Gå til innhold

Sure folk i telefonen


Rainbow Brite

Anbefalte innlegg

Aner ikke om dette er riktig tråd, men hvorfor er noen så inmari firkantede når man ringer?

Jeg tenker i forhold til fakturaer og lignende, feks purringer på regninger man allerede har betalt.

Noen er bare så sirumpa!! Man ringer med et problem og vet jo godt at det ikke er personen i andre enden sin skyld, man vil jo bare løse problemet. Jeg er ikke en sånn type person som ringer og er aggressiv, så er det sagt.

Jeg ringte i stad til et sted og opplevde som mange andre ganger at personen i andre enden overhodet ikke hørte på hva jeg sa, bare avskrev seg og bedriften alt mulig ansvar. Er som å stå og dunke hodet i en vegg. Etter en stund ble jeg satt over til en annen, og vi løste problemet på en fin og høflig måte.

Hvorfor er noen så utrolig ekle?! Selv om problemet løste seg på en fin måte, så henger "grugget" fra den første personen igjen og plager meg.

GRRRRR!!!!! :frustrert: :frustrert: :frustrert:

(Takk for at du hørte på/leste min frustrasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StockDama

Skjønner deg godt, den man ringer til er jo på jobb, og jobben er å hjelpe med problemer, og når man er på jobb burde man kunne forholde seg saklig og høfflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti folk som helt klart ikke burde jobbet med kundebehandling, andre som kanskje har hatt en dårlig dag og enkelte jeg har hatt lyst til å helgenerklære etterpå.

Men jeg har også sittet i andre enden av sånne telefoner (og sikkert også hatt dårlige dager og vært urimelig innimellom), og det er ikke alltid ting er så enkelt og lett å ordne som det virker for kunden. Og har man allerede blitt skjelt ut fire ganger for ting man ikke kan noe for, kan det nok henge igjen når man får samtale nummer fem, selv om denne er høflig og saklig. Beklagelig, men høyst mennesklig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som om jeg skulle sagt det selv.

Jeg fikk denne uken en inkasso sak på en regning. Jeg ringte selvfølgelig opp til inkassobyrået og spurte hva dette var. Dette er andre gang på 3 måneder at de sender meg denne saken. Fikk da bare et surmaga svar fra han i den andre enden om at han gjorde bare jobben sin, og jeg hadde ikke betalt. Han kunne ikke stole på meg.

Vel, saken er at jeg i forrige runde med dem til slutt fikk en beklagelse og beskjed om at saken var trukket da regningen ble betalt til forfall 2 måneder før dette igjen. Og at det var de som hadde rotet.

Når jeg prøvde å forklare ham at jeg hadde fått skriflig beskjed om at saken var løst og ute av verden sier han: Nei det har vi aldri sendt til deg, for sånt gjør vi ikke! Ehhh, rart jeg satt og leste brevet samtidig da.

Men som deg ringte jeg opp og fikk snakket med en annen. Og saken løste seg, igjen, eller skal jeg si foreløpig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg treffer på surmaga kundebehandlere med en dårlig dag ber jeg alltid om å få snakke med en overordnet. Jeg orker rett og slett ikke å krangle med en person som ikke kan hjelpe meg likevel og som bare får meg sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Når jeg treffer på surmaga kundebehandlere med en dårlig dag ber jeg alltid om å få snakke med en overordnet. Jeg orker rett og slett ikke å krangle med en person som ikke kan hjelpe meg likevel og som bare får meg sur.

Det gjør jeg også! Først så spør jeg vedkommende kundebehandler om navnet for deretter å spørre om å få snakke med nærmeste overordnet.

DA får pipa en annen låt ;)

Sure kundebehandlere er det værste som er :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

I sånne situasjoner passer de godt med korreks og irettesetting. Tar ikke 5-øre for si hva jeg mener hvis jeg føler jeg får dårlig service. Eller når de rett og slett er frekk i kjeften. feks enkelte i lånekassen som er nord fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...