske jenter, - lenge før de blir beskyldt for voldtekt slik vi ofte leser i avisen. Nei. Det er nok på tide at dere jenter også prøver å skjerpe dere littegrann slik at vi kan løse problematikken i fellesskap. Det holder nok ikke bare å si atte det er kulturkræsj og dermed skrike voldtekt, - og deretter etterpå bare ensidig fortelle alle andre jenter dere møter om at jenter er uansett uten skyld de og alt som har skjedd skyldes bare menn.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Snakket du om ansvarsfraskrivelse blandt kvinner bør du lese innlegget ditt en gang til og spørre deg selv hva det du skriver minner om.... Ellers syns jeg generelt at dette inlegge var beyond det jeg gidder å engasjere meg i.... Ikke fordi jeg ikke er engasjert i saken, men fordi innlegget ditt ikke akkurat inviterer til seriøs debatt..
Gjest StockDama Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Er det ikke meningen at de som flytter til norge skal lære kulturen? Jentene oppfører seg annerledes her, greit nok, men det gir de ikke rett til å begå voldtekt, kulturkræsj eller ikke.
waco Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2007 Jeg er helt uenig i at man skal voldta jeg. Noe mer nedverdigende for mannen finnes vel knapt. Tenk at noen menn gidder å underkaste seg jenter så mye at de faktisk bruker vold på å pule... Nei å opphøye jenter slik at en faktisk beviser at man er mer styrt av pungen enn fornuften,... - og i tillegg gi damer høyere status bare fordi de er jenter. Det er en tankegang ikke jeg vil vedfinne meg i. Det må vel være bedre å overse ei jente enn å prøve å ta henne seksuelt med makt? Da gir man jo hele seieren til damen med en gang. Jeg sier ikke at man gjør jenter innbilske ved å voldta dem, men hvis tjue klassevenninner ble voldtatt untatt en på en fjelltur,... hu siste hadde vel følt seg utenfor vil jeg anta.... Å voldta damer er like teit som å betale for sex.
razmatazz Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Er det mulig????!!!! Jeg håper for din egen skyld at dette er kødd!
Gjest Bodillen Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Jeg sier ikke at man gjør jenter innbilske ved å voldta dem, men hvis tjue klassevenninner ble voldtatt untatt en på en fjelltur,... hu siste hadde vel følt seg utenfor vil jeg anta.... Ja, da ville jeg følt meg jævlig snytt, gett!
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Vi snakker ulike språk og derfor er vi forskjellige. Interessant at du mener at dersom vi alle hadde snakket det samme språket så hadde ingen vært forskjellige, alle ville ha vært like. Det må være dagens overdrivelse, den påstanden din.
Gjest StockDama Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Det må vel være bedre å overse ei jente enn å prøve å ta henne seksuelt med makt? Da gir man jo hele seieren til damen med en gang. Du trur kvinnfolket ser på det som en seier å bli voldtatt? Spesielt, det må jeg si...
Gjest Bellatrix Skrevet 31. mai 2007 #10 Skrevet 31. mai 2007 Waco er tilbake .... - og intet er nytt Nei, ikke noe er nytt fra den karen. Sklal vi le eller gråte mon tro?
Gjest Bodillen Skrevet 31. mai 2007 #11 Skrevet 31. mai 2007 Nei, ikke noe er nytt fra den karen. Sklal vi le eller gråte mon tro? Hmmmm.... Mulig det er like greit å ignorere...?
Lurvina Skrevet 31. mai 2007 #12 Skrevet 31. mai 2007 Hmmmm.... Mulig det er like greit å ignorere...? Kanskje det ja
Gjest vimselot Skrevet 1. juni 2007 #13 Skrevet 1. juni 2007 (endret) Jeg ville også følt meg snytt... Endret 1. juni 2007 av vimselot
Gjest *Magica* Skrevet 1. juni 2007 #15 Skrevet 1. juni 2007 (endret) Hva er det egentlig du spør om? Gutter må skjerpe seg og ikke pakke problemstillingene inn i endeløse ramser av ord, ord, ord. Endret 1. juni 2007 av *Magica*
Gjest Gg Skrevet 2. juni 2007 #16 Skrevet 2. juni 2007 Hva er det egentlig du spør om? Gutter må skjerpe seg og ikke pakke problemstillingene inn i endeløse ramser av ord, ord, ord. Waco har flere gode poeng: Hva med litt førevar prinsipp, som: Kan henne de musslimene driter i om jeg er kvinne, norsk, sier nei og de bare puler i vei....... Disskusjonen om skyld, ansvar og årsak kommer etter pulingen uansett. Er det smart, ansvarsløst, eller idiotisk å gjøre følgende: Du tar på deg diamant Rolex, smykker, ringer og har store bunker cash stikkende opp av bryslomma. Så drikker du deg deg passe drita, og raver rundt nattestid i bakgater i byer som Mannilla, Rio eller Port-Au-Prince. Skulle noe skje med deg, er det ikke din feil hvis du og dine rettighter ikke blir respektert slik du synes du har krav på fra din kultur og bakgrunn.
Lurvina Skrevet 2. juni 2007 #17 Skrevet 2. juni 2007 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=264100
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #18 Skrevet 4. juni 2007 Waco har flere gode poeng: Hva med litt førevar prinsipp, som: Kan henne de musslimene driter i om jeg er kvinne, norsk, sier nei og de bare puler i vei....... Disskusjonen om skyld, ansvar og årsak kommer etter pulingen uansett. Er det smart, ansvarsløst, eller idiotisk å gjøre følgende: Du tar på deg diamant Rolex, smykker, ringer og har store bunker cash stikkende opp av bryslomma. Så drikker du deg deg passe drita, og raver rundt nattestid i bakgater i byer som Mannilla, Rio eller Port-Au-Prince. Skulle noe skje med deg, er det ikke din feil hvis du og dine rettighter ikke blir respektert slik du synes du har krav på fra din kultur og bakgrunn. Ingen som har prøv dette, kom igjen jenter er det ingen som vil være litt banebrytende...?
Gjest lillebøll Skrevet 4. juni 2007 #19 Skrevet 4. juni 2007 For første gang på mange mange år er jeg enig med waco. Jenter er vanvittig dumme dersom de tror det er helt greit å gå ned på asylmottaket, (eventuelt en hybel ull av kåte gutter, de tre guttene som sikkert bare skal spille ludo eller noen av de andre mennene de måtte snuble over) bare for å være venner, drikke seg driting, flørte, kline, sovne skrevende over bordet (eventuelt i senga til han ene) og forvente at alle guttene fortår at dette bare flørting og ikke invitasjon til sex. Er du så dum at du tror du kan traske jomfruelig ut i verden etter noe slik, fortjener du ris. Man MÅ være såpass ansvarlig overfor sitt eget liv at man handler noenlunde fornuftig. Man kan ikke bare ta seg til rette her i verden og tro at alle forstå at man bare er ute etter gratis sprit og beundrende blikk. Å fraskrive seg ethvert ansvar er og blir tåpelig og ødelegger for de som virkelig blir voldtatt.
Gjest lillebøll Skrevet 4. juni 2007 #20 Skrevet 4. juni 2007 Waco har flere gode poeng: Hva med litt førevar prinsipp, som: Kan henne de musslimene driter i om jeg er kvinne, norsk, sier nei og de bare puler i vei....... Disskusjonen om skyld, ansvar og årsak kommer etter pulingen uansett. Er det smart, ansvarsløst, eller idiotisk å gjøre følgende: Du tar på deg diamant Rolex, smykker, ringer og har store bunker cash stikkende opp av bryslomma. Så drikker du deg deg passe drita, og raver rundt nattestid i bakgater i byer som Mannilla, Rio eller Port-Au-Prince. Skulle noe skje med deg, er det ikke din feil hvis du og dine rettighter ikke blir respektert slik du synes du har krav på fra din kultur og bakgrunn. Du sa det så mye enklere enn meg. Klart man kan hyle i ettertid, men da er det for sent. Da er du allerede fedrdigpult. Er det så jævlig vanskelig å beholde trusa på, ha seg hjem etter festen og vente med å gå på nachspill med fremmede kåte gutter til du er gammel nok til å være mora dems?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå