Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #21 Skrevet 30. juni 2010 Det er jo ikke alltid så lett å få inn katten om kvelden. Vår katt vil gjerne inn om natta om vinteren og ellers når det er kaldt, men om sommeren er det sjelden han dukker opp når vi roper om kvelden. Det er jo også lyst så og si hele døgnet og litt vanskelig å vurdere når reven er aktiv. Slik vi har vurdert situasjonen har det vært ganske trygt for ham om natta også, vi har heller ikke andre vanlige trusler her som biler, slemme mennesker osv, og det har gått bra i mange år (katten har aldri vært skadet av andre katter en gang). Men reven er nok farligere enn jeg har trodd ja, så det er jo verdt å tenke over. På den annen side vet jeg at katten vår har hatt et godt og fritt katteliv - og har vært tryggere enn mange av kattene som bor i mer tettbygde strøk.
Tjorven Skrevet 2. juli 2010 #22 Skrevet 2. juli 2010 (endret) Vår katt jager reven, vi har sett det selv. Reven løper for fullt for å komme seg unna. Men nå er pusen vår ganske stor og kraftig også. Jeg tror det at rever tar katter er ganske overdramatisert. Men det er jo alltid en risiko allikevel, så det er greit å være forsiktig. Våre puser er alltid inne på natta, for sikkerhets skyld. Endret 2. juli 2010 av Tjorven
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #23 Skrevet 2. juli 2010 I løpet av årene jeg vokste opp med foreldene mine og etterpå, har vi hatt ti katter og bodd i et område med mye rev. Ingen av de er tatt av reven. Par ble påkjørt av bil. Dette er huskatter, par har vært blanding av huskatt og perser eller og skogskatt. De har gjerne vanket to sammen, kanskje det har gjort de mer trygge fordi de passer på hverandre?
Aurora M. Skrevet 2. juli 2010 #24 Skrevet 2. juli 2010 Katten min jager reven så snart hun ser den. Ikke det at hun er spesielt tøff av seg, heller tvert om. Hun er nemlig en kjempepingle når det kommer til andre katter f.eks, men reven jager hun altså. Senest i går kveld var det en som måtte flykte med pusina hakk i hel. Sånn var den forrige katten min og. Tror nok likevel ville holdt kattunger inne om natten i områder med mye rev. Jeg vet at de kan ta små katter om "nøden er stor".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå