Gå til innhold

Hvordan er formen da jenter?


angelou

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen da? Her er alle ubehagelige symptomer fra 1.trimester borte. Ikke kvalm lengre, men fremdeles litt trøtt. Litt ømme pupper fortsatt, og har hatt et snev av halsbrann innimellom. Vondt i hodet av og til, og litt kranglete bekken. I sum er disse plagene mer enn levelige, og jeg er egentlig ganske fornøyd med å være gravid om dagen :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også veldig fonøyd med å være gravid om dagen! :)

Litt sippete, bitte litte vondt i bekkenet ellers bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt kvalm i det siste, lite matlyst og med tårer som presser bak øyelokkene litt for ofte. Og så har jeg sopp-infeksjon "hele tiden". :( :( :( Tre første plagene er ok og overkommelige, den siste er til ren irritasjon,...

Er ellers lykkelig og gravid om dagen, og gleder meg til magen popper frem.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Liten oppdateringsrunde kanskje - synes det er litt stille her jeg :sjenert: Men vi skravler vel for mye i dagbøkene våre :ler:

20+5 idag, nurket spreller så jeg kjenner det veldig godt, og nå har pappan fått kjent spark på utsiden også - stor stas. Formen er bra, litt trøttere enn vanlig, trenger rett og slett litt mer søvn. Magen vokser og nå ser jeg skikkelig gravid ut, men den er fremdeles ikke blitt så altfor stor. Dette er jo den beste tiden, og så er vi så heldige at vi får den midt på sommeren :sol: Bare ei uke igjen nå, så er jeg ferdig med den 5.måneden og går inn i siste måned i 2.trimester - er det bare jeg som synes tiden går fort nå :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skravler nok for mye i dagbøkene ja.. :ler:

Her er en liten status fra meg:

Formen er fortsatt kjempe bra! Er 16+6 i dag og har lagt på meg 3 kg. Har fått en fin mage som jeg er veldig stolt av. Har kjent både fiskehaler som slår og små bobler som sprekker, men det er ikke akkurat regelmessig. Skal på UL 13.juli. Er da i uke 19 og synes det er litt sent. Blir veldig spennende! Blir veldig fort rørt om dagen, men har det veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Isdronningen: Jeg var 20+5 på min termin-UL, så uke 19 er passelig. Første UL var jeg 17 uker og noen dager, og det var for tidlig å sette termin da.

Formen min er kjempefin! Er litt trøttere enn i ikke-gravid tilstand, men det er jo helt vanlig :)

Virker som om bekkenplagene mine har mer eller mindre forsvunnet. Tror bare jeg hadde smerter mens bekkenet utvidet seg, for det har det absolutt gjort. Ellers har jeg lagt på meg rundt 6 kg. Syns selv det er litt i overkant, men jordmor mente jeg hadde mye å gå på. Siden jeg var såpass slank i utgangspunktet så var det ikke ille så lenge den totale vektøkningen ikke oversteg 20 kg.

Er fremdeles litt plaget med svimmelhet, særlig når jeg står rett opp ned i noen minutter.

Ellers sparker Liten som aldri før, det er snart to uker siden pappaen fikk kjenne sparkene på utsiden :) Han sparker hver kveld når jeg har lagt meg på rygg, så da pleier vi å kjenne og snakke med og om babyen :rødme:

Og kjæresten og jeg er forelsket som aldri før :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå har jeg vært hos jordmor og ståa er:

Blodtrykk: Lavt, og det er grunnen til at jeg er sliten - jeg har liksom gått og venta på den energien alle har prata om, hatt blodtrykksfall en gang og det var ikke noe gøy, men oppsummert er lavt blodtrykk til å leve med.

Urin: Bra

SF-mål: Helt på streken øverst i det grønne

Vekt: Opp ca 4 kilo

Babyens hjerteslag: Ca 145 i minutt.

Ellers masse aktivitet i magen hver dag, og sambo kjenner også ganske ofte spark.

Andre plager: Halsbrann :sprettoy: , men ellers ikke noe - hadde problemer med bekkenet en stund, men det har gått over etter noen runder med kiropraktor, hadde bekkenlåsning, og den skal være ordnet opp i nå.

Alt i alt: strålende fornøyd med å være gravid, og gleder meg til 4 ukers ferie.

GOD SOMMER ALLE SAMMEN!!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Virkelig stille her inne for tiden. Er det feriemodus på alle november/desember- damene?

Jeg er nå 26+1. Bøllefrøet sparker heftig til siden tider, kjører på med noen " trommevirvler" som er litt morsomme å kjenne.

Magen begynner å bli så stor at leddbånd og annet strekkes, og det merkes. I tillegg ligger ungen godt nede i bekkenet og presser på litt ekstra på det området.

Trening er det blitt så som så med, dessverre. Kun 1 gang i uka. Jeg er litt skuffet over det treningssenteret som ligger her jeg bor. Det er litt vel preget av at jeg nå har flyttet "ut på landet" mtp timer som tilbys og annet. Men kom 1.august da er det ikke ferie der lenger, så da skal jeg trene mer igjen :)

God sommer videre, folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann MrsC, vi er ikke alle helt borte ;)

Det er bare en del ferieavvikling, og de av oss som er her er mest aktive i graviditetsdagbøkene, du må jo bare snuble innom der :)

Formen min er også fin, bortsett fra noen kranglete hofter som jeg tror det hjelper å trene på, så jeg prøver å trene 1-2 ganger i uka på Spenst, i tillegg til at sofasliting blir begrenset til stort sett kun når jeg må ha en blund.

Timer jeg har lyst til/mulighet til å være med på er ganske så begrenset her også, dessverre, gleder meg også stort til de er ferdig med sommerferien, da blir det flyt/pilates i alle fall en gang i uka i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Ferie ja, begynner min ferie idag :)

Formen er laber om dagene, idag begynte jeg å kaldsvette og pese bare av å gre håret og kle på meg klærne. Så jeg orker ikke tanken på å trene noe for tida. Har gått en og annen tur, og tror jeg skal få med meg kjæresten på en tur idag. Vil ikke gå alene når jeg er i så dårlig form.

Men så hadde jeg hb på 10,7 i går, så det er vel ikke så rart. Har alltid hatt 14-15 i ikke-gravid tilstand.

Gleder meg til å dra hjem til mamma og pappa og få ordentlig bygdemat og dra på sykkelturer. Tror nok det kan hjelpe på en del :)

Ellers så nyter jeg å gå gravid og kjenne små spark, og jeg lurer stadig oftere på hvordan han ser ut, og hvem sine trekk han får. Om han får mine blågrønne eller farens brune øyne :)

...og tenk, det er bare 2,5 mnd til permisjonen min begynner :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og tenk, det er bare 2,5 mnd til permisjonen min begynner :overrasket:

Akkurat det får meg også til å se slik ut :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag 21+4 og formen er kjempe fin! Elsker å gå gravid jeg:) Har absolutt ingen planger (bank i bordet) Lagt på meg 5 kg og det er bare magen. Er litt stressa over at vi fortsatt ikke har begynt å shoppe, men trøster oss med at vi har hele høsten på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

24+6

Formen er helt fin den, sliter med plagsomme kynnere. Fikk beskjed om å holde meg rolig å slappe av når de ble for voldsomme. Men i dag har jeg bare surfet på nett etter kjøkken og har ikke hatt så mange kynnere, som det jeg har hatt i dag.... :( Kansje jeg stresser for mye. :(

Ellers så er den aktiv lille huleboeren vår, i dag rista hele meg når den snudde på seg... Morro! 3,5 mnd igjen med ruging... :)

Endret av Kveita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Henger meg på her jeg..

er 23+2

Min form er på topp :)

Jeg trenger litt mer søvn, men det er det eneste!

Så jeg nyter virkelig det å gå gravid :)

Kjenner også lille knøtte sparke hver dag! men pappaen har enda ikkje kjent det på utsiden :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...