Gjest Lille Du Skrevet 1. juni 2007 #21 Skrevet 1. juni 2007 Kult! Det skal jeg sjekke ut! Ja gjør det! Det er absolutt kjempemoro...Og kanskje me etterhvert kan bytte forklaringene? det står jo alt man trenger kjøpe inn for å lage dte, da holder det med kopi av firklaringene... Lille Du
Gjest Gjest_vimselot_* Skrevet 1. juni 2007 #22 Skrevet 1. juni 2007 Leste hva jeg skrev, og hvis ts føler brodering er tingen, hvorfor ikke? En venninne av meg broderer og skaper de vakreste motiv, hun er med i en klubb. Hun bor ikke i Norge, så jeg vet ikke om det finnes tilsvarende her. Hun unnskylder seg stadig med at det ser helt elendig ut bakfra, men motivene er helt spesielle. Jeg har foreslått at hun selger bildene, men hun vet ikke helt enda.
TLo Skrevet 1. juni 2007 #23 Skrevet 1. juni 2007 Jeg har tre katter som opptar mye av min tid :katt: Liker og lese da, og lage smykker.Bruker da mest panduro.Så skal jeg ta opp ridningen igjenn etter maaaange års pause.
Gjest Jytte Skrevet 1. juni 2007 #24 Skrevet 1. juni 2007 Hagen er min hobby nr. 1 ... elsker å få pelargoniene til å blomstre år etter år .. dessuten har jeg anlagt en urtehage, samt som jeg er selvforsynt med bær, plommer og epler. Hunden ser jeg ikke på som en hobby - han er livet mitt .. et familiemedlem ..
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #25 Skrevet 10. juni 2007 Internasjonal folkedans høres gøy ut! Finnes det noe nettsted for de forskjellige rundt omkring i landet? Jeg bor på Østlandet, men et godt stykke fra Oslo f.eks...
Flua Skrevet 10. juni 2007 #26 Skrevet 10. juni 2007 Se her. IFIN er en paraplyorganisasjon for klubber og ensembler i Norden. Se under flik Medlemmer / Danseklubber, der er alle klubbene i Norge listet, og de aller fleste har hjemmesider. Det er fint, men ikke nødvendig å gå nybegynnerkurs først. Man kan bare troppe opp og kaste seg med, så får man taket på det etterhvert!! DETTE ER GØY!!!
Justice Skrevet 11. juni 2007 #27 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har litt for mange hobbyer, så du kan få en av meg; - Quilting - Søm (klær og annet) - Strikking - Hekling og hakking - Toving - Baking og annen matlaging - Såpelaging og laging av andre velværeprodukter - Planter (sår og høster) - Lesing - Trening - Spille gitar - Hund - Reising
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2007 #28 Skrevet 11. juni 2007 Hva er quilting og hakking, Justice? Det første høres litt spennende ut, selv om jeg ikke aner hva det er. Hva skiller hobby fra interesser egentlig? Synes ikke at jeg har noen hobby, men går ofte på teater, fotograferer og trener... Med "hobby" ser jeg liksom for meg pirkete håndarbeide...
Justice Skrevet 13. juni 2007 #29 Skrevet 13. juni 2007 Quilting kan vel lettest beskrives som en sømteknikk hvor man som regel bruker stofflapper som man syr sammen, og til slutt monterer den sammensydde stoffbiten på vatt og understoff med en spesiell sømteknikk (gjerne i møsnter). Såvidt jeg har skjønt er det selve den montasjebiten som egentlig er quilting. Hakking er tunisik hekling med en svært lang heklenål. Kan beskrives som en mellomting mellom strikking og hekling, slik jeg tenker meg det. Dette er veldig morsomt, og arbeidet blir tykt og slitesterkt, brukes mye til tepper/ pledd, etc.
Lillenissen Skrevet 14. juni 2007 #30 Skrevet 14. juni 2007 Jeg spiller Othello. Det er et brettspill med sorte og hvite brikkes som skal vendes, litt sånn i stil med sjakk eller go. Men selv om det ikke er så mange som spiller det, så har vi et othello-forbund og vi arrangerer turneringer rundt i landet og spill-aftener. Jeg har tilogmed fått mulighet for å spille i vm (på damekvoten, da jeg er eneste dama i øyeblikket i Norge som spiller) I fjor var jeg i Japan og spilte vm, og alle fikk 1000 Dollar til å dekke reisen! Hvis du vil prøve det kan du spille på nett på www.kurnik.org (det heter det reversi) eller på spill.start.no I det hele tatt er jeg helt hekta på å spille brettspill på nettet :-)
aimee Skrevet 19. juni 2007 #31 Skrevet 19. juni 2007 Å Othello er kult!! Jeg er ganske flink også, tror jeg Hvor finner jeg mer informasjon om dette forbundet deres?
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. juni 2007 #33 Skrevet 21. juni 2007 Jeg spiller Othello. Det er et brettspill med sorte og hvite brikkes som skal vendes, litt sånn i stil med sjakk eller go. Men selv om det ikke er så mange som spiller det, så har vi et othello-forbund og vi arrangerer turneringer rundt i landet og spill-aftener. Jeg har tilogmed fått mulighet for å spille i vm (på damekvoten, da jeg er eneste dama i øyeblikket i Norge som spiller) I fjor var jeg i Japan og spilte vm, og alle fikk 1000 Dollar til å dekke reisen! Hvis du vil prøve det kan du spille på nett på www.kurnik.org (det heter det reversi) eller på spill.start.no I det hele tatt er jeg helt hekta på å spille brettspill på nettet :-) Så morsomt. Othello var fast aktivitet for meg og min far på hytta gjennom oppveksten.
Gjest Pax Skrevet 21. juni 2007 #34 Skrevet 21. juni 2007 (endret) - Tidligere har jeg danset tango, til høsten skal jeg danse magedans - Hekler votter - Støper lys - Før drev jeg med fjellklatring, har tenkt å ta det opp igjen - Hagearbeid - Skriver bok og noveller - Foto - matlaging Endret 21. juni 2007 av Pax
Gjest beekeeper Skrevet 21. juni 2007 #35 Skrevet 21. juni 2007 og synger og danser i dusjen. Jeg trodde jeg var den eneste i verden som danser i dusjen! Jeg tegner min egen tegneserie! Jeg synes det er kjempegøy. Man kan tegne sin egen serie og legge dem ut på nettserier. Ellers spiller jeg på keyboardet mitt (jeg har ikke pianoet mitt her) og på gitaren min. Jeg synger mye. Jeg liker å lage mat. Jeg vet ikke helt om jeg har så mange flere hobbyer jeg..
Gjest Pax Skrevet 21. juni 2007 #36 Skrevet 21. juni 2007 Jeg tegner min egen tegneserie! Åh, så kult!
Lillenissen Skrevet 21. juni 2007 #37 Skrevet 21. juni 2007 Man kan finne mer informasjon om othello på www.othello.no Kan jo også nevne at neste turnering blir på spillfestivalen i Bergen med lyn-othello 4 august og Bergen open i Othello 5 august. (Med meg som turneringsleder) Hvis man har lyst til å prøve det er det alltid gratis å være med første gang, og det er også alltid premie til beste debutant ;-) Eller hvis man bor i Oslo kan også bare komme til en spilleaften og hyggespille. Othello-miljøet i Norge er ikke så stort, så man ser igjen de samme folka som oftest og får mange nye venner. Det var sånn jeg traff samboern min!
pusla Skrevet 21. juni 2007 #38 Skrevet 21. juni 2007 Jeg broderer endel i perioder, kjøper det meste hos Atelje Margaretha, da får jeg alt jeg trenger i en pakke. Liker også å pusle med disse hobbypakkene fra Panduro som allerede er nevnt, da trenger jeg ikke pønske ut så mye selv, samtidig som jeg får lagd noe. Jeg har også kjøpt inn noen smykkesett, men har ikke fått laget noe enda. Jeg har også danset litt i perioder, i det siste har jeg danset Line Dance, det anbefales virkelig!! Utrolig morro, man er ikke avhengig av noen partner og alle kan klare det. Veldig sosialt og god trim er det også.
mocci Skrevet 25. juni 2007 #39 Skrevet 25. juni 2007 heia, En av mine favorittsysler er å spille pc spill online, spesielt har jeg sansen for online rollespill (mmorpg) ala World of warcraft, Vanguard m.m. Resten av fritiden går med til hund (utstilling) og så er jeg en sofagris av dimensjoner hvor aktivetetene veksler fra tv titting, lese bøker, lytte til musikk. Jeg har også nylig startet med postcrossing og venter spent på mine første postkort fra den store verden
heffalumpen Skrevet 25. juni 2007 #40 Skrevet 25. juni 2007 Hobbyer har jeg nok av, døgnet har bare litt for få timer... Jeg strikker, hekler litt, lager såper og annen naturkosmetikk, leser, film er artig... Liker å bake, men ingen mester i pynting... Lager en del kort. Prøver meg litt på scrapping. Så klarte jeg å skaffe meg en ny hobby her om dagen, kjøpte meg en el-fiolin jeg hadde håpet på å klare å lære litt på... Aldri tatt i en fiolin før
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå