Gå til innhold

Er norske menn sokker og pingler?


Gjest Louisiana

Anbefalte innlegg

Gjest Louisiana

Er de norske mennene blitt sokker? Er de rett og slett blitt pingler etter så mange likestillingsår der mødrene tvang dem til å leke med dukker ved siden av bilene?

Norske menn i dag ser ut som en blanding av italienske glattsleiker og feminine metroseksuelle: finnes det maskuline menn som er Menn igjen i dette lille dalstrøklandet?

Det må være lov å spørre etter en byrunde i Oslo og Stavanger i løpet av siste måneden...*hjertesukk*

Og et sidespor men allikavel: er det en trend blant gifte/samboende norske menn at de kliner med andre damer ute på byen når dama ikke er der? Hvorfor er de slik og hva brast så høyt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norske menn i dag ser ut som en blanding av italienske glattsleiker og feminine metroseksuelle: finnes det maskuline menn som er Menn igjen i dette lille dalstrøklandet?
Jeg har døpt dem "kyllingvinger" og selv om det er en del av dem, finnes det fremdeles en og annen skikkelig mann. Jeg tror imidlertid mange av dem har bedre ting å foreta seg enn å henge ute på byen.

Og et sidespor men allikavel: er det en trend blant gifte/samboende norske menn at de kliner med andre damer ute på byen når dama ikke er der? Hvorfor er de slik og hva brast så høyt?
Det tviler jeg på, men det er kanskje de som er interessert i slikt du finner på byen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kanskje du leter på feil plass? Er det mulig at du har nedsatt gangsyn på grunn av overstadig beruselse?

Eller kanskje du burde finne andre steder å sjekke enn kjøttmarkedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kanskje du leter på feil plass? Er det mulig at du har nedsatt gangsyn på grunn av overstadig beruselse?

Eller kanskje du burde finne andre steder å sjekke enn kjøttmarkedet?

Vel, de som er utenfor sjekke/"kjøtt"markedet, som du så elegant kaller det, menn der vet ikke så mye om flørting. De tenker på frimerkesamlingen sin og det nye sportsutstyret liksom...ikke mye romantikk der i gården, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du misforstår litt, El Patron! ;) Et skikkelig mannfolk har i mine øyne mye til felles med det jeg vil omtale som et skikkelig kvinnfolk. Å vaske hus, passe barn og for den del, slå nupereller har ingenting med manglende maskulinitet å gjøre i mine øyne. Et skikkelig mannfolk er en som tar vare på familien sin, holder det han lover, gjør det som er nødvendig for at samlivet/familielivet skal fungere. Rett og slett en som tar ansvar både for seg selv og andre. Et skikkelig kvinnfolk er en dame som gjør det samme. "Kyllingvinger", som for så vidt finnes blant begge kjønn, er litt tuslete, sarte vesener som forventer at andre skal ordne opp i livet deres og knapt nok evner å ta vare på seg selv.

Ble litt klønete forklart, men kanskje er jeg så heldig at du forstår hva jeg mener likevel?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, de som er utenfor sjekke/"kjøtt"markedet, som du så elegant kaller det, menn der vet ikke så mye om flørting. De tenker på frimerkesamlingen sin og det nye sportsutstyret liksom...ikke mye romantikk der i gården, nei.
Nå kan det kanskje tenkes at du ikke kan forvente å få både i pose og sekk? Mitt inntrykk er at skikkelige, stødige mannfolk eofte ikke er så voldsomt interessert i å bedrive noe avansert spill på dette feltet. De gidder rett og slett ikke! Vil du ha avansert flørt og stor romantikk, må du nok lete andre steder enn blant den vanlige norske mann... (Og i det lange løp er det også helt greit i mine øyne...).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er ingen vits å kaste bort for mye avansert flørt og svulmende romantikk på norske kvinnfolk, de er uansett grasiøse som sekker med kunstgjødsel og følsomme som en Lada med reaktivt panser.

Flørt og romantikk tar vi igjen i utlandet, der kvinnene fortjener og behersker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er ingen vits å kaste bort for mye avansert flørt og svulmende romantikk på norske kvinnfolk, de er uansett grasiøse som sekker med kunstgjødsel og følsomme som en Lada med reaktivt panser.

sekker med kunstgjødsel.. Nå måtte jeg le høyt ! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingvinger! :ler:
Ja, kyllingvinger er bleke, slappe og egentlig helt ubrukelige! :ler:

Det er ingen vits å kaste bort for mye avansert flørt og svulmende romantikk på norske kvinnfolk, de er uansett grasiøse som sekker med kunstgjødsel og følsomme som en Lada med reaktivt panser.

Flørt og romantikk tar vi igjen i utlandet, der kvinnene fortjener og behersker det.

Ja, norske menn på "sjekker'n" i utlandet er jo som regel en oppvisning i stil og sjarme! :legrine: Flørten består gjerne i å innta minst en flaske billig vodka/gin/cognac (Stryk det som ikke passer!) før man sjangler bort til nærmeste dame og erklærer "Ska' vi pule?!"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, kyllingvinger er bleke, slappe og egentlig helt ubrukelige! :ler:

Ja, norske menn på "sjekker'n" i utlandet er jo som regel en oppvisning i stil og sjarme! :legrine: Flørten består gjerne i å innta minst en flaske billig vodka/gin/cognac (Stryk det som ikke passer!) før man sjangler bort til nærmeste dame og erklærer "Ska' vi pule?!"

Og slik holde de mislykkede mambosene på her i Norge også. De bør sendes på sjekke- og flørtekurs. Snarest. La Ari Behn være kursholder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BTW: Er man derimot litt yngre og på partyferie på Ibiza, så funker forøvrig den fremgangsmåten der som bare faen :-P
Skikkelige mannfolk har rett og slett ikke en gang vurdert å feriere på Ibiza! :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest
Og hva er egentlig et ekte mannfolk, om jeg får spørre? Er han som din far eller bestefar?

Jeg tror vi i dag begynner å se konturene av en slags mannsfrigjøring, og det er noe jeg tror skremmer vettet av dere kvinner. Menn er i ferd med å løsrive seg fra sin tradisjonelle kjønnsrolle, og utfordrer samtidig de mer feminine sidene av seg selv. Dette er sider som det har vært svært liten sosial aksept for at skal få utløp tidligere. De oppfører seg annerledes. De kler seg annerledes. De tør også i større grad enn før å velge annerledes når det gjelder både karriere og familieliv.

Alt dette på tvers av de inngrodde forventningene som merkelig nok fortsatt gjør seg gjeldende i vårt samfunn. Snøballen har begynt å rulle, og tro det eller ei, men det kan vi i stor grad takke dere kvinner for. Kvinnefrigjøringen har drevet frem en endring av hele manns- og farsrollen, og personlig synes jeg det er på høy tid at også vi får lov til å leve livet vårt slik vi ønsker og føler er riktig.

Menn forandrer seg altså, men dersom dere tror at vi forandrer oss enten den ene eller andre veien for å tekkes dere, så tar dere feil. Enten får dere lære dere å leve med oss, eller så får dere la være. Kall oss gjerne sokker eller kyllingvinger om dere vil. Det er ikke sikkert vi bryr oss.

Ekstremt enig. Først skal kvinner fritt definere hvordan de selv vil være og så skal de diktere hvordan vi skal te oss. NO WAY!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Ekstremt enig. Først skal kvinner fritt definere hvordan de selv vil være og så skal de diktere hvordan vi skal te oss. NO WAY!!

Hva skal vi ellers gjøre når den mannlige befolkningen er stumme? Kan dere ikke prate og kommunisere er jo det veldig synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
Er de norske mennene blitt sokker? Er de rett og slett blitt pingler etter så mange likestillingsår der mødrene tvang dem til å leke med dukker ved siden av bilene?

Norske menn i dag ser ut som en blanding av italienske glattsleiker og feminine metroseksuelle: finnes det maskuline menn som er Menn igjen i dette lille dalstrøklandet?

Det må være lov å spørre etter en byrunde i Oslo og Stavanger i løpet av siste måneden...*hjertesukk*

Og et sidespor men allikavel: er det en trend blant gifte/samboende norske menn at de kliner med andre damer ute på byen når dama ikke er der? Hvorfor er de slik og hva brast så høyt?

sokker? det var en ny betegnelse.

nei jeg syns ikke det. du har møtt feil menn eller?

takke meg til en som tar vare på seg selv en en bleikfeit bilmekaniker som aldri renser neglene sine. det er det verste jeg vet. mange kvinner roper sånn etter disse store sterke karene. dere skulle levd rundt år 1000 dere. da menn var barske, svære og kuet damene sine. det virker som dere vil ha det sånn i allefall, med denne ropingen etter ekte menn. er du en ekte kvinne da?

det siste du spør om har jeg ikke opplevd. hvor bor du? jeg syns ikke jeg har sett særlig mye til det nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
Og hva er egentlig et ekte mannfolk, om jeg får spørre? Er han som din far eller bestefar?

Jeg tror vi i dag begynner å se konturene av en slags mannsfrigjøring, og det er noe jeg tror skremmer vettet av dere kvinner. Menn er i ferd med å løsrive seg fra sin tradisjonelle kjønnsrolle, og utfordrer samtidig de mer feminine sidene av seg selv. Dette er sider som det har vært svært liten sosial aksept for at skal få utløp tidligere. De oppfører seg annerledes. De kler seg annerledes. De tør også i større grad enn før å velge annerledes når det gjelder både karriere og familieliv.

Alt dette på tvers av de inngrodde forventningene som merkelig nok fortsatt gjør seg gjeldende i vårt samfunn. Snøballen har begynt å rulle, og tro det eller ei, men det kan vi i stor grad takke dere kvinner for. Kvinnefrigjøringen har drevet frem en endring av hele manns- og farsrollen, og personlig synes jeg det er på høy tid at også vi får lov til å leve livet vårt slik vi ønsker og føler er riktig.

Menn forandrer seg altså, men dersom dere tror at vi forandrer oss enten den ene eller andre veien for å tekkes dere, så tar dere feil. Enten får dere lære dere å leve med oss, eller så får dere la være. Kall oss gjerne sokker eller kyllingvinger om dere vil. Det er ikke sikkert vi bryr oss.

takk for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Det er ingen vits å kaste bort for mye avansert flørt og svulmende romantikk på norske kvinnfolk, de er uansett grasiøse som sekker med kunstgjødsel og følsomme som en Lada med reaktivt panser.

Flørt og romantikk tar vi igjen i utlandet, der kvinnene fortjener og behersker det.

Men hva gjør dere på Kvinneguiden? Bare klager på kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...