Gå til innhold

Kanel..


Gjest Gjest_Grete_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Grete_*

Besteforeldrene mine fortallte meg at kanel er sunt. Stemmer dette? og hvis ja, hvorfor er det sunt? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Gjest
det skal vist også hindre oppblåst mage

oi, kanskje det!? jeg har nemlig begynt å spise havregrøt med kanel til frokost hver dag, og magen er 10 ganger bedre. hadde masse luft i magen før, æsj.. så, kanskje det er kanelen som har fixa meg? :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Men er det ikke begrenset hvor mye kanel man får i seg pr dag da?

Jeg spiser kanel på grøten i desember og dersom jeg baker ting det skal være kanel på, så får jeg det jo selvsagt i meg.

Varer jeg kjøper for å spise kan jo selvsagt inneholde kanel, men dersom man ser på det jeg spiser i løpet av en vanlig da er det vel heller beskjedne mengder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Hvor mye er greit å spise om dagen tror dere? Spiser veldig mye... :sjenert:

på hvilken måte inntar du det da? Bare lurer for man kan jo ikke akkurat maule kanel. Har du kanel på all mulig mat, eller lager te eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan f.eks ha kanel i kakao eller sjokolademelk. Hvis man drikker det hver dag, får man jo i seg en del. :) Litt kanel i tomatsausen går også an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er greit å spise om dagen tror dere? Spiser veldig mye... :sjenert:

Tror det går helt greit å spise mye jeg, kan ikke se for meg at det kan være skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Pass bare på å få i deg god kvalitet. Kanel er ikke skadelig i seg selv, men enkelte kanelsorter er fulle av fæle stoffer (plantevernmidler, osv.) Forsøk å få tak i økologisk kanel om du spiser det ofte. (Det var nettopp mye snakk om dette i sentraleuropa, vet ikke om diskusjonen har vært i NOrge?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på hvilken måte inntar du det da? Bare lurer for man kan jo ikke akkurat maule kanel. Har du kanel på all mulig mat, eller lager te eller noe sånt?

Spiser en god del på havregrøt (daglig), og også i smooties, på frukt, i diverse retter osv.

Kanskje jeg skulle kjøpe meg økologisk kanel ja, det har jeg ikke en gang tenkt på :klø:

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tanita

Jeg spiser også mye kanel, har ikke tenkt så mye over om det er sunt eller ikke, bare at det gir smak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...