Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Jeg tenker mye på lokaler i det siste. Tenkte kanskje å ha bryllupet på et hotell. Men er redd for at gjestene forlater bryllupet og går i en bar i steden for. Noer erfaringer?
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Jeg tenker mye på lokaler i det siste. Tenkte kanskje å ha bryllupet på et hotell. Men er redd for at gjestene forlater bryllupet og går i en bar i steden for. Noer erfaringer? Det kommer vel an på hvor langt unna "lysløypen" hotellet ligger det da. Velger du et hotell "midt i byen" så kan du risikere det, mens velger du et litt "avsides" er det mindre fare for det. Bare husk at har du et lokale på et hotell så er det deres skjenkebevilgning som gjelder. Dvs at det er umulig å ha egen bar med egne drikkevarer, eller medbrakt lommelerke. Det er ikke sikkert det er en ulempe i det hele tatt. Dessuten har jo hoteller ofte god og lang erfaring med å arrangere selskap og er rimelig proffe på området.
Gjest Pesto Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Hei, hvis vi hadde hatt råd til det så hadde vi leid et hotell til alt sammen. Det er kjempe greit å ha alt på et sted, slipper å tenke på transport og slike ting. Bare gå opp trappen og klappe sammen i sengen :icon_smile: Har vært i kontakt med mange hoteller i prosessen med leting etter lokalet og de har ulike løsninger. Vi hadde gått for et hotell hvor man kunne hatt et avlukket lokalet hvor de setter opp en egen bar for det selskapet. Det avhenger litt av hvordan type hotell det er, men de fleste skjønner at man vil holde selskapet adskilt fra resten av hotellet og de andre gjestene. Men vi syntes at alkoholen og maten ble litt for dyr for vårt budsjett så vi har gått for et eksternt selskapslokalet hvor vi holder drikken selv.
Gjest Revenka Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Vi hadde bryllupet på hotell og det gikk strålende fint. Nå hadde vi bar i den delen av lokalet og det var jo der all drikke ble servert. Opplvede ikke at noen gjester dro fra vårt lokale selv om det var flere barer på hotellet, og det kom heller ingen uvedkommende inn til oss. Vi er strålende fornøyd med hotellet. Ingen rydding og svært god service!!
Gjest Pesto Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Der har du også en ting som er veldig positivt: ingen rydding!! Det er sikkert ganske kjedelig å ta samme kveld/dagen etter kan jeg tenke meg..
Kykkelikokos Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Vi skal ha vårt bryllup på et hotell. Det vil si at vi ikke trenger å bekymre oss for oppdekning, leie av duker, bestikk og servise. Ingen rydding, og gaverommet låses til dagen etterpå slik at man kan pakke dette sammen i ro og mak dagen etter. Mat og servering trenger vi heller ikke tenke på. Det er deilig Vi har egen bar som settes opp for oss (to bryllup på samme hotell). Tviler på at gjestene forsvinner ut på andre barer. Trossalt så er det hos oss de får gratis servering Uansett så er vel ikke noen av gjestene så "frekke" at de stikker fra bryllupet for å gå på rakadeis for seg selv?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Jeg tenker mye på lokaler i det siste. Tenkte kanskje å ha bryllupet på et hotell. Men er redd for at gjestene forlater bryllupet og går i en bar i steden for. Noer erfaringer? Var i et hotell bryllup for et år siden, jeg synes at det ble litt for store lokaler og sterilt. Baren var også så dyr at gjestene måtte betale for dirkke selv, det er jo litt nedtur.
Hedda-78 Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Vi var ikke på hotell, men på et selskapslokale med sjenkebevilling, kokker og personale og alt sammen. Veldig praktisk. Jeg stresset nok som det var, og det var utrolig behagelig å komme til dekket bord, maten satt på bordet og oppvasken tatt. Vi bare dro derifra og fikk faktura i posten. Jeg betaler gjerne litt for å slippe alt det maset med å leie duker, finne servitører som kanskje ikke dukker opp, kjøpe alkohol og rydde og vaske. Det var det siste jeg hadde lyst til på søndagen!
kathrine79 Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Vi var ikke på hotell, men på et selskapslokale med sjenkebevilling, kokker og personale og alt sammen. Veldig praktisk. Jeg stresset nok som det var, og det var utrolig behagelig å komme til dekket bord, maten satt på bordet og oppvasken tatt. Vi bare dro derifra og fikk faktura i posten. Jeg betaler gjerne litt for å slippe alt det maset med å leie duker, finne servitører som kanskje ikke dukker opp, kjøpe alkohol og rydde og vaske. Det var det siste jeg hadde lyst til på søndagen! Vi gjør det samme, mye mindre å tenke på og bekymre seg for. Og vi får tilbringe vår første dag som gift uten å måtte rydde og vaske
MayaM Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 Vi var ikke på hotell, men på et selskapslokale med sjenkebevilling, kokker og personale og alt sammen. Veldig praktisk. Jeg stresset nok som det var, og det var utrolig behagelig å komme til dekket bord, maten satt på bordet og oppvasken tatt. Vi bare dro derifra og fikk faktura i posten. Jeg betaler gjerne litt for å slippe alt det maset med å leie duker, finne servitører som kanskje ikke dukker opp, kjøpe alkohol og rydde og vaske. Det var det siste jeg hadde lyst til på søndagen! Denne kan jeg skrive under på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå