Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Hvilke butikker anbefales i Paris? Har de Sephora, TopShop, Zara og diverse slike? Hvor finner jeg disse? Noen severdigheter man bør få med seg/ikke få med seg? Alle tips tas imot med takk Er det sentralt å bo i nærheten av Eifeltårnet? Tenker da sentralt i forhold til butikker/ting som skjer? Er det et fint strøk?
ToveM Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Ved Eiffeltårnet bor du ganske sentralt ja, Hva butikker angår er det så mange år siden jeg bodde der at det aner jeg ikke. På en Au-pair lønn var ikke handling det en gjorde mest av "vindus-shopping" gjorde jeg en del på Galerie Lafayette og Le Printemps, De ligger ganske nærme hverandre ikke sa langt fra Sacre Ceur (det ble vel feil skrevet...) Riktig god tur
ToveM Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Kanskje du finner noe interessant her http://www.paris.org/
Helene Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Ta metro'n til La Defense. Der er et mega shoppingsenter med alle butikker, eller på Les Halles midt i Paris. På Les Halles er butikksenteret i kjelleren/underetasjen. Mye billigere enn La Fayette.
ToveM Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 (endret) Hvis du tar RER linjen som går mot Disney parken, på stasjonen Val d'Europe (tror det er den siste før disney land) finner du det som (tror jeg) er frankrikets største butikksenter. Endret 31. mai 2007 av ToveM
Gjest Frøken Titt Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 (endret) Jeg likte kjøpesenteret La Fayette mye bedre enn Les Halles. Jeg syns det var så stort at jeg fikk irritasjonsanfall. Det fikk jeg inne på La Fayettes også. Man så seg helt blind på ting, men vi hadde dessverre få dager der, og vi hadde nok fått mer utbytte av senteret hvis vi var der i flere dager. Vi bodde ikke langt fra La Fayette, i Montmartre (der Moulin Rouge ligger). Like ved Monmartre var det også en handlegate bortover på tvers av la fayette som hadde butikken Camaieu. Type H&M butikk om du liker den stilen. Ellers lå det masse små parfymerier og små butikker overalt. Tror du er ganske sentralt til når du er ved Eiffeltårnet, ja, men Montmartre er virkelig verdt å få med seg. Gir deg en skikkelig fransk feeling. Endret 31. mai 2007 av Frøken Titt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå