Gå til innhold

Hva koster de forskjellige tingene...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er "normal" og vanlig pris på feks...

* underskjørt?

* slør?

* tiara?

* undertøy?

* strømper?

* sko?

Er bare litt redd for å bli "lurt" liksom.. synes alt er så forferdelig dyrt, og lurer på om det virkelig _er_ det..? Har noen handlet noe slikt i Sverige eller Danmark (eller andre steder) og hva har dere da betalt for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalte 550,- for sløret. Det er kort og helt enkelt. Har ikke sett på sko ende, men regner med å betale ca.1200,- Undertøy skal jeg få til bursdagen min av min kommemde mann...

Skrevet

For tiara betalte jeg kr 560,-

Var veldig heldig og fant sko på salg kr 250,- :)

Er forresten helt enig med deg, de fleste "brudetingene" er dyre....

Lykke til!

Gjest Princess
Skrevet

Heisann,

De meste av brudeutstyr er nok veldig dyrt, dessverre! Men man kan faktisk få mye for pengene om man sparer inn på de "rette områdene".

Personlig så får jeg sydd både brudekjole, og underskjørt av mamman min, så prisen underskjørt er jeg ikke helt sikker på, men det varierer veldig etter hvor mange lag med tyll man skal ha. Tror nok startprisen begynner på rundt 450-500,-

*For tiaran min betalte jeg 495,- (bestillte gjennom Ranneih. Hun kjøpte den i USA) Har sett at prisene på f.eks bryllupsweb.no ligger rundt 900-1200,- for tilsvarende tiara som jeg har :)

*Slør får jeg også sydd, men prisene varierer veldig etter hva slags stoff det er laget av. Silketyll og silkechiffon er dyrest, mens "vanlig" slør i brudetyll er rimeligere.

* Jeg mener at man godt kan kjøpe undertøyet til den store dagen på H&M og lignende... det må selvfølgelig være nytt og ubrukt (og behagelig!) men jeg tror nok ikke jeg kommer til å gå og tenke over på bryllupsdagen om jeg har en Bh som koster 129,- eller 600,- :blunke:

På butikker alà H&M har de jo også rimelige strømper, strømpeholdere, strømpebukser osv.. Det med kvalitet er et relativt begrep (synes nå jeg da..) Man kan vel nesten bruke hva som helst uten at det "revner" eller går i stykker på bare de få timene man er brud :)

*Angående sko så var det et tidligere tips her inne om å se etter brudesko på Økonomisko - der koster de rundt 200,- (hvis jeg ikke husker helt feil) De var visstnok veldig pene!

Det lønner seg uansett å undersøke markedet litt. Slør, underskjørt, tiara, hansker osv er jo noe man også kan få kjøpt brukt - til en rimelig penge.

Hilsen Princess,

....som fremdeles ikke skjønner hvorfor jeg ikke får solgt min flunkende NYE og lekre brudekjole til usle 5000,- når det koster FRA 5000,- å LEIE en kjole... :o

( Skyldes kommunikasjonssvikt mellom meg og mamma før jul! Jeg bestillte en designerkjole fra USA, før jeg visste at hun gjerne ville sy kjole til meg istedet. Velger selvfølgelig at hun skal sy :D )

Skrevet

Jeg betalte 1200 kr for sløret der jeg leier kjolen, og skal også kjøpe sko der. Jeg skal få dem for 500 kr (koster egentlig 900 kr) fordi en dame har gått med dem på ett brudeshow. De ser helt pene ut for det, så jeg synes det var greit jeg.. Tar dem hvis jeg ikke plutselig finner noen andre enda billigere et annet sted.

Underskjørt følger med i leieprisen min etter hva jeg har forstått, og strømpebånd får jeg også der som gave når jeg henter kjolen før bryllupet. Undertøy har jeg ikke sett på ennå, er enda langt tid igjen...

Skrevet

Jeg syns selvsagt det er dyrt, men siden kjolen min er rimelig så har jeg kjøpt det jeg har likt av tilbehør uten å tenke så mye på prisen...

Sølvtiara 1000,-

Spesiallagde sølvsmykker 2000,-

Fotsidt chiffonslør m strass 1300,-

Sko m strass 1100,-

Veske 600,-

Kjole 4600,-

Undertøy 1000,-

Puff

Skrevet

For sko skal jeg betale 800 kr. Har funnet noen som er billigere, men har lyst til å kjøpe noen som jeg liker, da jeg skal farge dem etterpå. Underskjørt følger med kjolen der jeg leier. Slør (2 lag, et på 2,70 m og et på 1 m) skal min mor sy, så det betaler jeg ikke noe for (koster ca 500 å sy). Tiara skal jeg ikke ha. Bruker de smykkene jeg har fra før - bortsett fra at jeg har kjøpt enkle perleøredobber til 39 kr. Undertøy blir også noe billig fra H&M tror jeg. Er ikke så lenge mannen min skal se på det :oops:

Lurt å spare inn der man kan :)

Skrevet

Slør 1200, sko 800, tiara 650 alt kjøpt hvor jeg leide brudekjolen. Derfra fikk jeg også smykke og armbånd som jeg brukte på dagen, de kostet ca 1500 og jeg fikk dem i julegave av min mann.

Undertøy bestående av korsett, strømper og strømpebånd; kr 900,-.

Underskjørtet følgte med i leieprisen på kjolen min.

Det går an å spare veldig mye penger på sko og tiara. Jeg kjøpte det bare der av ren "latskap" gadd ikke gå rundt å se når jeg jo hadde funnet noe jeg likte.. :rodme: Tror det er veldig billige tiara-er i Glitter-butikkene f.eks.

Skrevet

Jeg havnet på følgende:

Kjole 7000,-

Slør 2500,-

Tiara 500,-

Underskjørt 500,- ved kjøp, 250,- å leie

Sko ca 1000,-

Undertøy ca 1100,-

og smykker har jeg ikke bestemt meg for enda...

Himmel og hav! Dette er egentlig vanvittig mye penger!!!! :hoho:

Fysj a meg...

Hihi!

MissS :briller:

Skrevet

* underskjørt? - det vet jeg ikke. Tenkte å leie det.

* slør & tiara- betalte jeg 1000 kr for. Kjøpte det fra bryllupsweb

* undertøy? Betaler 980 kr for alt på brudesalongen

* sko? Betalte jeg 800 kr

Skrevet

Underskjørt: kr. 350,- for å leie det.

Slør: kr. 1150,-

Tiara: kr. 790,-

Undertøy og strømper: kr. 1500,-

Sko: kr. 860,-

Skrevet

Foreløpig har jeg kun kjøpt sko. De betalte jeg kr 399 for hos Skoringen.

Skrevet

Skjønner at jeg har en særdeles dyr tiara!!

Den koster nesten to tusen hos Arts&Crafts.....

Det andre har jeg ikke kjøpt ennå :cry:

Skrevet

Jeg har bare kjøpt meg slør enda, og det betalte jeg

1200 kr. for.

Synes det er forferdelig dyrt for noe jeg kun skal bruke en gang,

men det er helt nydelig :D

Fotsidt, med gullkant og perler i :hjerter:

Underskjørtet får jeg med i leieprisen på kjolen.

K.

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg har betalt 1800 for sløret (som er ganske langt)

Og 1600 for skoene (som var utrolig dyre men sinnssykt kule - de er i skinn og har litt sånn sekstitallsfasong med halvhøye, breie heler og litt firkanta tå)

Tiara skal jeg ikke ha, men har kjøpt et perlekjede til håret, til 400 kr.

Helene

Skrevet
Hva er "normal" og vanlig pris på feks...

* underskjørt?

* slør?

* tiara?

* undertøy?

* strømper?

* sko?

Underskjørt - leies i brudesalongen kr 450,-

Slør - kjøpt nytt kr 1100,-

Tiara - aldri i verden om man får satt det på mitt hode nei! :D

Undertøy - 1690,- (Kjøpt hos "Det lille under")

Strømper - 250,-

Sko - Kjøpt silkesko i brudesalongen kr 1050,- (skal farge de sorte etter bryllupet)

Skrevet

Jeg betalte:

-Underskjørt: inkludert i leieprisen av kjolen

-Slør: ca 1800 kroner (fotsidt med perler og blanke stener)

-Tiara: laget min egen selv

-Undertøy: 990 for torselette, 250 for truse

-Strømper: 250 kroner (kjempegode å ha på seg)

-Sko: 400 kr hos Skoringen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...