Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2003 #61 Del Skrevet 20. mars 2003 sexysadie, jeg visste det ville komme. Bare fordi jeg er i en alder av 17 betyr det ikke at jeg ikke har mine meninger, mine tanker, mine fordommer eller følelser. Jeg fullstendig klar over hva jeg opplever, og hva jeg føler. Så ikke kom å døm meg pga min alder. Lasse: Det kan godt være noe av det du sier, men jeg tror det er noe annet som hovedsakelig ligger bak.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt 17 Skrevet 20. mars 2003 #62 Del Skrevet 20. mars 2003 Teksten overnfor er skrevet av meg. Gutt 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 20. mars 2003 #63 Del Skrevet 20. mars 2003 Da vet du også at d er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 20. mars 2003 #64 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg blir en smule oppgitt her jeg. Bare fordi ei jente har ei vill fortid som inkluderer litt av hvert, f.eks mange partnere, sex i forskjellige varianter og andre såkalte "usømmelige ting" som avviker noe fra den såkalte "normalen" som herjer der ute, så skal hun altså bli droppa som en råtten tomat ? For da er hun ikke BRA nok, for da har dere ulike verdier og syn på ting. Mange menn takler ikke ei dame som har hatt flere sexpartnere og har mer erfaring seksuelt enn dem. Hva man gjør som singel er IKKE det samme som det man gjør i et forhold. Hvorfor kan ikke folk få være slik de er, og respekteres uavhengig av hva de har gjort ? Det bør være de verdiene mennesket har HER & NÅ, ikke verdiene et menneske har som singel, eller hadde for 3 år siden i en vill periode som teller. MAKAN TIL TRANGSYNTHET Om partneren min hadde hoppa i høyet med 4 horer på en gang eller hatt tidenes gangbang på loftet hos bestemor, SO WHAT ? Så lenge det ikke er en praksis han har i et forhold..ingen problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 20. mars 2003 #65 Del Skrevet 20. mars 2003 EGENTLIG burde ikke fortiden ha noe å si, men det er mye som ikke er som det burde være. Jeg føler egentlig ikke at man kan uttale seg så veldig om dette- før man faktisk kjenner personen som har denne fortiden og hvordan han/hun har utviklet seg i ettertid. Selv har jeg inntrykk av at personer som ser litt lett på sex, også ser litt lett på andre ting. Men dette trenger ikke være tilfelle. Min type hadde hatt 11 partnere før meg, og hadde også vært med på en trekant. Høres kanskje ikke så veldig mye ut- men ta med at han var 18 år da vi møttes. Men etter at han traff sin store kjærlighet- meg- sier han at han aldri kunne hoppet til sengs med noen igjen bare sånn uten videre. Jeg hadde ikke hatt noen- og jeg skal innrømme at jeg har tenkt en del på dette. Men etterhvert som jeg har blitt tryggere på ham og forholdet vårt, plager ikke hans fortid meg i det hele tatt, glad for at iallfall en av oss hadde litt erfaring. Det viktigste bør være at personen føler at han har dratt nytte av erfaringene sine, at han har lært noe og utviklet et endelig syn på seksualitet. Å starte et forhold når det er noe man er nysgjerrig på, som man ikke kan prøve ut i et monogamt forhold høres ikke lovende ut. Men jeg skjønner de som ikke vil gå inn som nummer 200og? i rekken. Det ville ikke jeg heller- med mindre jeg var veldig forelsket. Uansett ville jeg følt meg selv og sexen vår som mindre spesiell for ham, og det tror jeg ikke jeg hadde taklet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raider Skrevet 20. mars 2003 #66 Del Skrevet 20. mars 2003 ???????????? Og vitsen med denne her meldingen var?? Bare å tilbakevise din påstand om at jeg er "liten venn". Med mine 1,89 meter over bakken, og 100 pluss kilo, så er jeg ingen LITEN venn! Men kanskje en stor venn? Vil i allefall ingen vondt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raider Skrevet 20. mars 2003 #67 Del Skrevet 20. mars 2003 ???????????? Og vitsen med denne her meldingen var?? Bare å tilbakevise din påstand om at jeg er "liten venn". Med mine 1,89 meter over bakken, og 100 pluss kilo, så er jeg ingen LITEN venn! Men kanskje en stor venn? Vil i allefall ingen vondt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raider Skrevet 20. mars 2003 #68 Del Skrevet 20. mars 2003 ???????????? Og vitsen med denne her meldingen var?? Bare å tilbakevise din påstand om at jeg er "liten venn". Med mine 1,89 meter over bakken, og 100 pluss kilo, så er jeg ingen LITEN venn! Men kanskje en stor venn? Vil i allefall ingen vondt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raider Skrevet 20. mars 2003 #69 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg blir en smule oppgitt her jeg. Bare fordi ei jente har ei vill fortid som inkluderer litt av hvert, f.eks mange partnere, sex i forskjellige varianter og andre såkalte "usømmelige ting" som avviker noe fra den såkalte "normalen" som herjer der ute, så skal hun altså bli droppa som en råtten tomat ? For da er hun ikke BRA nok, for da har dere ulike verdier og syn på ting. SVAR: Dette gir jeg deg ingen rett til å bare tillegge menn å mene. Ei jente kan vel også ha det vondt, om kjæresten har hatt masse vill sex med andre, trekanter, homo etc ??? Mange menn takler ikke ei dame som har hatt flere sexpartnere og har mer erfaring seksuelt enn dem. SVAR: Det er korrekt. Men igjen, hvor ble det av damene som ikke takler??? Hva man gjør som singel er IKKE det samme som det man gjør i et forhold. Hvorfor kan ikke folk få være slik de er, og respekteres uavhengig av hva de har gjort ? Det bør være de verdiene mennesket har HER & NÅ, ikke verdiene et menneske har som singel, eller hadde for 3 år siden i en vill periode som teller. MAKAN TIL TRANGSYNTHET Om partneren min hadde hoppa i høyet med 4 horer på en gang eller hatt tidenes gangbang på loftet hos bestemor, SO WHAT ? SVAR: Lett å si for deg det, for det har han ikke gjort! Så lenge det ikke er en praksis han har i et forhold..ingen problem. Nå holder det med pålessing av oss menn slike "holdninger". Det er ikke temaet nå i det hele tatt, men noe dere kan diskutere på gruppemøte o OTTAR. Vi diskuterer sjalusiproblemer som kan oppstå når den ene parten i et forhold har hatt "spennende" (eller "ekle", for den som vil...) sexopplevelser, langt ut over det den andre parten har hatt. Slutt å vri og vrenge dette over til en kjønnsdebatt. Det er det IKKE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 21. mars 2003 #70 Del Skrevet 21. mars 2003 Lasse: Det kan godt være noe av det du sier, men jeg tror det er noe annet som hovedsakelig ligger bak.. Javel, hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 21. mars 2003 #71 Del Skrevet 21. mars 2003 Dette gir jeg deg ingen rett til å bare tillegge menn å mene. Ei jente kan vel også ha det vondt, om kjæresten har hatt masse vill sex med andre, trekanter, homo etc ??? Uten tvil, nå kommenterer jeg innlegget ditt, og såvidt jeg har skjønt er du mann. Det er korrekt. Men igjen, hvor ble det av damene som ikke takler?? Som sagt, jeg kommenterer innlegget ditt, og er klar over at dette gjelder endel jenter også. Om partneren min hadde hoppa i høyet med 4 horer på en gang eller hatt tidenes gangbang på loftet hos bestemor, SO WHAT ? Lett å si for deg det, for det har han ikke gjort HVEM har ikke gjort det ? Du har neppe gjort det... Nå holder det med pålessing av oss menn slike "holdninger". Det er ikke temaet nå i det hele tatt, men noe dere kan diskutere på gruppemøte o OTTAR. Vi diskuterer sjalusiproblemer som kan oppstå når den ene parten i et forhold har hatt "spennende" (eller "ekle", for den som vil...) sexopplevelser, langt ut over det den andre parten har hatt. Slutt å vri og vrenge dette over til en kjønnsdebatt. Det er det IKKE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 21. mars 2003 #72 Del Skrevet 21. mars 2003 Da er vi der igjen: Hore/Madonnafiguren.. Blir vi aldrige ferdige med den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raider Skrevet 21. mars 2003 #73 Del Skrevet 21. mars 2003 Hva vet vel noen av dere KG-jenter om mine holdninger? Dere har ikke møtt meg, har dere? Er jeg mannssjåvinist i deres øyne, fordi jeg ikke så meg i stand til å fortsette et forhold pga at jeg ikke så meg i stand til å fortsette å takle hennes sexuelt utsvevende fortid? Har jeg sagt noe eller ordlagt meg på en slik måte noe sted her, som indikerer at jeg mener dette IKKE gjelder begge kjønn? Nei, det har jeg ikke. Og jeg er da heller ingen mannssjåvinist, som to av dere gjerne vil merke meg som. Ikke tale om! Nei, jeg har ikke hatt sex med fire horer på en gang, slik du sier typen din har hatt. Jeg ville ikke en gang drømme om å kjøpe sexuelle tjenester. Det har med mitt menneskesyn å gjøre. Jeg kunne simpelthen ikke finne på å gjøre slikt. Mener du det ville vært helt ok for deg hvis typen din faktisk HADDE gjort noe slikt en gang? Jeg har heller aldri hatt sex med flere jenter på samme tid. Er det derfor jeg i deres øyne er mannssjåvinist? -Eller treffer jeg et sårt punkt hos dere, fordi dere selv "selvfølgelig" har hatt gruppesex i en eller annen form? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 21. mars 2003 #74 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg er "på din side" Raider. Som nevnt i et av mine tidligere innlegg synes jeg ikke at fortid bør telle, men tidligere sexliv har ofte sammenheng med hvordan personen er. Hvis min type hadde kjøpt sex, hadde han hatt et menneskesyn vidt forskjellig fra mitt. Hadde han hatt mange partnere, tyder det dessuten på at han ikke ser på sex som noe særlig spesielt- og jeg vil føle meg spesiell i et forhold. Sier kanskje også noe om hans syn på kvinner? Du er ikke en mannsjåvinist, du er bare ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. mars 2003 #75 Del Skrevet 21. mars 2003 For meg betyr fortida til partneren ganske mye. Fortida sier jo en hel del om bl.a verdiene og grensene til personen, syns nå jeg da. Hadde typen min fortalt meg at han hadde kjøpt seg ei hore, så hadde jeg rett og slett blitt skuffa over han, og veldig overraska. Og hadde han hatt x-kant med noen, hadde også dette vært noe jeg ihadde følt det vanskelig å takle. Uansett om dette hadde skjedd 20 år før jeg traff ham, så hadde det påvirket mitt syn på ham, og det er lite trolig at jeg ville følt meg komfortabel i dette forholdet. :-? Kan godt hende at dette er veldig spesielle holdninger idag, men jeg kan ikke annet enn å stå for meningene og følelsene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2003 #76 Del Skrevet 21. mars 2003 Det har vel noe med at menn kan boltre seg så mye de bare vil, jentene er horer med en gang. Nå har vel Raider en god del ganger uttrykt seg kjønnsnøytralt og prøvd å fastslå at det å ha hatt "for mange partnere/for mye erfaring" kan gjelde begge kjønn. Ellers er det et faktum at det er høyere toleranse når det gjelder høyt antall sexpartnere for menn enn for kvinner. Det burde ikke være sånn, men det er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 21. mars 2003 #77 Del Skrevet 21. mars 2003 Ganske tåpelig ja, men det er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 21. mars 2003 #78 Del Skrevet 21. mars 2003 Nei, det har jeg ikke. Og jeg er da heller ingen mannssjåvinist, som to av dere gjerne vil merke meg som. Ikke tale om! Nei prøver ikke merke deg som det, men når innlegget er skrevet av en mann svarer jeg til deg som mann. Nei, jeg har ikke hatt sex med fire horer på en gang, slik du sier typen din har hatt. Jeg har aldri sagt han har gjort det, dette var kun et eksempel. Jeg ville ikke en gang drømme om å kjøpe sexuelle tjenester. Det har med mitt menneskesyn å gjøre. Jeg kunne simpelthen ikke finne på å gjøre slikt. Mener du det ville vært helt ok for deg hvis typen din faktisk HADDE gjort noe slikt en gang? Om jeg hadde fått greie på det nå når jeg har kjent han en stund, hadde ikke det spilt noen rolle, nei. -Eller treffer jeg et sårt punkt hos dere, fordi dere selv "selvfølgelig" har hatt gruppesex i en eller annen form? Det er nok godt mulig ja. Om man gjør mye rart som singel, er det ikke dermed opplest og vedtatt at man fortsetter i samme stil når man er i et forhold. Dessverre har folk lett for å tro det, og det stemmer nok også i endel tilfeller, men langt ifra alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 21. mars 2003 #79 Del Skrevet 21. mars 2003 Ja, jeg vet at jenter og gutter blir sett forskjellig på hvis de har mange sexpartnere blablabla. Legger ikke merke til dette jeg der jeg bor iallfall. Mannfolkene som tar det de får- får nettopp det stempelet. "Hold deg borte fra ham, han er bare ute etter en ting". Menn ser generelt slik på det: Mann med mange partnere- respektert, har draget Kvinne med mange partnere- lett på tråden Jenter ser slik på det, generelt: Mann med mange partnere- rundbrenner, ikke til å stole på Kvinne med mange partnere- Lett på tråden (med mindre hun er en venninne) Synes det er mye fordommer ute og går jeg, men må si at jeg ikke legger merke til at det er så mye mer fordommer når det gjelder jenter enn når det gjelder menn. Og fordommer er selvfølgelig feil- fryktelig urettferdig. Samtidig kan jeg ikke si at det bryr meg- ville jo aldri vært venn med noen som dømte meg eller andre på forhånd. Selv dømmer jeg ingen, men det må være lov både for jenter og gutter å si at de helst ikke ville hatt et forhold med en "billig" eller "erfaren" person Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raider Skrevet 21. mars 2003 #80 Del Skrevet 21. mars 2003 Ganske tåpelig ja' date=' men det er sånn.[/quote'] Ja kanskje det er det, men det vil ikke jeg ha skylden for... Duchess, jeg tror du blir såret fordi DU TROR menn med mindre "erfaring" enn deg tenker på deg som "horete" og "billig". Kanskje noen gjør det, men det er heller ikke min skyld! Og jeg forstår at noen jenter kan bli såret av slikt. Ingen vil vel føle seg billig? Min mening er at mange "mindre erfarne" som møter en mulig partner faktisk tar seg nær av det hvis denne personen har gjort MYE rart/spennende/deilig/ekkelt/vannvittig (stryk det som ikke passer...) med andre. Kanskje spesielt hvis vedkommende har gjort det med mange, eller med flere på samme tid. Årsaken kan være forskjellig, og individuell. Kanskje noen menn får et støkk i egoet sitt, når dama har gjort alt mulig rart med andre, som han selv bare har kunnet drømme om (I allefall har hatt lyst til, men ikke gjort ennå...). Eller hva hvis en ung gutt på feks 17 år finner ut at 3-4 av kompisene hans også har hatt sex med kjæresten hans tidligere? Den kan være tøff å svelge for en ung gutt! Kan hende gutter og jenter opplever ellers like situasjoner forskjellig. Jeg kan kun snakke for meg selv, med mine tross alt begrensede erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå