Tabris Skrevet 30. mai 2007 #21 Skrevet 30. mai 2007 Det spørs hva man mener med "horoskop". Et fødselshoroskop er basert på nøyaktig fødselstid og -sted for et menneske. Disse ukentlige beskrivelsene av hva som vil skje med de tolv soltegnene er jo bare vas. Et menneske består av mer enn bare soltegnet. I tillegg har man ingen informasjon om hvor soltegnet står i forhold til personlig horoskop, så slike ting blir totalt meningsløse. Jeg har selv gått på flere kurs for å lære meg å sette opp og tolke horoskop. Tidligere var jeg fullstendig overbevist om at det var reelt. Jeg stiller meg mye mer skeptisk nå, men ser fortsatt på det som nyttig psykologisk verktøy, om ikke annet. Ukehoroskoper leser jeg aldri, det er for meg like meningsløst som å lese Se & Hør.
wind-up bird Skrevet 30. mai 2007 #22 Skrevet 30. mai 2007 Leser ikke horoskop. Jeg gjorde det vel gjerne tidlig i tenårene, da syns jeg at det var litt morro. Nå syns jeg ikke det er morro lengre, og jeg har vel aldri trodd at det er noe i det.
Malama Skrevet 30. mai 2007 #23 Skrevet 30. mai 2007 Det spørs hva man mener med "horoskop". Et fødselshoroskop er basert på nøyaktig fødselstid og -sted for et menneske. Disse ukentlige beskrivelsene av hva som vil skje med de tolv soltegnene er jo bare vas. Et menneske består av mer enn bare soltegnet. I tillegg har man ingen informasjon om hvor soltegnet står i forhold til personlig horoskop, så slike ting blir totalt meningsløse. Jeg har selv gått på flere kurs for å lære meg å sette opp og tolke horoskop. Tidligere var jeg fullstendig overbevist om at det var reelt. Jeg stiller meg mye mer skeptisk nå, men ser fortsatt på det som nyttig psykologisk verktøy, om ikke annet. Ukehoroskoper leser jeg aldri, det er for meg like meningsløst som å lese Se & Hør. Men betyr det at min bror (som er tatt med hastekeisersnitt ti uker før terminen) er et helt annet menneske fordi han ble født for tidelig? Eller ble han født for tidelig (det er jo et helt annet sterjnetegn, tid og dato og sånn om han ble født når han skulle) fordi han "var" slik at han skulle blitt født da? Var det sterjnenee mening da de formet hans person at han skulle fødes så tidelig? Hva da med de som går over termin, og blir igangsatt? barnet tas ut før det av "naturens side" ville komme, hvordan i all verden forholder stjernene seg til det?
Tabris Skrevet 30. mai 2007 #24 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Man tar utgangspunkt i fødselstidspunktet, uansett om det er for tidlig eller for sent i følge termin. Innenfor alternativbevegelsen har man ofte et syn om at ting er forutbestemt og/eller at det er mening i det som skjer. Dvs. at mange astrologer kan da mene at det at man ble tatt for tidlig/for sent ikke var tilfeldig. Så "stjernene" forholder seg jo ikke til noe som helst, det er det mennesker som gjør. Endret 30. mai 2007 av Tabris
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå