Kveita Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Hei hva lager du til middag i syden, når du ikke har lyst å gå ut og spise? Tenkte det kunne vært morro å vite!
Gjest Lanyah Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Denne tråden må jeg følge med på! Er jo mye billigere ògså å spise hjemme på leiligheten\hotellrommet.
Gjest Pet Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Jeg var på Gran Canaria med faren min i fjor og da lagde han lapskaus som vi hadde i flere dager. Fiskeboller hadde vi en dag, og. Jeg blir ikke lei av å spise ute når jeg er i syden, men det ble far!
Gjest Lanyah Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Jeg var på Gran Canaria med faren min i fjor og da lagde han lapskaus som vi hadde i flere dager. Fiskeboller hadde vi en dag, og. Jeg blir ikke lei av å spise ute når jeg er i syden, men det ble far! Hehe, det sies at norsk mat blir SÅ UTROLIG GODT i syden, eller..., kanskje ikke fiskeboller er sånn direkte norsk mat, men uansett. En jeg kjenner, hun hadde aldri likt Fårepølse, men da hun spiste det i Syden, hadde det aldri vert så godt sa hun! Hehe!
Gjest Piper Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Vi spiser som regel ute, for det er deilig å slippe å lage mat i ferien. Men vi har laget mat i leiligheten noen ganger, og da har det blitt suppe og indrefilè med ris. Det begrenser seg litt, for utstyret er ikke alltid 100%.
Gyda Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Kyllingfilet med ris, gryteretter, spaghetti med kjøttdeig eller kjøttboller, grilling generelt hvis man har terasse hvor det er plass til elektrisk grill. Pannekaker... Oftest er vel problemet at man har lite kokeplater og ingen steikeovn. Så egentlig kan man jo lage alt man ellers lager som kun trenger 1-2 kasseroller...
gladidag Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 HÆÆÆÆ??? Lage mat selv på ferie???? ALDRI! Spiser alle måltid ute på cafe/restaurant.
gustav Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Synes hele konseptet med ferie er å slippe pes med mat, innkjøp, oppvask etc jeg. Enten man bor på hotell, leier leilighet eller telter. Ingen brødsmuler betyr mindre å rengjøre og også færre lukter til å tiltrekke kakerlakker maur eller gud vet. Min form for kjøkkentjeneste på ferie begrenser seg til å kjøpe inn rødvin å kose seg med på kvelden, og et visst reservelager flaskevann. Til frokost ferske croissanter hos bakeren inntatt stående med ferskpresset juice og sterk kaffe til, en god porsjon frisk salat til lunsj og middag etter ønske på lokal taverna eller ristorante. Se, det er iallefall min feriemeny... :kaffe:
lillesky Skrevet 30. mai 2007 #9 Skrevet 30. mai 2007 Lager alt mulig, men ikke fiskeboller og annen norsk mat. Hvis ikke besteforeldrene mine er med da, de spiser nesten bare norsk mat og tar med seg Toro-poser fra Norge. Som regel blir det noe kjøtt (okse, svin eller kylling) med ris og salat.
Gjest Opa Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 Har faktisk aldri tenkt tanken på å lage middag selv i syden... (da skal jeg kose meg og slappe av) Kunne til nød vært take-out, hehehe! Lei av å spise ute, da måtte jeg vært mange måneder på ferie!
Kosemose Skrevet 30. mai 2007 #11 Skrevet 30. mai 2007 Vi er innimellom to familier med en hel haug barn som bor sammen, og da lager vi ofte middag sammen hjemme. Hva vi lager varierer litt, men det blir mye grønnsaker siden utvalget er så bra! Vi spiser også en del enkle lunsjer hjemme: Som regel går det da i gode skinker og oster, tomater, salater, osv.
Tusenfryd Skrevet 2. juni 2007 #12 Skrevet 2. juni 2007 Å handle på lokalt marked og lage selv er gøy. men det varierer i hvilket Sydenland man er i da. Kanskje vitye hvilket land man er i først. Det er ørlite forskjell på Afrika (Tunis og Marokko), Europa (Portugal og helt til Spania) og Asia (Tyrkia og Egypt)...
Drua Skrevet 2. juni 2007 #13 Skrevet 2. juni 2007 Nei, lager ikke middag i syden- da spiser vi ute. Spiser alltid frokost på hotellrommet da, kjøper mat på supermarkeder i nærheten og sparer jo endel penger på det. Dessuten er det hyggelig å sitte på balkongen å spise.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2007 #14 Skrevet 2. juni 2007 Jeg elsker å tråle lokale matbutikker og markeder, og pleier å eksperimentere med alle de spennende ingrediensene jeg finner. Det er en viktig del av ferien for min del! Ellers spiser vi ofte ute også.
Gjest baby-E Skrevet 2. juni 2007 #15 Skrevet 2. juni 2007 Har aldri lagd mat når jeg er på ferie. Spiser alltid ute da.
lillesky Skrevet 2. juni 2007 #16 Skrevet 2. juni 2007 Jeg elsker å tråle lokale matbutikker og markeder, og pleier å eksperimentere med alle de spennende ingrediensene jeg finner. Det er en viktig del av ferien for min del! Ellers spiser vi ofte ute også.Samme her! I Carrefour f.eks så er fiskeavdelingen like stor som en Rimi her i Norge... Er så mye spennende mat i utlandet.
øyenstikker Skrevet 2. juni 2007 #17 Skrevet 2. juni 2007 Jeg syns det er litt stasen med ferie og ikke lage mat jeg...og ha oppvask. Men siden jeg har cøliaki (kan ikke spise noe med mel i), har jeg med spaghetti og pastasaus på glass. ellers pleier vi å spise frokost og lunsj på hotellrommet. Det er koselig. Da går det i godt kjøttpålegg og baguetter/rundstykker (jeg har med egne da)
Gjest sydenmat Skrevet 11. juni 2007 #18 Skrevet 11. juni 2007 Skal innrømme det har blitt sjelden matlaging i syden. Ikke utenom det å lage sandwich/bagetter og lignende til å ha med på stranda eller til kveldsmat. Men når vi har laget middag har vi som regel brukt å lage pasta. Vanligvis er det bare to kokeplater og sjelden stekepanne, så dermed blir det mye pasta (hvit og rød) med ulike sorter skinke som passer til det vi lager. Kjøper alltid med salat, vin og godt brød til å ha til pastaen. Suppe vil jeg tenke meg også vil være enkelt. Spiste faktisk det en dag jeg var dårlig, når jeg tenker meg om. Og så har jeg hørt folk ha med seg frossen hjemmelaget mat som lasagne, lapskaus og gryteretter som kan varmes i kasseroller.
Elbereth Skrevet 13. juni 2007 #19 Skrevet 13. juni 2007 Det blir ikke ofte vi lager mat selv i syden, men noen ganger er det godt å bare være i ro i leiligheten. Skikkelig store supermarkeder og lokale grønnsaksmarkeder synes jeg er morsomt å handle i. Det blir gjerne en pastarett av et eller annet slag, pizza eller noe annet uten for mange ingredienser. Det er også koselig å grille sammen med naboene når man er i syden.
Hobgoblin Skrevet 13. juni 2007 #20 Skrevet 13. juni 2007 Heh, middag har vi aldri laget. Det nærmeste vi har kommet er å gå til innkjøp av skinke og ost, som naturligvis nytes på hotellbalkongen med noen flasker vin på kvelden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå