Gjest hoste Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Kan noen gi meg noen gode "kjerringråd" eller andre gode tips som hjelper mot hoste. Jeg blir snart gal! Jeg hoster og hoster, spesielt er det gale når jeg skal sove. Har i to netter ligget opp til i to tiden og bare hostet! Skikkelig tørr hoste! Er litt tett i halsen og litt forkjølet, men har aldri opplevd maken til hosting! Har prøvt hostesaft og Noskapin. Jeg røyker ikke, selvom dette virkelig minner om "røykhoste" . På forhånd takk for alle råd!
Gjest Tweek Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Jeg hadde det også sånn i nærmere 2 mnd tidligere i år.. Det bare kom, og gikk over av seg selv. Husker ikke noe spesielt jeg gjorde utenom å drikke en del vann før jeg la meg å ha vann på nattbordet så jeg kunne drikke hvis jeg begynte å hoste.
Gjest hoste Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Jeg hadde det også sånn i nærmere 2 mnd tidligere i år.. 2 MÅNEDER!!!! Var det sånn hver dag i to måneder, eller bare innimellom??
Gjest Tweek Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Det var som regel bare når jeg skulle legge meg Litt utenom men tok helt av da jeg hadde lagrt meg for å sove, jeg holdt meg selv og sambo våken lenge
Gjest hoste Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Det var som regel bare når jeg skulle legge meg Litt utenom men tok helt av da jeg hadde lagrt meg for å sove, jeg holdt meg selv og sambo våken lenge Ja absolutt verst ved leggetid! Sambo flyttet ut på et annet rom i natt. ikke vits å holde begge våkne. Men jeg orker i 2 måneder av dette, altså!!!
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Få resept på Cosylan hostesaft. Den er helt super.
Gjest Tweek Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Je ghar toclase, smaker dritt og faen men hjelper. Men prøv å legg den før sambo, da får du hostet ferdig og sover nesten så han ikke lider av det
Gjest bente85 Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Hvis du ringer til legen, vil du sikkert få en hostesaft på resept som vil funke bedre enn de som er reseptfrie.
Gjest hoste Skrevet 31. mai 2007 #9 Skrevet 31. mai 2007 Jeg har nå vær innom en helsekost og kjøpt Respi Clear. Skulle visst rense opp og inneholde masse urter. Får ringe legen viss den heller ikke har effekt. Ang hostesaft så er jo dette slimløsende, og jeg har ikke noe slim, bare hoste, liksom... Men jeg får høre evt i morgen, får jeg har så lyst på en god natts søvn.
Gjest Deception Skrevet 31. mai 2007 #10 Skrevet 31. mai 2007 Det finnes ikke-slimløsende hostesaft, Toclase er blant dem, og det finnes også reseptfrie typer. Toclase finnes også som tabletter, og demper hoste effektivt. Av de reseptfrie midlene synes jeg faktisk Noskapin funker ganske bra, men Toclase er milevis bedre.
Gjest bente85 Skrevet 31. mai 2007 #11 Skrevet 31. mai 2007 Mener nå det finnes hostesaft som er slimløsende jeg, og kanskje hostestillende i ett. Husker ikke navjet da på den.
Ce'Nedra Skrevet 31. mai 2007 #12 Skrevet 31. mai 2007 Få resept på Cosylan hostesaft. Den er helt super. Enig i denne. Har slitt med langvarige luftveisinfeksjoner i perioder, og dette er det eneste som har hjulpet.
Wildy Skrevet 31. mai 2007 #13 Skrevet 31. mai 2007 Flytende noskapi synes jeg ikke hjelper i det hele tatt, men jeg har hatt god effekt av tabletter.
Gjest vimselot Skrevet 31. mai 2007 #14 Skrevet 31. mai 2007 Jeg blir kvalm når jeg har tatt cosylan, men for meg virker urtete eller melk med honning rett før leggetid.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #15 Skrevet 31. mai 2007 Det er morfin i Cosylan..blir trøtt av den jeg, men den funker bra ja.
Gjest Catwoman Skrevet 31. mai 2007 #16 Skrevet 31. mai 2007 Hosting forverres når man ligger - derfor du hoster mest når du skal legge deg. Kan være det vil hjelpe om du prøver å støtte opp nakken/ryggen så du ikke ligger helt flatt, men mer sitteligger. Er ikke så behagelig måte å sove på da, men bedr eenn å ikke sove.
Gjest Tweek Skrevet 31. mai 2007 #17 Skrevet 31. mai 2007 Det finnes ikke-slimløsende hostesaft, Toclase er blant dem, og det finnes også reseptfrie typer. Toclase finnes også som tabletter, og demper hoste effektivt. Av de reseptfrie midlene synes jeg faktisk Noskapin funker ganske bra, men Toclase er milevis bedre. Det var denne jeg anbefalte over her, og jeg hadde akkurat samme hoste som trådstarter.
Gjest Wondring... Skrevet 9. februar 2009 #18 Skrevet 9. februar 2009 Jeg holder på å bli gal selv. hoster som bare det.. er ikke bare tørr men slim også.. når jeg hoster og får slimet i halsen så smaker det d**** :-S Noen som har erfaring? Magen gjør så vondt, takket være all hostingen.. Har vært forskjølet lenge nå syns jeg.. rennende nese, vondt i kroppen og hals hører også med
FruLuna Skrevet 9. februar 2009 #19 Skrevet 9. februar 2009 Gå til legen hvis du ikke allerede har gjort det. Kan være atypisk lungebetennelse som Mycoplasma eller Chlamydia. Uansett bør du gå til legen når du hoster så lenge.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 9. februar 2009 #20 Skrevet 9. februar 2009 Du har ikke støvallergi, allergi mot dyr eller lignende da? Jeg får ikke alltid kløe når jeg får problemer med det, det kan bare gi meg slitsom hoste og.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå