shopgirl Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Hei! Vet det er flere som har giftet seg i utlandet her...hvordan gjorde dere det med kjolen med på flyet? Pakket dere den pent ned i en koffert eller fikk dere ta den inn i flyet? Gruer meg litt for det altså... blir nok kjempeskrukkete av en koffert men vet ikke om det er noe bedre inne i flyet???
*Emma* Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Jeg stappet min MS kjole i en stor hardplast koffert sammen med slør og brudepike kjolen - krysset fingrene og sendte den som vanlig baggasje. Jeg hadde bestilt steaming da jeg kom frem, men kunne avbestille timen da kjolen ikke var skrukkete i det hele tatt. Dama i butikken sa at kjoler av så bra kvalitet skrukket ikke...og det hadde hun rett i. (Jeg var veldig skeptisk på forhånd.) Jeg hadde tenkt å ha kjolen som håndbaggasje, men den var både stor og tung så jeg er glad jeg tok sjansen på å sende den.
Gjest bolle Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Jeg gjorde samme som *emma* - pakket så pent og luftig jeg kunne (med noe silkepapir innimellom) i en hardplast trille-koffert. Var ikke nødvendig med noen stryking når jeg kom frem (hadde linnea raffaelli kjole).
honning Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har tatt innenlandsfly med brudekjolen (lita rute mellom Skien og Stavanger), og fikk beskjed om å ta den i håndbaggasjen. La den i kabinen over setene, og det gikk helt fint. Men nå var det nesten ingen på flyet heller da, og god plass til den.
Kykkelikokos Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Jeg ville nok ha tatt den som håndbagasje i tilfelle bagasjen forsvinner og man ikke får den igjen på et par dager.
*Emma* Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Ja altså skulle jeg giftet meg dagen etter vi kom frem hadde jeg nok ikke turt - i tilfelle den ble borte. Men vi kom frem fredag kveld og giftet oss tirsdag. Jeg hadde tatt høyde for at den kunne bli borte eller ødelagt og sjekket at det var brudesalonger i nærheten så jeg kunne kjøpt en ny - hvis det verste skulle skje
kathrine79 Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Hei! Vet det er flere som har giftet seg i utlandet her...hvordan gjorde dere det med kjolen med på flyet? Pakket dere den pent ned i en koffert eller fikk dere ta den inn i flyet? Gruer meg litt for det altså... blir nok kjempeskrukkete av en koffert men vet ikke om det er noe bedre inne i flyet??? Kan du ikke ringe flyselskapet og høre i forkant? Kanskje de kan hjelpe deg, få godkjent den som spesialbagasje eller noe... En venninne av meg var i et bryllup i utlandet, kofferten med brudekjole i var borte. De fikk heldigvis tilbake kofferten på bryllupsdagen - puh....
Snil@ Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Vi giftet oss i utlandet. Jeg hadde med kjolen i den posen du får fra butikken, og inn på flyet. Flyvertinnene var veldig behjelpelige og det var ikke noe problem å få den med inn på flyet. Den han faktisk inne hos piloten... Men på hjemturen var det nok et annet personale da måtte jeg brette den sammen og legge den i bagasjehylla (Det gjorde ingenting det for da hadde jeg jo brukt den) Så det kan nok hende det kommer litt ann på personalet på flyet.. Lykke til
-Alvildebrud- Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Jeg hadde muligens tatt den som håndbagasje, og da i den posten den opprinnelig henger i. Eller så hadde jeg sendt den som vanlig bagasje, men sjekket opp alle muligheter om den skulle bli borte. Er det brudesalong i nærheten, med såpass stort utvalg at noe skulle passe meg? Mine kofferter forsvinner rett som det er, og sist gang hadde vi visstnok hatt en liten "sjekk" i vår bagasje der alle låsene var oppbrutt og tøyet kastet i alle retninger. Stoler ikke heeelt på bagasjerutinene overalt. Og så mye sinne akkurat det der med ødlagt eller mistet bagasje skaper da man er på reise. Man er jo så "utsatt" allerede... Men det skal LITT til for at det skal gå galt akkurat denne gangen. Kjenner jeg meg selv hadde jeg nok forresten kastet meg i det likevel. Så slitsomt å ha den store posen på flyet og overalt. Også hadde jeg nok tenkt at "det går sikkert bra denne gangen". Det gjør det som regel. Men det spørs vel hvor "skadet" du er fra tidligere erfaringer med bagasjen kanskje?
*Emma* Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 Jeg ringte flyselskapet vårt på forhånd. de sa at egentlig var det ikke lov - fordi den er for stor...men mest sannsynlig kom de til å være greie og la meg ta den med. Men det var opp til den enkelte som satt i innsjekk sa hun jeg snakket med. Jeg hadde ingen planer om å sende den med flyet før uka før vi dro. Da fant jeg ut at jeg rett å slett ikke gadd å drasse på den. Og sidne jeg hadde noen dager etter at vi kom frem - samt passet ganske rett inn i en ferdig str uten særlig tilpasning tok jeg sjansen på at jeg kom til å finne noe nytt om jeg måtte. Det hadde kanskje ikke blitt drømmekjolen - men bryllupet hadde garantert blitt like flott
shopgirl Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 29. mai 2007 Takk for svar jenter! Tror nok jeg satser på å sende den jeg... Vi har jo i tillegg to viltre små barn med masse "pikkpakk" å drasse på! Tror nok jeg skal klare å finne en kjole hvis det skulle gå såå galt...uffoghuff...nå får jeg en ting til å ha mareritt om..merker jeg stresser litt nå som det nærmer seg!
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #12 Skrevet 30. mai 2007 Jeg ville nok ha tatt den som håndbagasje i tilfelle bagasjen forsvinner og man ikke får den igjen på et par dager. Absolutt det beste, men dette kan man ikke regne med at man får lov til på internasjonale flygniner, de ha strenge regler og en brudekjole er for stor...
*Emma* Skrevet 30. mai 2007 #13 Skrevet 30. mai 2007 Det går sikkert bra Shopgirl. 2 små barn var en av grunnen til at jeg ikke orket ha en stor kjole å bære på også. Og skulle det ikke gå bra - finner du helt sikker en ny! Selvom kjolen er viktig er det jo ikke den som gjør dagen. Skal innrømme jeg var rimelig nervøs da jeg sjekket inn min - men så kom den jo på båndet og da var alt bra. Jeg mistet koffert sist jeg dro til USA og den kom ikke tilbake før 2 dager etterpå...men det var pga mye feil hos flyselskapet og dem som kjørte ut baggasje...egentlig skulle jeg få den dagen etter vi kom frem. Så selvom den skulle bli borte så får du den mest sannsynlig tilbake dagen etter. Merk kofferten din godt!! Sånn at skulle den komme bort er det lett å finne deg igjen - hvor skal dere?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #14 Skrevet 30. mai 2007 Det er veldig sjelden at innsjekket bagasje blir forsinket/borte da! Jeg har dratt tur/retur Australia/Norge 3 ganger i året de siste 4 årene, alltid med innsjekket bagasje og jeg har enda aldri opplevd forsinket bagasje! Går sikkert bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå