Gå til innhold

Fra frieri til bryllup!


anyvold

Anbefalte innlegg

:hjerte: JEG SKAL FRI! :hjerte:

Jeg er ei jente på 20 år som er samboer og forlovet med en herlig gutt på 29.

Jeg traff ham på en korpsøvelse for snart 4 år siden, da han skulle hente en kompis. Da jeg så ham sa jeg til meg selv, HAN skal jeg ha! Jeg gikk bort og hilste på ham, tok ham i hånden og smilte mitt peneste smil! ;) Neste dag tok jeg tak i kompisen hans og fikk overtalt ham til å gi meg nummeret til min drømmemann. Deretter startet det!

Vi sendte masse meldinger helt til vi en dag bestemte oss for å treffes. Vi traff hverandre flere dager etter det. En dag kom han igjen på korpsøvelsen for å hente kompisen sin og da så vi på hverandre hele tiden :) Da han skulle dra kysset vi for første gang... oooohhhh! FORELSKET VAR BARE FORBOKSTAVEN! :lol:

Deretter fulgte en tid fylt av usikkerhet og sorg... Han mente alderen var en hindring. Han syntes det var fryktelig vanskelig fordi han var blitt alt for glad i meg. Vi bestemte oss for å være venner, men klarte ikke å holde oss unna hverandre. Til slutt overtalte jeg ham til å få en sjanse, så vi ble sammen. Jeg hadde det herlig, og jeg tror han hadde det herlig og! ;)

Men etterhvert satt både venner og familie grinner i hodet på meg, slik at jeg trodde at jeg gikk glipp av ungdomstiden ved å være sammen med ham. Han tenkte mer og mer på det økonomiske, at det aldri ville fungere fordi jeg ikke hadde jobb. Han ville ha ei dame som kunne forsørge seg selv...dermed ble det slutt... :cry:

To uker senere ble vi sammen igjen. Det var hverandre vi ikke ville gå glipp av. Nå har vi vært sammen i 3 år og 2 mnd. Nyttårsaften 2001 fridde han, etter avtale :-? . Sommeren etter flyttet jeg inn hos ham.

Frieriet var altså "planlagt". Vi bestemte oss ikke for når vi skulle gifte oss heller.

DERFOR har jeg lyst til å fri nå. ORDENTLIG! Jeg vil gjøre det på en morsom og spennende måte, men er ikke sikker på hvordan...

Denne dagboken kommer altså til å følge oss helt fra frieriet til bryllupet. Jeg trenger et sted å skrive ned ideer og tanker, et sted han ikke går!

Synes også det er spennende med et "jentefrieri"!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå tror jeg at jeg har bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det...

Jeg har tatt et gammelt puslespill med 500 brikker som jeg har puslet sammen i kveld, skrevet tall på baksiden og grunnet i hvitt på forsiden. (Tallene er nødvendige fordi kjæresten min fort gir opp puslespill... på denne måten kan han "jukse" litt underveis og holde interessen oppe til han er ferdig! ;) )

Nå skal jeg bare finne et fint motiv, eller lage et, som jeg skal male på puslespillet... Det eneste jeg vet er at det må inneholde en slags rebus som spør om han vil gifte seg med meg.

Jeg fikk et godt forslag av ei her inne, fikset litt på og med rett dato blir det: = *20* *juni* *2005* *gift* *deg med meg*?

JEG GLEDER MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ååå, så spennende! Og romantisk! :hjerter:

Jeg har også tenkt til å fri til min kjære, men jeg har tenkt til å vente til neste år og skuddårsdag. Dette er noe vi har fleipa med de siste årene, og jeg skal jammen gjøre alvor av det! Det blir veeeeldig lenge å vente - men imellomtiden kan jeg jo følge med på ditt frieri... :wink:

Lykke til - venter spent på fortsettelsen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen! :D

Har funnet ut at jeg i stedet for *Ol i Athen - 1 år* skal ha *RÆLINGEN*, som har postnummer 2005.

Jeg kom nemlig på at jeg egentlig ikke vet om det ER OL i Athen i 2004... og da vet ikke typen det heller... ;)

Alt dette skal jeg skrive med det meridianske alfabetet, slik at han må oversette det først!

Hmm... det er litt vanskelig detta her.... Jeg må male ferdig bildet før han kommer hjem fra jobb en dag, slik at han ikke ser det.... Jeg som pleier å bruke SÅÅ lang tid!

Men det skal nok gå! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!!!

Nå er jeg ferdig!! Det gikk forbausende mye raskere enn jeg hadde trodd, og det ble MEGET bra om jeg får si det selv :D :oops:

Men jeg ombestemte meg angående det meridianske alfabetet... det blir for vanskelig. Jeg skal heller ha brikkene med text i lomma inntil han er nesten ferdig!

Jeg har så lyst til å legge ut et bilde av resultatet!

Er det lov????

Nå er det bare å skjære løs alle brikkene (malingen har selvfølgelig klistret sammen brikkene...) og putte dem i en fin eske, og så braker det løs!!

:lol:

I morgen er dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skjer det!! Spennende!

Jeg skjærte ikke opp alle 500 brikkene. Jeg laget større brikker, sånn at det er cirka 40!

Nå skal jeg pusse brikkene med sandpapir slik at de passer sammen, og så må jeg fikse litt på malingen som selvfølgelig har flasset av enkelte steder.

Når dette er gjort skal jeg dekke på bordet med masse stearinlys og roseblader. Så skal jeg lage middag, pynte meg litt og vente på min kjære!

Gleder meg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte::hjerte::hjerte: JEG SKAL GIFTE MEG LØRDAG 28 MAI 2005!!! :hjerte::hjerte::hjerte:

JUHUU!!!

Jeg laget yndlingsmaten hans, dekket bord med lys og roseblader, lys i hele leiligheten. ROMLEMANTISK!

Han ble kjempeglad og hadde det faktisk moro med å pusle det! Nå skal det rammes inn og henges på veggen!

Og jeg skal begynne forberedelsene! Lage invitasjoner og bordkort i hvertfall. Det er vel det eneste jeg kan starte med så tidlig

Uff... det er er så lenge til! Men datoen er i hvertfall satt!

(Det ble den 28 mai fordi den 20 juni var en hverdag, og han ville i mai! Jo før jo bedre, flott for meg! Det stemmer ikke med rebusen, men, men!)

GLEDER MEG!!!!

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg og gratulerer!!! Jeg gifter meg temmelig nøyaktig ett år før deg nemlig 29.mai 2004.

Og jeg gleder meg.....

Lykke til m forberedelsene og kos deg masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forsinka bilde av mitt frieri:

http://home.no/anyvold/MEEEEEEEEG1.jpg

Hittil har vi bestemt at vi skal ha butterdeig med vaniljekrem og bjørnebær til dessert.

Lagde det her om dagen, to plater butterdeig med vaniljekrem og bær i midten. Det både pent ut og smakte digg!!! Passe mengde og.. :)

Jeg skal også lage tiara selv, av perler og sølvwire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Solgløtt

Det var et skikkelig bra frieri, nesten synd jeg giftet meg i fjor! :ler:

Lykke til videre med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...
Gjest Tabby

Så kult frieri! Flott bilde du har malt også. :) Gratulerer med fastsatt dato, og kos deg med forberedelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det skjer lite for tiden... Jeg har printet ut alle nødvendige papirer og går av skaftet av all denne ventingen! Og så vet jeg at jeg må gå ferdig skolen først.. mulig det må utsettes enda lenger ettersom jeg ikke har BEGYNT på skolen enda...

.. sukk... pengene som er problemet... :-?

Vi får se... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Lenge siden jeg har vært her nå, det har skjedd bittebittelitt ;)

Har bestemt forlover, har så smått startet på idè-utforming av bordkort etc og jeg har bestemt meg for kjole og funnet ut hvem som skal sy den!!

Her er et bilde av utgangspunktet, den skal være helt hvit og i litt stivere stoff, ellers er den helt lik:

http://pink.shread.net/forum/attachment.ph...=&postid=622448

Nå går jeg bare å venter på prisoverslaget.... :hår: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er egentlig det, men jeg tror nok det kan bli litt forsinkelse, kommer an på kjolen og skolen og pengene!

Så den er ikke helt sikker men for tiden så er det den datoen vi ser på som Datoen, ja.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...