Gjest tunit Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 sett alt fra 10 000 til 20 000... hva er normal pris??? hva Bør man gi???
Gjest Piper Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Jeg mener de fleste tar 20 000 nå, og da får du med stamtavle. Uten stamtavle ville jeg ikek betalt mer enn 12000-15000. Og er det blanding ville jeg ikke gitt mye for den, men beklageligvis er småhundene populære nå og selv blandingshundene tar de 8000-12000 for.
Frey Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Prisen ligger vel mellom 12 og 20 000,- , og nærmer 20 for en renraset og registrert hund. Er den ikke registrert i NKK så er den i praksis å regne som blandingshund uansett hvor renraset den er men de samme begrensninger som en blandingshund har med tanke på deltagelse i konkurranser, evt valper osv. Stamtavlen er garantien på at du har fått hva du har kjøpt. Hvis det er det du vil ha så bør du finne en oppdretter du ønsker valp fra og ikke kjøpe første og beste gjennom finn.no.
-Simba- Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Shit! Koster det virkelig så mye for en "mini" hund nå? Det første som slår meg er jo at her må det være mye snusk og lettjente penger.. Uansett så vil jeg råde deg til å ta deg god tid, og snakk med flere oppdrettere! Jeg ville ikke brydd meg så mye om prisen, så lenge jeg viste at jeg kjøpte en hund som var avlet opp riktig, og ikke kun for pengene..
Lana_86 Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Nydelig rase Prisen ligger på 18.000-20.000. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en hund med stamtavle.
Frey Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 En kjapp prissjekk på finn viser priser fra 12 til 22 000,-
Carebear Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Jeg mener de fleste tar 20 000 nå, og da får du med stamtavle. Uten stamtavle ville jeg ikek betalt mer enn 12000-15000. Og er det blanding ville jeg ikke gitt mye for den, men beklageligvis er småhundene populære nå og selv blandingshundene tar de 8000-12000 for. **** Jøss, det blir jammen litt av en kilopris...
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2007 #8 Skrevet 2. juni 2007 Jeg har selv en Pomeranianvalp, og han kjøpte jeg i Sverige fra en seriøs oppdretter - noe som forøvrig er SVÆRT viktig å sjekke ut ... Der er rasen mye billigere enn her i Norge, for i Norge er prisen på 18-25 000,-! Helt vanvittig!! I Sverige koster de 12 000,- Svenske kr. Så jeg betalte da i overkant av 11 600,- Norske kr. Vær selektiv under letingen, og lykke til ;-) D er en fantastisk fin rase på alle måter! Sjarmerer deg i senk..:-) Hilsen en som hadde en Pomeranian i 8 år, før jeg nå har fått en ny.. ( Den gang var prisen her i Norge ca 7000,- Så d har tatt helt AV med årene!!)
Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Jeg har selv en Pomeranianvalp, og han kjøpte jeg i Sverige fra en seriøs oppdretter - noe som forøvrig er SVÆRT viktig å sjekke ut ... Der er rasen mye billigere enn her i Norge, for i Norge er prisen på 18-25 000,-! Helt vanvittig!! I Sverige koster de 12 000,- Svenske kr. Så jeg betalte da i overkant av 11 600,- Norske kr. Vær selektiv under letingen, og lykke til ;-) D er en fantastisk fin rase på alle måter! Sjarmerer deg i senk..:-) Hilsen en som hadde en Pomeranian i 8 år, før jeg nå har fått en ny.. ( Den gang var prisen her i Norge ca 7000,- Så d har tatt helt AV med årene!!) hvilken opdretter kjøpte du pommen din hos?? leter veldig, men er ikke lett å se hvem som er serriøse kun ut fra nettsider... mvh Synne
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 kjøpte min nydelige pomeranian fra seriøse oppdrettere for 20 000 for ca ett år siden, da med god stamtavle og registrert i nkk selvfølgelig! men må bare si det at selv om gutten min var dyr er han bare verdt hvert eneste øre, fantastisk rase
Gjest Gjest_Maren_* Skrevet 11. juli 2008 #11 Skrevet 11. juli 2008 Til alle dere som synes Pomeranian er en så dyr rase, så finnes det en rase som heter Kleinspitz og den er nesten helt lik som pomeranian, Kleinspitz er ca 3 cm høyere enn pomeranian, og kan ha noe rettere pels. Hvis dere tenker dere om så er det ikke så dyrt å betale 20.000 for en miniatyrhund. Minihunder spiser kanskje like mye fôr på en uke, som en stor hund gjør på et måltid. Mini-hunder skal ha liten str. på alt utstyr, senger, bur, bånd, jeg kjøper f.eks tyggebein til hunden min som er for tennene hennes, det koster 9 kr. for det minste ( 3 - 7 kg ) og 46kr for det store :O Så det hadde vært rart om mini hunder hadde vært billigere eller like billige som store hunder. Det er ikke minst veldig praktisk med minhunder
Gjest mri Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 jeg tror at 16 eller 17 tusen er en bra pris det er jo veldig poppulære hunder, og viss men vill ha en ordentlig hund så må man jo betale litt;P Ønsker pomeranian selv:)
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 Jeg ønsker meg også pomme, men hva er egentlig forskjellen på å kjøpe gjennom Finn og oppdretter? Jeg skjønner jo at det ofte er et eller annet muffins når en valp legges ut på finn til 4000,- og resten ligger på 12.000-20.000. Men tar oppdrettere seg bedre betalte for valper enn "vanlige" eiere som har fått pommen sin parret? Og hvorfor ikke kjøpe pomme av en vanlig pommeeier da?
Frey Skrevet 11. januar 2009 #14 Skrevet 11. januar 2009 Først og fremst fordi en "vanlig" eier som du kaller det ikke har den kunnskapen en god oppdretter har. En god og seriøs oppdretter sjekker hunden, søsknene til hunden, foreldrene og deres søsken for sykdommer og parrer med en hanhund hvor det samme er gjort. H*n sjekker helsestatistikk mange ledd bakover i stamtavlen. H*n ser feil med egen hund og prøver å finne en hanhund som veier opp for disse feilene. H*n er forberedt på å følge opp valpekjøpere gjennom hele hundens liv med mer..
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #15 Skrevet 12. januar 2009 Som de fleste her sier er det vel rundt 15-20000 som er normalt å betale, men ikke vær så dum at du kjøper en hund uten stamtavlke til 12000.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #16 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har selv en Pomeranianvalp, og han kjøpte jeg i Sverige fra en seriøs oppdretter - noe som forøvrig er SVÆRT viktig å sjekke ut ... Der er rasen mye billigere enn her i Norge, for i Norge er prisen på 18-25 000,-! Helt vanvittig!! I Sverige koster de 12 000,- Svenske kr. Så jeg betalte da i overkant av 11 600,- Norske kr. Husk at hvis du kjøper i Sverige, så må du gå på rødt og betale tollavgift for den del av kjøpesummen som overstiger 6000,-
spezitas Skrevet 12. januar 2009 #17 Skrevet 12. januar 2009 Husk at hvis du kjøper i Sverige, så må du gå på rødt og betale tollavgift for den del av kjøpesummen som overstiger 6000,- Det stemmer det, og 25% av 12000 kr er 3000 kr, altstå en totalpris på 15000 kr. Jeg ville uansett aldri kjøpt en uregistrert hund uten stamtavle til den prisen, men gjerne betalt mer om jeg skulle hatt en hund jeg kunne ha med på utstilling og evt ha kull på på sikt. Å kjøpe en uregistrert hund er vel nesten det samme som å støtte useriøs avl, er det ikke? (Iallefall er det slik i kattemiljøet)
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 14. januar 2009 #18 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ønsker meg en Pomeranian, men har veldig problemer med å finne ut hvor jeg eventuelt skal kjøpe en hund og av hvem jeg burde kjøpe. Det hadde vært kjempe fint om noen her kunne hjelpe meg litt. Det hadde vært kjempe fint om det noen kunne gitt meg navnet på en særriøs oppdretter:)
Sarah85 Skrevet 6. februar 2009 #19 Skrevet 6. februar 2009 Heisann. Jeg er litt inne i miljøet rundt Pomeranian oppdretterne, og kan gjerne hjelpe til med litt svar rundt dette. Standardpris på en hannhund er kr 20.000 og for en tispe 25.000 kr. Man kan finne rimeligere på finn, men dette kan være en dyrekjøpt erfaring. Hvis noen selger uten papirer, eller kun registrert i jordbruksverket (Sverige) så bør varsellampene begynne å lyse. Hvis man ikke har papirer fra Norsk Kennel Klubb, så vil dette si at man har en blandingsrase, eller at man ikke tar hensyn til at moren trenger minst en løpetid mellom hver parring. Å registrere valper i NKK krever nesten ingenting, og det er derfor et klart signal. Husk at eventuelle vetrinærregninger fort koster en del tusenlapper. En "billig" valp kan derfor fort bli dyr. Ellers vil jeg anbefale rasen Klinspitz. Den er litt større, men ellers veldig lik Pomeranian. Sjekk Canis sine sider for mer info om rasene. For å finne oppdretter så kan du også sjekke her, eller se pommene.no. Husk at for Pomeranian så må du gjerne vente opp mot et år eller lenger for å få en valp. Det er såpass mange som er ute, og "ventelistene" er derfor lange. Lykke til!
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 27. februar 2009 #20 Skrevet 27. februar 2009 Får å finne serriøse oppdrettere burde du søke deg litt rundt på nettet. Du kan gå inn på www.canis.no eller www.nmhk.net Der kan du finne forskjellige oppdrettere, også er det bare å gå inn på deres linker å finne andre oppdrettere. Hvis du finner en oppdretter du liker, så er det bare å sende en mail eller ringe oppdretteren å spør om de har eller skal ha valper i framtiden. Ta også kontakt med en valpeformidler, som kan fortelle deg hvem som er serriøse og ikke. Hvis du virklig vil ha en pomeranian burde du helst passe deg for www.finn.no og lignende. Du kan så klart finne litt som er bra, men det meste er tull. Kjøp hund med noen som kan rasen og bryr seg om hvor valpen blir plassert. E Skal du først betale for en hund, betal for nokke som er bra istede for noe middels. Kanskje du ikke synes det er noe viktig med stamtavle, regestrering, helseattest osv. , men finn først ut ha de tingene kan bety for din valp. HUSK: At valpen kan se kjempe søte ut som små, men når de vokser opp å ikke ligner på en pomeranian er det sikkert forseint for deg å få tilbake dine penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå