Snil@ Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Har du kjøpt nytt hus, er det noe du ville gjort annerledes? Vi har kjøpt ny enebolig, romfordelingen blir som den er (kjøper ferdig prosjektert enebolig), men vi har jo muligheten til å gjøre endringer på kjøkkenet, gulv, bad etc.... Jeg trenger noen råd til dere som har gjort før, hva angrer dere på at dere ikke gjorde eller gjorde. Har du noen gode råd iforhold til kjøkkenet? Det er så lurt å være etterpåklok... På forhånd tusen takk for svar
Gjest HB Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Hvis du søker finnes det allerede en tråd med masse tips om hva du bør ha og ikke ha på kjøkkenet. Sånn generelt ville jeg valgt så nøytralt som mulig på de store tingene (gulv, fliser, kjøkkeninnredning osv.) slik at man ikke blir lei fort. F.eks. ville jeg hatt eikeparkett overalt (stort sett da) fordi jeg synes man ikke blir lei eik. Ønsker også at vi tenkte litt mer gjennom helheten når det gjaldt farger og stil da vi begynte å pusse opp huset vårt. (Kjøpte et halvgammelt hus, og tok ting litt etterhvert. Problemet er at smaken forandrer seg underveis og da passer ikke alltid rommene sammen.) Antar dere kan velge ekstra med stikk også. Det er jo en gjenganger at det alltid er for få stikk. Kunne også ønsket at vi hadde et mer bevist valg når det gjaldt trapp, for den står midt i stua som et møbel, men vi har en helt enkel standard furutrapp. PS. Dersom bygget ikke står der ennå har du lov til å gjøre endringer for inntil 10 (eller er det 15) % i henhold til Bustadoppføringslova som du kan benytte dersom du vil endre på planløsningen. Forresten, gratulerer med hus og lykke til videre! Hilsen Lille meg
Kayli Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Den eneste forandringen jeg kunne tenke meg når det gjelder huset vårt, er at vaskerommet burde vært dobbelt så stort. Ellers er jeg rimelig fornøyd. Vi har stort kjøkken med langbord og masse skapplass. Det er det rommet i huset vi bruker desidert mest, og vi elsker det! Ellers synes jeg det er vanskelig å gi andre råd på dette området, da vi alle er forskjellige og har ulike behov.
Gjest Masekråka Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Jeg skulle ønske vi hadde vaskerommet oppe (der alle soverommene - og klærne! - er), lei av å drasse klær opp og ned... Har du ikke mulighet til vaskerom oppe, få deg en skittentøyssjakt, det har en venninne av meg - superenkelt. Luke på badet oppe, rør i taket på vaskerommet med skittentøysdunken under! Skapplass og bodplass får man aldri nok av! Utnytt plassen under trappen f.eks. Vi har også flere innebygde, grunne skap som skillere mellom rom (veggen tar jo også opp plass). Grunne skap er gull, ingenting som forsvinner i det store intet innerst i skapet! Vi har et lite gjesterom vegg i vegg med kjøkkenet, og har lagt inn grunne skap fra begge sider. Her putter jeg vinter/sommerklær når de ikke er i bruk, alt som ikke skal henges. På kjøkkensiden brukes det til alle mulige småting som har en tendens til å være vanskelig å finne - det er SÅ oversiktlig. Tusen andre ting som jeg ikke kommer på fordi jeg er så trøtt
Snil@ Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2007 Tusen takk for tips. Hvis det er mer dere kommer på så bare kom med det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå